Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 02:55 min Ikona Sunrise System 10.08.2016

Aktywność w portalach społecznościowych zajmuje nam coraz więcej czasu każdego dnia, nic więc dziwnego, że zamieszczamy w nich coraz więcej informacji o sobie. Facebook, YouTube, Twitter i inne serwisy stają się powszechnym miejscem prezentowania swoich poglądów czy dzielenia się problemami. Ze znajomymi i nieznajomymi. Jednocześnie złudne poczucie anonimowości sprawia, że coraz częściej spotykamy przypadki cyberprzemocy czy publikacji treści radykalizujących.

 

Właściciele mediów społecznościowych, przy okazji działań biznesowych zaczynają aktywnie włączać się w akcje społeczne. Nie tylko udostępniają przestrzeń organizacjom charytatywnym czy promują kampanie społeczne. Proponują również narzędzia i metody, które mają ograniczać propagowanie uprzedzeń i postaw radykalnych. Pojawiają się również rozwiązania dedykowane osobom z problemami psychicznymi, doświadczającym nękania itp.

 

Walka z mową nienawiści

 

Komisja Europejska wraz z czterema gigantami internetowymi oficjalnie przystępują do walki z mową nienawiści w sieci. W ramach przyjętego kodeksu postępowania Facebook, Twitter, YouTube oraz Microsoft mają w ciągu doby usuwać przejawy hejtu na swoich kanałach. Generalnie powodem intensyfikacji działań jest coraz większe znaczenie mediów społecznościowych w działalności organizacji terrorystycznych, ale także radykalizacji młodych ludzi, szerzenia rasizmu i nawoływania do przemocy na tle różnic kulturowych i nie tylko.

 

Stop hejterom na YouTube

 

YouTube wypowiada walkę cyberprzemocy. Jako, że ponad 95% użytkowników pomija, przewija lub wyłącza reklamy, karą ma być odebranie takiej możliwości osobom oznaczonym wcześniej przez innych jako hejterzy.

 

Nowe emotikony na Facebooku

 

Kolejne działania Facebooka można interpretować w odniesieniu do promowania różnorodności kulturowej oraz idei wzajemnego szacunku. Na początku czerwca portal wprowadził nowe emotikony dla użytkowników Messengera. Obok odświeżonej szaty graficznej, zmiany dotyczą na przykład wprowadzenia dodatkowych odcieni kolorów skóry, aby umożliwić użytkownikom o różnym pochodzeniu etnicznym pełniejszą identyfikację i wybór emotikony dopasowanej do siebie. Niby drobiazg, ale jednak znaczący. Co więcej, w nowych emotikonkach pojawiają się obrazki kobiet pełniących rozmaite funkcje społeczne i zawody, co ma sprzyjać walce ze stereotypizacją płciową.

 

Proponowanie pomocy na FB

 

Nowe narzędzie Deep Text, które ma z założenia służyć celom biznesowym partnerów Facebooka, może być jednak również przydatne w przypadku różnorodnych pomocowych kampanii społecznych. System oparty na działaniu sztucznej inteligencji ma za zadanie analizować treści wpisów, nie tylko tych publikowanych w NewsFeedzie, ale również w prywatnej komunikacji między użytkownikami, np. w Messengerze. Deep Text funkcjonuje na razie w 20 językach, jest w stanie przeanalizować tekst kilku tysięcy wiadomości lub wpisów na sekundę, potrafi sam się uczyć, a kontekst przeczytanego tekstu zrozumie niemal tak dobrze jak człowiek.

 

Narzędzie ma reagować na zamieszczony tekst i, w odpowiedzi na wyrażoną w nim potrzebę, podpowiadać konkretne usługi. Może np. zaproponować zamówienie Ubera, gdy wychwyci sformułowanie typu „I need a ride”. Dodatkowo, ma pomóc w zapowiadanej przez Facebooka kategoryzacji wpisów, która będzie związana z testowanym jeszcze podziałem NeewsFeedu na zakładki tematyczne.

