Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 02:40 min Ikona Sunrise System 07.04.2008

Strategia międzynarodowa – kierowanie linków sponsorowanych według kryterium językowego

Link sponsorowany posiada największą zaletę dobrej promocji w Internecie – można trafić do każdego internauty na całym świecie. A że większość z nich nie mówi po polsku, linki tworzy się kierując według kryterium językowego.

 

Międzynarodowa kampania

 

Google nie przetłumaczy Twojej reklamy na inne języki. By dotrzeć do międzynarodowego grona użytkowników, należy sformułować tekst reklamy we wszystkich językach, których użytkownicy są naszą grupą docelową. Co logiczne, trzeba następnie kierować reklamę na grupę, która mówi tym samym językiem, w jakim napisano reklamę – na przykład reklama w języku angielskim powinna być kierowana na użytkowników języka angielskiego, i tak dalej. Program Google AdWords umożliwia strategię międzynarodowego kierowania kampanii, czyli adresowanie kampanii na więcej, niż jeden język. Dobrym sposobem na zorganizowanie takiej kampanii w sposób efektywny jest:

– klasyfikowanie i nazywanie kampanii według krajów (np. Wielka Brytania), – klasyfikowanie i nazywanie grup reklam według produktów (np. odzież i herbata).

W następnym etapie należy dobrać słowa kluczowe i tekst reklamy do grupy docelowej. By mieć pewność, że reklama wyświetli się w języku odpowiadających jej słów kluczowych, należy sprawdzić, czy słowa kluczowe i tekst reklamy są napisane w jednym języku.

Dzięki tej strategii, użytkownikowi wprowadzającemu francuskie słowa kluczowe wyświetli się reklama w języku francuskim.

 

Na co zwracać uwagę?

 

AdWords pozwala na formułowanie tekstu linku sponsorowanego także w językach wymagających niestandardowych znaków, używanych na przykład w alfabetach języków wschodnioeuropejskich i azjatyckich. Wszystkie takie litery (np. niemieckie „umlauty”) zapisywane będą za pomocą znaków dwubajtowych: jedna litera – dwa bajty. Ponieważ znaki dwubajtowe zajmują dwa razy więcej miejsca niż jednobajtowe, przy pisaniu tekstu linku sponsorowanego w takich językach należy przestrzegać pewnych zasad:

– zwrócić uwagę na limit znaków: wiersz tytułu w języku angielskim może mieć długość co najwyżej 25 znaków. Dla tego samego wiersza tytułu w języku dwubajtowym limit wynosi 12 znaków. Drugi i trzeci wiersz tekstu reklamy w języku angielskim mogą mieć długość 35 znaków każdy, a w przypadku znaków dwubajtowych tylko 17; – jako symboli (np. znaków przestankowych lub symboli walut) należy używać znaków jednobajtowych; – jako znaków alfanumerycznych należy używać znaków jednobajtowych.

Nieprzestrzeganie tych reguł spowoduje wyświetlenie komunikatu o błędzie. By tego uniknąć, należy po prostu być pilnym uczniem Szkółki AdWords:-) lub zwrócić się o pomoc do certyfikowanych specjalistów kampanii Google Ads, jakich zatrudnia firma Sunrise System.

Kierowanie linku sponsorowanego według języków wiąże się ściśle z tematem kierowania według kryterium geograficznego. W poprzedniej lekcji znajdziecie informacje, jak zarządzać linkami ze względu na kraje i terytoria.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Linki sponsorowane Ikona 02:40 min 28.04.2008 Niestety, wśród wielu internautów wciąż krąży przekonanie, że w sieci panuje pełna swoboda działań. Pojawia się kopiowanie tekstów, bezprawne wykorzystanie cudzych grafik... Często mamy też do czynienia z wykorzystywaniem naszego znaku towarowego przez inne firmy. Są to praktyki wysoce nieetyczne, a także niezgodne z prawem, dlatego w przypadku ich wykrycia należy jak najszybciej podjąć odpowiednie kroki. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Linki sponsorowane Ikona 02:20 min 26.02.2009 Po to właśnie jesteśmy - aby nie tylko działać, ale także rzeczowo informować o kwestiach związanych ze skutecznym promowaniem firmy w Sieci. Nie bez powodu jesteśmy przecież ekspertami. Zachęcamy do przeczytania pierwszej części naszego cyklu, w której wskazujemy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące kampanii AdWords oraz linków reklamowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Linki sponsorowane Ikona 01:40 min 10.03.2008 Każdy użytkownik Internetu ma z nimi do czynienia. Jednak nie każdy zwraca uwagę na to, że niektóre z wyników wyszukiwania Google to tzw. linki sponsorowane. Można je znaleźć na samej górze nad wynikami naturalnymi bądź też po prawej stronie. O co dokładnie chodzi z tą formą reklamy w sieci? Jak zbudować link sponsorowany? Chętnie podzielimy się z Wami swoją wiedzą. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700