Ikona 04:05 min Ikona Sunrise System 29.03.2017

Właśnie zbliżają się święta Wielkanocne, idealny czas żniw dla producentów wyrobów czekoladowych, dostawców świeżych jaj, sklepów z dekoracjami do wnętrz. Po „zajączku” czas na majówkę, czyli sezon krótkich wypadów za miasto, gdy hotele i pensjonaty walczą o turystów. Potem na horyzoncie widnieje Dzień Dziecka, do którego za chwilę będą szykowały się sklepy z zabawkami i artykułami dla dzieci.

 

W marketingu „sezon ogórkowy” nie istnieje. Przez cały rok następuje rotacja. Wiele firm – w zależności od branży – okresowo zyskuje i traci zainteresowanie klientów. Jest to wynikiem starego jak handel mechanizmu podaży i popytu. Jeśli Twój produkt wpisuje się w trendy sezonu, to w szczycie ma szanse zyskać większe zainteresowanie, ale musisz liczyć się z tym, że po sezonie je straci. To zjawisko naturalne w marketingu i trzeba umiejętnie je wykorzystać.

 

Nie przegap momentu – czyli sezon w reklamie!

 

Zainteresowanie nie przychodzi samo z siebie. Zainteresowanie należy u Klienta wzbudzić. Ogromne znaczenie ma wyczucie momentu i zaplanowanie w czasie całej kampanii marketingowej. Na czekoladowe serce po Walentynkach, czy bombki po Bożym Narodzeniu nikt się nie złapie. Dlatego należy skoncentrować siły przed wydarzeniem. Pobudzenie potrzeb u konsumenta to działania rozplanowane w czasie.

 

Trafienie w moment jest trudne. Nie ma prostych reguł, które wyznaczają konkretne terminy, np. na 2 tygodnie przed Bożym Narodzeniem najlepiej sprzedają się śledzie, na trzy dni przed Walentynkami rozchodzą się w mig kartki i misie-ostatnia-deska-ratunku. Można wesprzeć się prostymi narzędziami jak np. Google Trends, które pokazuje zainteresowanie w ujęciu czasowym.

 

Znając szacunkowy okres największego zainteresowania produktami sezonowymi warto zadbać o zaplanowanie działań wokół niego. Co to oznacza w praktyce? Dobrze przygotuj harmonogram. Jeśli planujesz wypuszczenie serii limitowanych czekoladek na Walentynki bądź chcesz zwiększyć sprzedaż ozdób choinkowych przed Świętami:

 

– określ własny „D-Day”, dzień startu sprzedaży, promocji, rabatów, itp.

 

– stwórz plan działania z wyznaczeniem terminów, m.in. na uruchomienie specjalnego landing-page, przygotowanie okazjonalnego newslettera, wstawienie życzeń na stronie, publikowanie tematycznych postów na blogu, itp.

 

– buduj napięcie poprzez zwiększenie ilości contentu publikowanego w mediach społecznościowych związanego z wydarzeniem, ustawienie licznika czasu, czy stworzenie specjalnych aplikacji tematycznych – jak np. wioska Świętego Mikołaja w Google startująca w okresie adwentu, w której każdego dnia odwiedzający bierze udział w innej grze.

 

Targetuj reklamę!

 

Jeśli dopasujesz reklamę do odbiorcy i umiejętnie zaplanujesz okres jej emisji przed nadejściem szumu informacyjnego, to masz szansę na zyskanie realnego klienta w wirtualnym świecie. Przykładowo: Podręczniki i zeszyty szkolne będą używać dzieci, ale kupują je dorośli. To wyzwanie dla producentów artykułów papierniczych, plecaków oraz księgarni, którzy przed rozpoczęciem roku szkolnego muszą zainteresować i rodziców (np. niską ceną podręcznika, trwałością szwów w tornistrze), i dzieci (np. postacią ulubionego super bohatera na okładce zeszytu).

 

Korzystaj przy tworzeniu contentu z własnych statystyk i dokonuj ich analizy!

 

Sprawdzaj osoby z jakich grup wiekowych, w jakich godzinach, z dużych czy z małych miejscowości dokonują zakupów w Twoim sklepie internetowym lub wchodzą na Twoją stronę.

 

Obserwuj na jakich zapytaniach w wyszukiwarce Twoja strona jest wybierana najchętniej i kiedy częstotliwość się zwiększa.