 

Podobny mechanizm stosowany jest jednak również jako reakcja na treści niepokojące, sugerujące problemy ze zdrowiem psychicznym czy zachowania autodestrukcyjne. W przypadku publikacji wpisów mogących świadczyć o  zamiarze samookaleczenia lub samobójstwa, możliwy jest bezpośredni kontakt z tą osobą. Dedykowane, pracujące całodobowo zespoły weryfikują otrzymane zgłoszenia, proponując porady, linię wsparcia lub kontakt z kimś bliskim.

 

To zresztą tylko jeden z przykładów wspierania przez Facebooka użytkowników z problemami psychicznymi czy społecznymi. Także w Pomocy Facebooka znajdują się informacje dla osób zagrożonych działaniami autodestrukcyjnymi oraz ich bliskich. Zamieszczone są tam numery telefonów oraz dane kontaktowe różnego rodzaju organizacji wsparcia. Facebook proponuje również szereg możliwości działania w razie nękania, podszywania się, atakowania użytkownika za pośrednictwem portalu, a także w przypadku zauważenia treści niestosownych, obraźliwych itp.

 

Z drugiej strony – obawy użytkowników

 

Podstawowym założeniem portali biznesowych jest realizacja celów biznesowych. Dlatego też coraz szerzej podejmowane próby ogranicznenia działań przemocowych czy wspierania ich ofiar oraz innych osób z problemami są działaniem pozytywnym. Tym bardziej, że nieobowiązkowym. Z drugiej strony, wykorzystywanie narzędzi sztucznej inteligencji oraz skanowanie wpisów, rozmów czy komentarzy budzi zrozumiałe obawy.

 

Pojawiają się zarzuty, że pod pretekstem dbałości o bezpieczeństwo, tak naprawdę chodzi o ograniczenia wolności słowa oraz stosowania szeroko posuniętej cenzury. Wielu użytkowników obawia się nadmiernej inwigilacji oraz zbierania wszelkiego rodzaju informacji na nasz temat. Ich przechowywanie z kolei rodzi pytania o bezpieczeństwo oraz wykorzystanie pozyskiwanych danych. Mogą one przecież dostać się w ręce terrorystów, czy zostać przekazane firmom oraz organizacjom rządowym.

 

Faktem jest jednak, że ze względu na rosnący zasięg i coraz powszechniejszy dostęp do portali społecznościowych, stanowią one nie tylko coraz ważniejsze narzędzie marketingowe i biznesowe. Mają niebagatelny wpływ na nasze życie, posiadają więc również potencjał, aby przynajmniej próbować pomagać tym, którzy potrzebują pomocy.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Millenialsi w mediach społecznościowych Ikona 01:55 min 28.10.2016 Millenialsi, czyli osoby urodzone w latach 1980-2000 są nie lada wyzwaniem dla marketingowców, którzy starają się zainteresować ich stworzonym przez siebie przekazem. Skupienie na sobie, elastyczność oraz chęć bycia w ciągłej komunikacji, to najważniejsze cechy, które wyróżniają Pokolenie Y. Dlatego tak kluczowe jest zrozumienie, w jaki sposób millenialsi korzystają z mediów społecznych, dlaczego to robią oraz czego właściwie w nich szukają. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Like na TAK, Wrr na NIE Ikona 01:35 min 06.12.2016 Spotkaliście się już z postami na Facebooku zachęcającymi do głosowania za pomocą reakcji? Wzięliście w tym udział? Wielu użytkowników, nawet tych słabo aktywnych w Social Mediach chętnie włącza się w tę formę. Jeden klik to sposób na pobudzenie aktywności użytkownika, niewymagający dużego zaangażowania. Możemy więc przypuszczać, że popularność tego trendu szybko wzrośnie. Kto i jak może skorzystać na głosowaniu za pomocą reakcji? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Snapchat wprowadza Memories i zmienia User Experience Ikona 03:40 min 11.07.2016 Tym, czym Snapchat wyróżnia się na tle innych portali społecznościowych jest ulotność prezentowanych treści, która przekłada się na ich większą autentyczność. Znikające po odtworzeniu zdjęcia czy filmy stanowią unikalny zapis chwili, naturalny i spontaniczny. Jednak po wprowadzonych w ostatnich dniach zmianach, wszystko to stało się w znacznym stopniu nieaktualne. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700