Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 02:00 min Ikona Sunrise System 28.08.2009

Sezonowość – walka z czasem i konkurencją. Część Pierwsza.

Czym jest sezonowość? W trybie online sezonowość to przede wszystkim trendy wyszukiwań produktów i usług w Google.pl. Naturalnym elementem rzeczywistości rynkowej jest zmniejszanie bądź zwiększanie popytu na dane produkty w określonych częściach roku. Zainteresowanie ciepłą odzieżą z początkiem wiosny maleje, aby następnie dynamicznie wzrosnąć w drugiej połowie roku. Sezonowość jest zupełnie oczywistym czynnikiem rynku, dynamicznie napędzającym sprzedaż danych produktów czy usług.

 

Przykłady sezonowości

 

Google, analizując na bieżąco wszelkie trendy wyszukiwań, wskazuje określone branże, które właśnie teraz na przełomie lata i jesieni będą cieszyć się największym zainteresowaniem klientów. Wrzesień to początek roku szkolnego. Uczniowie, a bardziej ich rodzice, to bardzo ważna grupa dla sprzedawców. W sierpniu i wrześniu zdecydowanie częściej poszukiwane są artykuły biurowe, podręczniki, akcesoria szkolne czy plecaki. Oczywiste jest, że zwiększenie zaangażowania w promocję producentów i sprzedawców artykułów papierniczych przyniesie im zwiększenie obrotów. Przełom lata i jesieni to okres wciąż niemalejącego zainteresowania branżą turystyczną. Wyrażenia kluczowe: „wycieczka”, „oferty last minute”, „Egipt” czy… „grzybobranie” są wpisywane w okienko wyszukiwarki Google.pl z dużym natężeniem także jesienią. Polacy szukają tanich wycieczek po sezonie, unikając w ten sposób tłoku turystycznego, które ma miejsce w miesiącach wakacyjnych. W sierpniu i wrześniu uaktywniają się także studenci. Żacy dynamizują wiele branż, przede wszystkim branżę nieruchomości. Hasło „student na swoim” w drugiej połowie roku przechodzi swój intensywny rekonesansu. Ale i to nie wszystko. Studenci poszukują również pracy – na stałe lub w charakterze dorywczym. Wrzesień to także czas rozkwitu rynku elektroniki. To właśnie w tym miesiącu sprzedaje się najwięcej komputerów i oprogramowania. Dla przykładu, warto wskazać znaczący wzrost liczby zapytań „mieszkanie dla studenta” i „podręczniki”:

Sezonowość

Sezonowość2

Słowem – sezon jesiennej sprzedaży wchodzi w swój najlepszy okres. Jak go wykorzystać, podejmując działania w tej chwili – właściwie z dnia na dzień? O tym następnym razem.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1.00 / 5. Vote count: 2 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

65 proc. klientów e-sklepu powraca, gdy… Ikona 02:20 min 25.09.2009 Coraz więcej konsumentów decyduje się na robienie zakupów w Internecie. Jednak przed podjęciem decyzji lubimy szukać w sieci informacji na temat intersujących ich produktów. Co zrobić aby Klient oglądający produkt w naszym sklepie internetowym, zdecydował się na zakupy właśnie u nas? Co ma szczególny wpływ na podejmowanie przez nas decyzji zakupowych? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Gwiazdkowe szaleństwo e-zakupowe Ikona 03:35 min 18.12.2012 Sklepy internetowe co roku odnotowują wzrost zainteresowania zakupami przez Internet. Ten sposób szczególnie popularny okazuje się w okresie przedświątecznym, kiedy często nie mamy czasu na maratony po tradycyjnych sklepach i wielogodzinne stanie w kolejkach do kas. Co i gdzie najchętniej kupujemy online?  Money.pl, Gazeta Wyborcza i serwis Wyborcza.biz przeanalizowały ponad 100 największych i najpopularniejszych sklepów internetowych, aby sprawdzić, co ma największe znaczenie dla klientów. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.30 / 5. Vote count: 3 głosów

Brak ocen

Zakupy online w recesji? Jak polują Internauci Ikona 02:05 min 26.08.2009 Jeżeli zastanawiacie się, jak kryzys wpłynął na zachowania konsumentów online, postanowiliśmy zebrać dla Was najważniejsze informacje i przedstawić je w tym artykule. Eksperci z firmy Penn, Schoen & Berland Associates wyróżnili „łowców wartości”, którzy pozostają w opozycji do dotychczasowych „łowców okazji”. Okazuje się bowiem, że w czasie recesji konsumenci zaczęli zwracać uwagę przede wszystkim na wysoką jakość produktów. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700