Ikona 5:00 min Ikona Sunrise System

SEO to strzał w „dziesiątkę” – Case study ze współpracy z PROCE I PESTKI

Kilka słów o firmie

Proceipestki.pl to sklep internetowy i stacjonarny z bronią palną, amunicją i akcesoriami. Prowadzi go licencjonowany zawodnik i pasjonat strzelectwa, wielokrotny mistrz Polski. Z klientem współpracujemy od lipca 2022 roku.

Cel

  • zwiększenie sprzedaży online przy utrzymaniu widoczności
  • zwiększenie przychodów
  • „odczarowanie” negatywnej opinii o agencjach SEO, które miał klient

 

186
semstorm-lipiec-luty

Wyzwanie

Główną przeszkodą, jaką musieliśmy pokonać, a właściwie dostosować do niej naszą strategię, był fakt, że w Polsce nie ma dużego zainteresowania bronią palną. Posiada ją niecałe 200 000 Polaków, czyli ok. 0,52% populacji.

Drugim wyzwaniem były utrudnienia w sprzedaży części asortymentu sklepu przez internet, przez co konieczne było wyważenie strategii pozycjonowania szerokiego i pozycjonowania lokalnego.

Strategia

W ramach opracowania strategii dla klienta Proce i Pestki określiliśmy następujące grupy docelowe:

  • osoby posiadające odpowiednie zezwolenia i zainteresowane zakupem broni,
  • osoby poszukujące broni bez zezwolenia,
  • osoby posiadające broń i potrzebujące akcesoriów i pocisków do nich oraz informacji o konserwacji broni i jej przechowywaniu,
  • osoby chcące rozpocząć przygodę ze strzelectwem (klient oferuje szkolenia),
  • firmy prowadzące działalność powiązaną z bronią (zakup pocisków, akcesoriów).

Zdecydowaliśmy się na przyjęcie strategii pozycjonowania szerokiego i promowanie fraz long tail.

Jednocześnie musieliśmy zadbać o pozycjonowanie lokalne i zwiększenie widoczności strony www przez frazy związane z lokalizacją sklepu w Zgierzu.

Założyliśmy, że połączenie strategii pozycjonowania szerokiego i pozycjonowania lokalnego przyniesie najlepsze efekty.

Zwiększenie sprzedaży online chcieliśmy osiągnąć także przez poprzez optymalizację sklepu internetowego w zakresie zmian SEO oraz przeprowadzenie kompleksowej analizy UX.

seo-ranking-search-engine-optimization-to-improve-search-result

Wybrane działania

Prace na rzecz uwolnienia potencjału strony rozpoczęliśmy od podstawowej optymalizacji. Te z pozoru oczywiste działania pozwalają nam na zrobienie pierwszego kroku do dalszej poprawy widoczności witryny.

  • poprawiliśmy opisy kategorii oraz zlikwidowaliśmy duplikaty,
  • zoptymalizowaliśmy metatagi i nawigację wewnętrzną,
  • poprawiliśmy strukturę nagłówków oraz zajęliśmy się optymalizacją pod kątem wyświetlania nazw produktów,
  • zbudowaliśmy także efektywny profil linkowy, który wsparł wiarygodność strony.

Oprócz tego przystąpiliśmy do

  • weryfikacji istnienia i poprawności przekierowania domeny,
  • weryfikacji poprawności i optymalizacja pliku robots.txt,
  • optymalizacji nagłówków tytułowych na stronie.

Pamiętając o tym, że Google jest wyszukiwarką tekstową, zadbaliśmy o optymalizację treści dla aktualnych podstron oraz przygotowanie nowych wpisów blogowych zgodnie z naszą strategią przyciągnięcia na stronę pasjonatów strzelectwa. W sumie przygotowaliśmy 36 tys. znaków treści wspomagających pozycjonowanie sklepu internetowego.

Zoptymalizowaliśmy atrybuty alt na grafikach produktów, wprowadziliśmy zmiany wizualne poprawiające czytelność na blogu oraz rozpoczęliśmy analizy pod dalszą rozbudowę contentu na bazie priorytetów klienta.

Udostępnij:
Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Case study z kampanii PPC szytej na miarę eko toreb Bag More Ikona 5:00 min Sprawdź, jak przygotowaliśmy kampanię PPC dla polskiego producenta eko toreb. Podjęliśmy się zadania dotarcia do firm, które wykazują zainteresowanie podejściem ekologicznym i zamawiają produkty dla pracowników lub kontrahentów z uwzględnieniem zrównoważonej produkcji. Czytaj więcej
Case study z kampanii PPC ze współpracy z Higiena-Med Ikona 5:00 min Sprawdź, jak dotarliśmy do odbiorców B2B, prowadząc kampanię PPC dla hurtowni medycznej. Wymagająca branża nie przeszkodziła nam w doskonałych efektach. Czytaj więcej
Korzystny profil linkowy to konkretne efekty widoczności – Case study ze współpracy z Bunny Land Ikona 00:35 min Tworzenie profilu linkowego to kolejny krok w kierunku rozwoju Twojej strony internetowej. Dodatkowo, jeśli zadbasz o to, aby w serwisie pojawiły się wartościowe, dobrze nasycone treści, które zostaną odpowiednio zoptymalizowane, to masz przepis na sukces! Tak właśnie wyglądała współpraca z marką Bunny Land, o efektach możecie przeczytać w tym case study! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700