Ikona 05:45 min Ikona Sunrise System 18.01.2022

Sprzedajemy w sieci, czyli słów kilka o pozycjonowaniu sklepu internetowego

Mogłoby się wydawać, że sprzedawać w świecie online może każdy. Jednak, wbrew pozorom, wcale nie jest to takie proste. Nie wystarczy bowiem sam pomysł na biznes i świetny asortyment (choć to już zdecydowanie połowa sukcesu!). Równie ważne jest stworzenie takiej strony sklepu internetowego, którą chętnie będą odwiedzać klienci. A jak to zrobić? Mamy dla Was kilka cennych wskazówek.

 

Sklep internetowy – od czego zacząć?

 

Najlepiej… Od początku! Pierwszym krokiem jest budowa sklepu internetowego – możemy zrobić to od podstaw lub skorzystać z prostszego rozwiązania, jakie stanowią platformy e-commerce. Jednak już na tym etapie musimy uwzględnić kwestię pozycjonowania sklepu. Wybierając platformę, warto zdecydować się na tę, która oferuje wtyczki do pozycjonowania i jest prosta w obsłudze, a tym samym umożliwi sprawne wprowadzanie zmian optymalizacyjnych. Dzięki temu oszczędzimy czas i nerwy w przyszłości.
 
Ale nie jest to koniec możliwości! Ciekawe rozwiązanie stanowi skorzystanie z usług agencji, która zapewnia kompleksową obsługę – od stworzenia strony sklepu internetowego po jej pozycjonowanie. Może i jest to nieco kosztowniejsze rozwiązanie, jednak z pewnością się opłaca.
 
Ok, powiedzmy, że mamy już wymarzoną stronę sklepu online. Co dalej? Teraz najtrudniejsze – przyciągnięcie i utrzymanie klientów. A tego nie osiągniemy bez zadbania o widoczność witryny w wyszukiwarce Google.
 
Czas na pozycjonowanie sklepu internetowego! O czym warto, a nawet trzeba pamiętać?
 
1. Przyjazna struktura sklepu
 
Wchodzisz do marketu i masz ochotę jak najszybciej stamtąd uciec, gdy widzisz alejki zastawione paletami i niesamowity miszmasz na półkach? Nic dziwnego, każdy klient lubi dobrze zorganizowane sklepy i odpowiednio wyeksponowane, uporządkowane produkty. Ta sama zasada dotyczy sklepów online. Dlatego koniecznie należy zadbać o przemyślane menu i podział na kategorie, który umożliwi klientowi dotarcie do szukanego produktu w jak najmniejszej liczbie kroków.
 
2. Wartościowy content
 
Pod pojęciem contentu rozumiemy zawartość strony, czyli nie tylko teksty, ale też zdjęcia, materiały wideo, tabelki, pliki pdf (na przykład specyfikacja techniczna produktu), itp. Bardzo ważne jest, by content był unikalny, użyteczny, aktualny, angażujący, autentyczny, naturalny i wyczerpujący.
Tutaj przyda się dobry copywriter. Specjalista zajmie się nie tylko opisem produktów, ale też kategorii, strony głównej, a także stworzeniem artykułów blogowych na stronę sklepu – co pozwoli dodatkowo budować wizerunek eksperta w branży.
 
3. Odpowiednie linkowanie
 
Nawet najlepsza strona z najlepszym contentem może nie być wystarczająco widoczna w sieci, jeśli nie zadbamy o odpowiednie linkowanie. Ale tutaj też musimy uważać na to, żeby nie „przedobrzyć” – zbyt dużo linków pochodzących z niezbyt wartościowych miejsc w sieci może zostać uznane za spamerskie i przynieść więcej szkody niż pożytku. Dlatego linkowanie zawsze robimy z głową!
 
Warto dodać informacje o firmie do branżowych katalogów cieszących się dobrą reputacją, prowadzić blog, udzielać się na forach tematycznych, aktywnie prowadzić profile w social mediach. Jeśli mamy taką możliwość, warto także opublikować w rzetelnych serwisach artykuły sponsorowane.
 
4. Przyjazne adresy URL
 
Przyjazny adres URL to taki, który jest krótki, łatwy do zapamiętania, sugerujący zawartość danej strony oraz pozbawiony znaków specjalnych. Nie jest bowiem tajemnicą, że użytkownicy chętniej klikają w takie linki niż w niezrozumiały ciąg zawierający przypadkowe cyfry i znaki. Co więcej, jeśli w adresie URL zamieścimy frazę, możemy wesprzeć pozycjonowanie.
 