 

Uwaga: Wnikliwa analiza statystyk wejść na stronę może Cię zaskoczyć, np. lokalne święto w danym regionie kraju sprawia, że Twoje produkty przed tym wydarzeniem budzą zainteresowanie i zwiększają ruch.

 

Dostosuj narzędzia do zachowań konsumentów!

 

W marketingu sezonowym dużą rolę odgrywa czas, prawda? Skoro tak, to czemu go tracić na docieranie do odbiorcy krętymi drogami? Należy dopasować narzędzia do zachowań konsumentów.  Należy przy tym pamiętać, że coraz więcej osób korzysta z dostępu do Internetu na urządzeniach przenośnych.  Wobec tego wersja mobilna strony lub strona responsywna to już obowiązek.

 

W promocji produktów bądź usług sezonowych duży udział bierze reklama Google AdWords. W przypadku linków sponsorowanych można bowiem określić konkretnie od kiedy do kiedy trwa kampania, a nawet w jakich godzinach i na jakich serwisach ma być wyświetlana. Czy można chcieć więcej? Można!

 

Odpowiedzią jest remarketing. Jeśli bowiem ktoś z koszykiem w Twoim sklepie internetowym prawie dotarł do kasy, ale zakupu nie dokonał, to dzięki remarketingowi reklama produktów z Twojego sklepu będzie go śledzić. Czas działa na Twoją korzyść! Być może im bliżej Dnia Kobiet, niedoszły klient zdecyduje się jednak na zakup kolczyków, z których tak „nierozważnie” wcześniej zrezygnował tuż przy kasie.

 

Doskonałym narzędziem do komunikacji z Klientami, bardzo ważnej przy marketingu sezonowym, są media społecznościowe. Pozwalają w łatwy sposób przekazać dużej grupie odbiorców wiadomości o zbliżających się rabatach, nowej kolekcji, czy przypomnieć o nadchodzącej okazji – na którą prezent znajdą w Twojej ofercie.

 

Coraz chętniej wybieranym rozwiązaniem są blogi oraz vlogi. Publikowane są tu testy artykułów, poradniki o treści tematycznej związanej ze sprzedażą sezonową produktów lub filmowe instruktaże, np. Jak ułożyć serwetki w kształt króliczka? Jak wykonuje się kraszanki?

 

*   *   *

 

Marketing sezonowy jest specyficzną formą reklamy, obłożoną najczęściej większą presją niż tradycyjne formy promocji. Wiele firm liczy, że gdy zacznie się „ich” sezon zwiększą zyski i odbiją się po słabszych miesiącach, a może nawet uda im się dzięki wypracowanym zyskom zbilansować cały rok. By tak się stało należy pamiętać, że konkurencja nie śpi i ma takie same oczekiwania. Dlatego nie można przegapić momentu promocji. Trzeba odpowiednio zaplanować czas na każde działanie, właściwie dobrać charakter i treść reklamy do odbiorcy, a także wybrać najlepsze narzędzie promocji. Warto dobrze się przygotować do kampanii sezonowych, by konkurencja Cię nie wygryzła.

 

 

 

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:20 min 04.04.2017 Oglądanie filmów ze znajomymi już nie musi ograniczać się do wspólnych spotkań przed telewizorem. Google w ramach strefy Area 120 stworzyło aplikację Uptime, która pozwala włączyć jeden film YouTube na różnych urządzeniach mobilnych z iOS i oglądać go z przyjaciółmi w czasie rzeczywistym. A wszystko bez wychodzenia z domu i spotykania się osobiście. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 03:20 min 05.05.2017 Nowa odsłona Google Earth udostępnia szereg korzyści sprawiając, że użytkownicy mogą poczuć się jak prawdziwi podróżnicy. Warto skorzystać nie tylko z opcji 3D, czyli podziwiania budynków pod każdym możliwym kątem, ale i Odkrywcy - zbioru przewodników po najciekawszych miejscach na całym świecie. Ponadto każde z nich jest opatrzony krótkim opisem, pochodzącym ze sprawdzonych źródeł. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 03:10 min 27.03.2017 Każdy z nas zadał sobie w wielu momentach pytanie "gdzie jestem"? Niezależnie czy było to spowodowane bliskimi, którzy zastanawiali się, jak daleko jesteśmy od miejsca spotkania, czy po prostu zgubiliśmy się w obcym mieście - znajomość naszego bieżącego położenia zwiększa poczucie komfortu oraz bezpieczeństwa. Dzięki nam dowiesz się, jak sprawdzić swoją lokalizację oraz podzielić się nią z innymi. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 21

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700