Dnia 25 marca 2019 w Hamburgu Grupa Bauer Media podała do wiadomości publicznej informacje o planach przekształcenia swojej działalności. W ramach nowej strategii biznesowej Grupa wkracza do sektora usług marketingowych i sprzedażowych dla małych oraz średnich przedsiębiorstw (SME).
Veit Dengler
Członek Zarządu – Veit Dengler– poinformował, że nadal filarem Spółki pozostanie działalność wydawnicza, jednak pragnąc iść z duchem czasu Bauer poszukuje nowych, atrakcyjnych obszarów rozwoju. Już od 2006 roku wraz z nabyciem RMF, polskiej stacji radiowej, Grupa zaczęła poszerzać portfolio swoich marek, inwestując w spółki z obszaru mediów. Kontynuuje ten proces pozyskując wiodące portale internetowe w Europie, zaś decyzja o wejściu do sektora usług marketingowych i sprzedażowych dla rynku SME stanowi dla Grupy kamień milowy w realizacji opracowanej strategii.
Spółka w ramach planowanej oferty zaproponuje Klientom z sektora SEM nowe możliwości komunikacji marketingowej oraz zwiększenie potencjału sprzedażowego. Usługa będzie stanowiła kompleksowy i zintegrowany pakiet rozwiązań, dostępnych za pośrednictwem portalu, umożliwiającego monitorowanie oraz analizowanie skuteczności podjętych działań.
Decyzja Grupy Bauer Media wynika z realiów europejskiego rynku reklamy cyfrowej, którego wartość w 2018 roku oszacowano na 50 mld EUR i przejawia silną tendencję wzrostową. Ponadto jest zgodna z kierunkiem rozwoju Spółki, który ma zapewnić firmie silną pozycję w przyszłości.
Nowa strategia opiera się na znajomości środowiska marketingowego oraz wykorzystaniu potencjału tkwiącego w portfolio marek Grupy Bauer Media. Spółka Sunrise System, firma wiodąca w dziedzinie pozycjonowania (Search Engine Optimization, SEO) z siedzibą w Polsce, zajmie się koordynowaniem prac nad ofertą nowych usług i jej rozbudową, która będzie realizowana poprzez strategię kupowania.
Czytaj więcej:
– w Wirtualnych Mediach
– na Biznes Interia
– na RMF 24
– na stronie Grupy Bauer Media