Widgety wyszukiwania to w aplikacji Google żadna nowość – od początku na wersjach mobilnych funkcjonowały one identycznie jak w komputerowej przeglądarce Chrome. Od tego czasu przeszły jednak długą drogę – np. ponad pół roku temu „doklejono” do widgetu wyszukiwarki miniaturkę, dzięki której za jednym kliknięciem zostajemy przeniesieni do Google Now – do zakładki, która była ostatnio wyświetlana. Niedawno pojawiła się też możliwość przeszukiwania dysku Google przy użyciu wyszukiwarki.
W aplikacji Google mają pojawić się skróty, które odeślą nas do konkretnej domeny. Mają to być z założenia strony przydatne i często odwiedzane, takie jak prognoza pogody, wiadomości, rozrywka czy kulinaria.
Co ważne – skróty użytkownik będzie mógł tworzyć samodzielnie, zgodnie z tym, jakie strony odwiedza najczęściej i do których chce mieć najszybszy dostęp. Założeniem inżynierów Google jest stworzenie możliwości wykreowania skrótu do każdej konkretnej strony. Jeżeli więc Waszą pasją nie jest popularna piłka nożna, a np. haft metodą krzyżykową możecie odetchnąć z ulgą – skrót to spersonalizowana, ważna dla użytkownika informacja, może dotyczyć więc równie dobrze filatelistyki, jak i ochrony Płetwala Błękitnego.
Co jeśli nie jesteśmy zdecydowani na konkretny portal, do którego chcemy utworzyć skrót? Wtedy aplikacja umożliwia dodanie bardziej ogólnego skrótu – związanego z zainteresowaniami ogólnymi czy tematami np. kino, sport.
Jeżeli jesteś szczęśliwym posiadaczem urządzenia z systemem iOS lub Android nowa opcja daje Ci możliwość stworzenia skrótów także do Tłumacza Google. Użytkownik będzie mógł dodać też widget wybranych miejsc, np. hoteli. Co więcej – skróty mogą odsyłać do atrakcji znajdujących się w okolicy czy przeliczników walut. Ma to na celu przyspieszenie wyszukiwania trasy dojazdu do wybranych miejsc lub znalezienia ważnych informacji – tu i teraz!
Dzięki powstaniu możliwości tworzenia spersonalizowanych skrótów użytkownik nie musi już w ogóle wpisywać fraz do wyszukiwarki. Skrót od razu odsyła nas do interesującej domeny – nie musimy nawet wchodzić na stronę Google. Wszystko to dąży do jednego – niedługo Google będzie dla nas nie tylko wyszukiwarką, ale uniwersalnym narzędziem bez którego ciężko będzie się nam obyć.
Funkcja dostępna jest obecnie jedynie w Stanach Zjednoczonych – nie wiadomo kiedy zawita do innych krajów, w tym Polski. Google nie wypowiedziało się jeszcze oficjalnie na temat daty otwarcia usługi na rynki zagraniczne. Nadal prowadzone są także testy, a cała aplikacja podlega modyfikacjom.
– przy pomocy nowych skrótów będziesz mógł przejść od razu do wybranej witryny (bez konieczności wpisywania fraz do wyszukiwarki),
– możesz wybrać jako skrót nie tylko konkretną stronę, ale tematykę np. sport, kino (aplikacja podzieli zainteresowania na sekcje umożliwiające szybkie dotarcie do wybranego tematu),
– skróty pojawią się poniżej paska wyszukiwania, po otwarciu aplikacji.
Nie możemy się doczekać, aż ta przydatna opcja pojawi się w Polsce. A Wy?
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: