Ikona 01:50 min Ikona Sunrise System 02.07.2012

Zakładając, że posiadają już Państwo fanpage swojej marki oraz że publikują na nim posty o określonych, dostosowanych do grupy docelowej porach, nadszedł czas na przeanalizowanie, jakich słów należy używać, aby przyciągnąć uwagę czytelnika oraz sprowokować go do reakcji w postaci polubienia wpisu, skomentowania go lub udostępnienia go dalej. Firma SoTrender, zajmująca się obserwowaniem trendów związanych z wykorzystaniem social media w marketingu internetowym, przeprowadziła badanie na ponad 100 brytyjskich fanpage’ach oraz przyjrzała się ponad 2800 postom dotyczącym branż takich jak motoryzacja, odzież, żywność i kosmetyki. Rezultaty uzyskane w wyniku tych badań wskazują na kilka interesujących tendencji. Fot.: Flickr

 

Jakie słowa warto wykorzystywać w postach?

 

Jeśli prowadzimy profil firmy działającej w branży spożywczej, to starajmy się jak najczęściej używać słów o pozytywnym wydźwięku emocjonalnym, czyli np. kochać, lubić, szczęście, dobro itp.

W przypadku branży odzieżowej kluczowe okazują się dość powszechne zwroty, takie jak kolekcja, oferta, styl, moda etc. Odradza się stosowanie tak „wyeksploatowanych” słów jak zdobądź, wyprzedaż, wygraj. Chyba, że nasza firma działa w branży kosmetycznej. Tam takie zwroty nadal przyciągają uwagę Klientów. Niezależnie od tego, jakie słownictwo wykorzystamy, nie wolno zapominać o dorzuceniu do postu zdjęcia. Analiza przeprowadzona przez SoTrender wskazuje, że jest to czynnik, który znacząco wpływa na zwiększenie aktywności internautów. Ponadto, zalecane jest zakończenie wpisu pytaniem, ponieważ pobudza to w fanach tendencję do komentowania, związaną z odruchem odpowiedzenia na zadane im pytanie.

 

Zdobądź uwagę Twojej publiczności: słowa klucze w Marketingu Społecznościowym

 

Do słów niepopularnych wśród internautów, a wręcz przez nich ignorowanych, należą… polub, zobacz, kliknij i, co ciekawe, wygraj. Raport SoTrender wskazuje, że nadużywanie tych słów sprawiło, że użytkownicy social media stali się na nie „nieczuli”.

A zatem pamiętajmy, aby publikowane przez nas wpisy były ciekawe, oryginalne, a najlepiej opatrzone zdjęciem i zakończone pytaniem. A jakie Państwo zauważyli tendencje związane z rozwojem marketingu w mediach społecznościowych?

Źródło: Interaktywnie

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Foursqaure – geolokalizacja dla marketingu mobilnego Ikona 02:35 min 08.10.2012 Co to jest Foursquare? To pytanie często zadaje moja żona, gdy robię "check - in" (zameldowanie) w miejscu, w którym aktualnie przebywam. W wielkim skrócie Foursquare jest serwisem społecznościowym opartym na geolokalizacji z dedykowaną aplikacją mobilną, która służy do dzielenia się informacją o miejscu, w którym aktualnie przebywamy. Podczas każdego "check – in’u" możemy dodać zdjęcie czy też podzielić się wskazówką dla innych, którzy odwiedzą to miejsce w przyszłości. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Poszukiwany, poszukiwana….Social Media Manager Ikona 01:20 min 25.03.2013 Czy nowoczesne media tworzą zawody? Oczywiście! Coraz większym zainteresowaniem cieszą się osoby, posiadające doświadczenie na płaszczyźnie mediów społecznościowych. Stosunkowo młody zawód – Social Media Manager – na stałe zagościł w gospodarce. Niemieckie przedsiębiorstwa zatrudniają coraz więcej specjalistów, którzy odpowiedzialni są za wykorzystywanie i integrację działań w obszarze mediów społecznościowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Znaczenie czasu w mediach społecznościowych Ikona 01:50 min 31.05.2012 Specjaliści do spraw mediów społecznościowych wyjaśniają, jakie znaczenie w publikowaniu postów na portalach społecznościowych ma pora dnia. Jeśli chcieliby Państwo dowiedzieć się, kiedy najlepiej udostępniać informacje na swoim profilu, aby dotarły one do odpowiedniej grupy docelowej, to zachęcamy do zapoznania się z naszym artykułem. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700