Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 05:05 min Ikona Sunrise System 31.01.2018

Nazywa się je różnie – zapychaczami, pustymi zwrotami, ogólnikami, wtrąceniami, laniem wody, czy wypełniaczami. Zapewne nie raz spotkałeś się z nimi w opisach produktów, ofertach sprzedażowych czy też na podstronach, przedstawiających zakres działalności prowadzonej przez firmę.

 

Chodzi o zwroty lub słowa, które nie wnoszą żadnej wartości do tekstu. Nie zawierają odpowiedzi na nurtujące nas pytania, nie pomagają w podjęciu decyzji oraz nie zawierają informacji na temat faktycznych zalet produktu czy usługi. Nie przynoszą także żadnych korzyści, jeśli chodzi o pozycjonowanie strony. Każdy Copywriter powinien ich unikać (lub przynajmniej w dużym stopniu je ograniczyć). O jakie słowa chodzi? Oto nasz ranking, przedstawiający najbardziej popularne zapychacze.
  1. Wysoka jakość, solidność

 

Powiedzmy sobie szczerze – wszyscy szukamy odznaczających się wysoką jakością produktów, które zostały wykonane z najwyższej klasy materiałów. Jednak co to tak naprawdę oznacza? Jeśli chcemy podkreślić w tekście, że firma oferuje produkty cechujące się solidnością, należy skupić się na konkretach i odpowiedzieć na pytania: „O jakie dokładnie produkty chodzi”, „Co je wyróżnia” oraz „Co świadczy o ich wysokiej jakości”. Na przykład: „Proponujemy deski podłogowe, wykonane z drewna dębowego, odpowiadającego nie tylko za ich naturalny wygląd, ale również długowieczność samego produktu. Nasze podłogi drewniane nadają się pod ogrzewanie podłogowe oraz dostępne są w wersji lakierowanej lub olejowanej.” Dopiero umieszczenie takich informacji sprawia, że tekst staje się użyteczny dla odbiorcy.
  1. Wieloletnie doświadczenie

 

Zwrot, który bardzo często można spotkać na stronach wielu firm. Wieloletnie doświadczenie niewątpliwie jest zaletą każdej firmy posługującej się tym określeniem. Ale bez podania konkretów, nie stanowi dla Klientów żadnej przydatnej informacji. Używając tego zwrotu doprecyzuj co masz na myśli oraz posiłkuj się przykładami – „przez 10 lat działalności naszego biura, pomogliśmy znaleźć stałe zatrudnienie ponad tysiącu osób szukających pracy”.

 

  1. Atrakcyjność

 

„Przygotowaliśmy atrakcyjne oferty wycieczek zagranicznych” – atrakcyjne to znaczy jakie? Za takim sformułowaniem powinny znaleźć się konkrety. Uważasz, że Twoja oferta jest atrakcyjna ze względu na jej różnorodność i możliwość dopasowania szczegółów wyjazdu? Umożliwiasz wylot z większości polskich miast? A może proponujesz bardzo korzystną cenę wczasów all inclusive względem ofert konkurencji? Napisz o tym!
  1. Indywidualne podejście, spełnienie oczekiwań

 

„W trosce o zadowolenie Klientów, dostosowujemy się do ich indywidualnych potrzeb”, „Pomożemy w doborze odpowiedniego rozwiązania, spełniającego indywidualne oczekiwania”. Indywidualne czyli jakie? Powołaj się na badania konsumenckie, podaj przykłady zrealizowanych projektów lub wykorzystaj rekomendację swoich Klientów, cytując ich słowa opisujące współpracę z Twoją firmą. Napisz np.: „Wiemy, że naszym Klientom zależy na przejrzystości współpracy i możliwości wyboru. Dlatego proponujemy wynajem aut osobowych m.in. marki Toyota, Skoda oraz Citroen. Gwarantujemy prostą procedurę rezerwacji i atrakcyjne rabaty, z których skorzystały już setki naszych zadowolonych Klientów.”
  1. Znany, renomowany, ceniony

 

„Współpracujemy ze znanymi producentami”, „Jesteśmy dystrybutorem produktów pochodzących od renomowanych marek”. Oczywiście możemy użyć słowa renomowany czy ceniony, ale róbmy to z głową. Napisanie, że współpracujemy z cenionymi producentami i zakończenie na tym swojej myśli, kompletnie nic nie mówi Klientom. Wskaż o jakich konkretnie producentów chodzi oraz napisz, dlaczego cieszą się oni tak dużym uznaniem w Twojej branży.
  1. Nowoczesność

