Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 04:05 min Ikona Sunrise System 07.04.2022

Bajki towarzyszą nam od najmłodszych lat – bawią, uczą i pokazują (w dużym uproszczeniu) jak działa świat. Gdy dorastamy zamieniamy je na filmy, już nie tak delikatne, jednak wciąż przedstawiające jakąś utopijną wizję. I chociaż wiemy, że historie są zmyślone i raczej nie wydarzą się w rzeczywistości, to je lubimy, bo dają nadzieję. Dobra fabuła nie tylko pełni funkcję rozrywkową, ale także zapada w pamięć, a to jest przecież najważniejsza dla każdego marketingowca.

 

Spoty reklamowe – co zrobić, aby przestały nudzić, a zaczęły bawić?

 

Codziennie ogromna liczba reklam dociera do nas z każdej strony. Takie działanie sprawia, że stajemy się obojętni i coraz częściej nie zwracamy na nie uwagi. Z pewnością nie raz zdarzyło Ci się wyjść z pomieszczenia, gdy na ekranie pojawiały się przekolorowane i hałaśliwe spoty. Przerwa reklamowa to przecież doskonała okazja do tego, aby uzupełnić braki popcornu, wziąć szybki prysznic czy rozwiesić pranie. Czy takie podejście odbiorców oznacza, że reklamy straciły sens? Oczywiście, że nie! Cały czas możemy dotrzeć do potencjalnych Klientów, wystarczy, że postawimy na kreatywność.

 

Storytelling – niezwykła opowieść, która potrafi porwać tłumy

 

Storytelling nazywany jest również marketingiem narracyjnym. Zgodnie z zasadą reklama ma opowiadać historię. Nie chodzi tutaj o nachalne wciskanie produktu. Wręcz przeciwnie, promowany przedmiot często schodzi na drugi plan. Natomiast nie oznacza to, że umknie on uwadze konsumenta. Jeśli chcemy, aby został zauważony musimy wywołać emocje, sprawić, że odbiorca będzie mógł utożsamić się z bohaterem. Doskonałym przykładem storytellingu jest zagraniczny spot Netto, na jego przykładzie z pewnością szybko zrozumiecie jak opowiadać historie. Jednak zanim do tego przejdziemy, czas na trochę teorii.

 

Najważniejsze elementy storytellingu

 

Jeśli chcemy, aby historia okazała się skuteczna należy:
  1. Stworzyć głównego bohatera, a następnie nadać mu odpowiedni wygląd i cechy, dopasowane do sytuacji, w której się znajduje.
  2. Dobrze zaplanować opowieść – wstęp, rozwinięcie i zakończenie. W storytellingu stawiamy na emocje, dlatego warto zostawić miejsce na konflikt, któremu czoła musi stawić główny bohater. Obowiązkowym elementem jest także rozwiązanie problemu, bo przecież bajki zawsze mają szczęśliwe zakończenia.
  3. Pamiętać o problemach, to one najczęściej doprowadzają do konfliktu. Dobrze, gdyby odbiorcy mogli się utożsamiać z przedstawionymi problemami. Dzięki temu spot wywoła w nich jeszcze większe emocje.
  4. Nie zapominać o celu – reklama ma przede wszystkim sprzedawać. Zastanów się, co chcesz osiągnąć i pamiętaj, żeby zachęcić odbiorców do działania.

 

Zajączek Wielkanocny – doskonały przykład storytellingu

 

Wybrany przeze mnie spot zaczyna się dość nietypowo. Widzimy szybkie przebitki z imprezy, na której zakochują się w sobie kura i zając (z pewnością przyznacie, że to nietypowe połączenie). Jakiś czas później na świat przychodzi ich dziecko – śliczny zajączek. Jego życie jest wspaniałe – do czasu, kiedy okazuje się, że zwierzak posiada wyjątkową umiejętność. To właśnie ona sprawia, że zostaje odrzucony przez kolegów i ucieka z domu. Jeśli ciekawi Was jak kończy się ta historia, koniecznie obejrzyjcie cały spot!

 

 

Wielkanoc – okazja do stworzenia dobrego storytellingu

 

Co do tego, że spoty bożonarodzeniowe podbijają serca odbiorców nikt nie ma wątpliwości. Jednak, jak widać w powyższym spocie Święta Wielkanocne również dają szansę na stworzenie doskonałej fabuły. Marketing narracyjny to dobry sposób na dotarcie do Klientów. Historia zajączka, mimo tego że prosta dociera do każdego z nas. Bajkowy bohater zmaga się z problemami, czuje się nielubiany i odrzucony przez rówieśników. Jednak, kiedy traci nadzieje znajduje się ktoś kto pokazuje mu, że nie jest dziwny, tylko wyjątkowy. I o to właśnie chodzi! Storytelling daje nadzieję, nie tylko miłośnikom marketingu szukającym pomysłów na kampanie, ale także odbiorcom, którzy jeszcze nie wiedzą, że są wyjątkowi.

Kinga – każdego dnia na nowo odkrywa świat SEO i zagłębia jego tajniki, z doświadczenia wie, ze potrafi on zaskoczyć. Pisanie sprawia, że się rozwija i pobudza swoją kreatywność – rzecz niezbędną w życiu każdego Copywritera! Prywatnie jest kociarą i nie tylko, bo uwielbia wszystkie zwierzaki. Nie umie długo usiedzieć w miejscu, dlatego weekendy lubi spędzać poza domem, no chyba że pogoda nie sprzyja, wtedy zaszywa się pod kocem z książką i ciepłą herbatą.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.10 / 5. Vote count: 17 głosów

Brak ocen

Storytelling w rekrutacji: Jak przyciągać talenty za pomocą opowieści? Ikona 9:00 min 11.09.2023 Rekrutacja stanowi kompleksowy i strategiczny proces w organizacji. Pozwala firmom pozyskiwać oraz zatrzymywać talenty o kompetencjach dopasowanych do stanowisk i kultury organizacyjnej. Narzędziem wspierającym działania rekrutacyjne może być opowieść, która przyciągnie talenty. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.60 / 5. Vote count: 209 głosów

Brak ocen

AI w storytellingu Ikona 8:00 min 01.02.2024 Systemy oparte na sztucznej inteligencji mogą być dla Ciebie wsparciem w tworzeniu opowieści. Oczywiście nie zastąpią Twojej wiedzy o marce czy produkcie ani Twojej kreatywności i wyobraźni, ale nie oznacza to, że trzeba odcinać się od AI. Storytelling może zyskać dzięki wykorzystaniu np. ChatGPT czy Barda. Jak? Przeczytaj artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Nowoczesny content – jak powinien wyglądać i czego unikać? Ikona 04:35 min 13.01.2022 “Cebula ma warstwy, ogry mają warstwy”, ma je również tort oraz... nowoczesny content! Co zrobić, żeby skutecznie przyciągał uwagę użytkowników sieci? Jak stworzyć go zgodnie z najnowszymi trendami w Content Marketingu? Czy zawartość strony internetowej w 2022 roku powinna wyróżniać się czymś szczególnym? Przygotowaliśmy garść cennych wskazówek na temat nowoczesnego contentu. Częstuj się! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700