5. Słowa kluczowe
 
Dobrze dobrane słowa kluczowe i ich umiejętne wykorzystanie to podstawa. Dlatego warto poświęcić więcej czasu na rzetelną analizę słów kluczowych przy użyciu profesjonalnych narzędzi. I zamiast skupiania wszystkich sił na promowaniu witryny na ogólne, bardzo konkurencyjne hasła, polecamy budowanie widoczności sklepu w sieci na wiele różnych wyrażeń, w tym tzw. frazy long tail (z długiego ogona – bardziej rozbudowane i odzwierciedlające sprecyzowane oczekiwania użytkownika).

I podstawa – nie spamujemy! Piszemy przede wszystkim dla ludzi, nie dla robotów.
 
 
6. Przemyślane znaczniki meta
 
Laicy pewnie nawet nie wiedzą o ich istnieniu – i nie ma w tym nic dziwnego. Meta title oraz meta description są bardzo krótkimi opisami, od których wiele zależy – to one wyświetlają się użytkownikowi na liście wyników wyszukiwania Google. Warto zadbać o to, by każda podstrona posiadała unikalny title oraz description, pamiętając o tym, że:
 
  • description to krótki opis strony zawierający od 140 do 160 znaków, który powinien zachęcać do odwiedzenia strony internetowej,
  • title to krótki tytuł strony zawierający od 40 do 60 znaków, który powinien zawierać wyrażenie kluczowe oraz zachęcać do kliknięcia.
Google często wyświetla jako title nagłówki H1 i H2, dlatego warto zadbać o ich optymalizację pod tym kątem.
 
7. Dopracowana w każdym szczególe, intuicyjna ścieżka zakupowa
 
Im mniej kliknięć doprowadzi użytkownika do sfinalizowania transakcji, tym lepiej. Warto też zadbać o to, żeby na każdym etapie klient widział, co kupuje i na jakich warunkach (cena, dostawa). Koszyk i finalizowanie zakupu to nie miejsce na dodatkowe banery reklamowe czy też inne wyskakujące okienka i rozpraszacze. Jeśli chcemy zachęcić klienta do zapisu do newslettera albo zarejestrowania się w naszym serwisie, zróbmy to już po dokonaniu płatności. Niech nic nie stanie klientowi na przeszkodzie, by mógł w spokoju doprowadzić transakcję do końca.
 
 
To tak w ogromnym skrócie celem nakreślenia procesu pozycjonowania sklepu internetowego. Zadanie to wymaga nie tylko ogromnej wiedzy i zaangażowania oraz systematycznej pracy, ale też umiejętności radzenia sobie z czyhającymi zagrożeniami, a także rosnącą w siłę konkurencją oraz algorytmami Google, które lubią zaskakiwać – nie zawsze pozytywnie! Dlatego warto powierzyć pozycjonowanie stron specjalistom, którzy kompleksowo zajmą się Twoim sklepem online.

Michalina – copywriter z wieloletnim doświadczeniem, absolwentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na UAM. Z pisaniem związana, odkąd tylko sięga pamięcią. Na co dzień zajmuje się głównie tworzeniem treści na strony internetowe oraz profile w social mediach. Ma bzika na punkcie poprawnej polszczyzny i…przecinków! Prywatnie twardo stąpająca po ziemi kociara, miłośniczka czarnej kawy oraz żelków…i wierna fanka „Na Wspólnej”.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

5 pomysłów na teksty dla sklepu internetowego Ikona 5:15 min 23.05.2022 “Content is the king!” Określenie to nikogo już dzisiaj nie dziwi. Bez względu na to, z czyjej perspektywy patrzymy na zawartość strony - właściciela sklepu internetowego, użytkownika sieci czy copywritera – doskonale zdajemy sobie sprawę, jak istotna jest obecność tekstów opisujących oferowane produkty. Warto zadać sobie jednak dodatkowe pytanie: jakiego typu powinny to być treści? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak zadbać o User Experience (UX) sklepu internetowego? Ikona 9:20 min 25.08.2022 Czym jest użyteczność? Jak sprawić, żeby użytkownik Twojej strony internetowej korzystał z niej z pełnym zaangażowaniem? Dlaczego warto skupić się na emocjach towarzyszących procesowi zakupowemu? Na jakie elementy warto zwrócić uwagę przy projektowaniu interfejsu, a także ścieżki zakupowej? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Słowa sprzedają. Jak napisać mocny opis produktu? Ikona 06:25 min 15.12.2021 Nigdy nie lekceważ wartości dobrego tekstu! Pokutuje niekiedy przekonanie, że dobry towar w połączeniu z wysoką pozycją w wyszukiwarce to wszystko, czego potrzeba, aby osiągać zadowalające wyniki sprzedaży. Bagatelizowanie atrakcyjnego opisu produktu jest jednak poważnym błędem, a w najlepszym wypadku niewykorzystanym potencjałem – szczególnie w okresie świątecznym, gdy  większość sprzedawców wytacza najcięższe marketingowe działa. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700