 

Zewsząd zalewa nas fala nowoczesności – innowacyjne technologie czy nowoczesne zaplecze techniczne stały się wyznacznikiem tego, że konkretny produkt uznany jest za bezawaryjny, dobrze wykonany lub modny. Jednak bez podania konkretnych zalet bądź parametrów technicznych, „nowoczesność” nie stanowi żadnej informacji dla potencjalnych Klientów.

 

  1. Skuteczność

 

Słowo, które również powinno być podparte przykładami. Jeśli piszemy o „skutecznej diecie”, to wyjaśnijmy czy jej skuteczność ma polegać na tym, że uda nam się zrzucić zbędne kilogramy, wysmuklić sylwetkę a może nabrać masy mięśniowej lub poprawić sposób odżywiania się.

 

Całkowicie wyeliminować czy jednak używać?

 

Używać, ale z głową! Tzn. jeśli piszemy, że komoda została wykonana z wysokiej jakości materiałów, dodajmy że chodzi o lite drewno dębowe, które w porównaniu do płyty pilśniowej, gwarantuje dłuższą żywotność mebla. Z kolei pisząc o ofercie dopasowanej do konkretnych potrzeb, postaraj się je wymienić oraz wytłumacz, dlaczego akurat ta firma jest w stanie je spełnić.

 

Złota zasada

 

Na koniec reguła, którą powinien mieć na uwadze każdy copywriter tworzący treści na strony internetowe – tekst musi być funkcjonalny. Czyli rzeczowy, przejrzysty, czytelny oraz napisany prostym językiem. Wszystkie słowa, które są zbędne, utrudniają przyswojenie znajdujących się w tekście informacji, a także w żaden sposób nie pomagają w pozycjonowaniu strony.

Dlatego jeśli następnym razem będziesz chciał napisać, że „firma dokłada wszelkich starań, aby dostarczać klientom atrakcyjne produkty, pochodzące od znanych producentów oraz zapewnić najwyższej jakości obsługę, wynikającą z wieloletniego doświadczenia i indywidualnego podejścia do potrzeb”, to postaw się na miejscu odbiorcy takich treści i zastanów się czy są one dla Ciebie w jakimkolwiek stopniu pomocne.

Źródła: Autentyczność przyciąga, A. Piwowarska; Web Writing J. Wrycza-Bekier, własne błędy copywriterskie

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Wygraj z blokadą pisarską! Ikona 05:00 min 27.02.2018 Każdego dopada w końcu rutyna i to niezależnie od branży, w której się obraca. Tak już niestety jest, że gdy robimy coś codziennie, nagle zaczyna nam brakować sposobów, by wciąż wymyślać coś świeżego i dobrego. Jak tego uniknąć? Jak przełamać blokadę – szczególnie tę pisarską? Jak mieć zawsze głowę pełną pomysłów? Zapraszamy na mini sesję coachingową dla copywriterów, z której wszystkiego się dowiesz! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 05:50 min 02.03.2018 Każdy kolejny rok niesie ze sobą zmiany i nowe zadania, jakie czekają na osoby zajmujące się promocją stron internetowych. Branża SEO nieustannie się zmienia, algorytmy wyszukiwarek są coraz bardziej precyzyjne, a użytkownicy - dużo bardziej wymagający. Dlatego w 2018 roku strategia działań SEO powinna skupiać się nie tylko na aspektach technicznych, ale także na tworzeniu użytecznych treści. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Nowy Rok, nowy copywriting Ikona 05:55 min 22.01.2018 W nowy rok weszłam z nową energią. Nie oznacza to, że pozbyłam się starych problemów. Przyznaję, czasem wymyślenie angażującego uwagę tematu nie należy do najłatwiejszych. Po kilku latach pracy w zawodzie wiem jak łatwo wpaść w rutynę, a z drugiej strony mam też sprawdzone sposoby jak wyłączyć ABS (absolutny brak sugestii) i wystartować z tematem. Wiecie jak? Chyba mogę Wam uchylić rąbka tajemnicy. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700