Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 03:35 min Ikona Sunrise System 26.03.2014

SEO lokalizowane – najważniejsze narzędzie stacjonarnego biznesu?

Każdego roku Google wprowadza do swojej wyszukiwarki kilkaset aktualizacji. Wszystko po to, aby zapewnić internautom jak najbardziej trafne i wartościowe wyniki, dopasowane do wprowadzonych zapytań. Jednak czy tylko wpisane słowa kluczowe mają wpływ na to, co pokaże się na ekranie? Odkąd geolokalizacja jest powszechnym faktem, silnik wyszukiwarki bierze pod uwagę miejsce przebywania użytkownika po to, żeby wyświetlić jak najbardziej dopasowane witryny. Warto pomyśleć jak w ramach pozycjonowania sprawić, aby nasz serwis stał się tym wybranym specjalnie dla danego użytkownika.

 

Frazy lokalizowane

 

Frazy lokalizowane to najczęściej te, które mają po słowie kluczowym nazwę miasta. Najprostszym przykładem może być „Restauracja Bydgoszcz” – internauta, który wpisuje takie hasło odpowiednio komunikuje wyszukiwarce swoje potrzeby. Jednak powoli użytkownicy przyzwyczajani są do tego, że Google nie musi być informowany o miejscu naszego pobytu – on od dawna to wie. Przybliżona lokalizacja może być określona przez adres IP, sieć GSM smartfona lub moduł GPS uruchomiony w telefonie lub tablecie. Najlepiej ten fakt zilustruje poniższy przykład.  Wyszukiwanie zostało wykonane na komputerze stacjonarnym w Bydgoszczy, z przewodowym dostępem do internetu, poprzez świeżo zainstalowaną wyszukiwarkę Chrome, bez włączonej historii wyszukiwania. Mimo tych „czystych” ustawień, Google z łatwością poprawnie wykryło przybliżoną lokalizację.

 

Jeśli natomiast skorzystamy z urządzenia mobilnego (w tym przypadku z tabletu Google Nexus 7) z włączoną lokalizacją GPS, wyszukiwarka nie tylko pokaże nam okoliczne restauracje, ale i poda ich odległość z dokładnością do kilku metrów.

Nawet bez wprowadzenia konkretnego miasta, Google jest w stanie wyświetlić poprawnie dobrane wyniki. Czy to znaczy, że nie ma sensu pozycjonować się na frazy lokalizowane? Wręcz przeciwnie! Jest to zabieg niemalże konieczny dla biznesu świadczącego usługi w konkretnym rejonie.

Wyszukiwarka podaje firmy z danej miejscowości, ale tylko wtedy, kiedy je zna i wie gdzie się znajdują. W prostych słowach – pozycjonując się na słowa „restauracja Bydgoszcz”, dajemy algorytmom jasno do zrozumienia gdzie można nas znaleźć. Wtedy zyskamy klientów także wśród tych, którzy będąc na terenie naszego miasta wpiszą samo hasło „restauracja”.

Natomiast przez promowane wyrażenie z wpisaną lokalizacją, dajemy możliwość odnalezienia nas przez potencjalnych klientów, którzy jeszcze nie znajdują się w pobliżu, ale wiedzą że wkrótce zjawią się w okolicy, więc wpisując frazę w Google, uwzględniają także miasto.

 

Precyzyjniej dla użytkownika

 

Kolejnym argumentem na to, że frazy geolokalizowane i pozycjonowanie lokalne to dobre rozwiązanie dla stacjonarnego biznesu, są przeprowadzane badania związane z wyszukiwaniem. Wynika z nich kilka istotnych faktów:

  • 80% wyszukań, które nie przyniosą pożądanych rezultatów, jest doprecyzowywanych przez dodanie do frazy miasta,
  • 59% całkowitej liczby osób korzystających z wyszukiwarek przynajmniej raz w miesiącu wyszukuje lokalne firmy,
  • 87% internautów, którzy wykonują wyszukiwania lokalizowane, w ciągu 24 godzin odwiedzają odnalezione przedsiębiorstwo lub do niego dzwonią,
  • 70% internautów zadzwoni do znalezionej firmy prosto z wyników wyszukiwania, bez wchodzenia na stronę konkretnego zakładu.

Przyjrzyjmy się zwłaszcza ostatniej informacji. Jasno wynika z niej, że już po wpisaniu frazy, użytkownik otrzymuje wystarczającą ilość danych, aby na ich podstawie zdecydować którą firmę wybrać. Na smartfonach jest to o tyle proste, że przycisk „zadzwoń” wyświetla się od razu pod wpisem. O to jednak trzeba odpowiednio zadbać. Odpowiednia optymalizacja witryny pomoże w przekazaniu Google informacji na temat tego, które cyfry są numerem telefonu, jaki jest właściwy adres, czy np. z czego składa się podstawowe menu w restauracji.

Niezaprzeczalnym faktem jest, że dbałość o SEO to zwiększenie liczby potencjalnych klientów, co przekłada się na zyski. Warto więc pomyśleć o odpowiednich rozwiązaniach optymalizacyjnych. Chcesz wypromować firmę w ramach pozycjonowania w Poznaniu, Olsztynie, czy Wrocławiu? Jednym ze sposobów promocji w Google będzie więc SEO lokalne. Daje ono możliwości, z których szkoda nie skorzystać.

Źródło: Koozai.com

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

3 proste rady jak lepiej korzystać z nowych Map Google Ikona 01:00 min 04.04.2014 Spójrzmy prawdzie w oczy – wszyscy to robimy. Ale czy tak naprawdę wiemy, jak w pełni wykorzystać ten potencjał? Zapraszamy do poznania 3 prostych sztuczek, które pozwalają lepiej, efektywniej posługiwać się nowymi Mapami Google i ich ogromnymi możliwościami. Te proste triki niemal codziennie ułatwiają nam życie. Naturalnie ciekawych funkcji Map Google jest znacznie więcej, przy czym nie wszystkie z nich dostępne są już teraz w Polsce. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Krótki przewodnik po usłudze Google Moja Firma Ikona 02:00 min 23.06.2014 Po wielu miesiącach testów, prób, aktualizacji ze starszej wersji Map Google do nowej, najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa w Polsce wprowadziła zintegrowany sposób zarządzania firmą w ramach usług Google+, Map Google oraz w wyszukiwarce. Moja Firma to narzędzie szczególnie przydatne dla małych i średnich firm, które prowadzą działalność lokalną. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Potencjał drzemiący w geolokalizacji Ikona 01:15 min 20.04.2012 W marketingu internetowym jest jeszcze wiele nieodkrytych obszarów, które mogłyby zostać wykorzystane w celu przyniesienia znaczących korzyści. Jednym z nich jest z pewnością geolokalizacja. Raport branżowe wskazują tę dziedzinę jako jedną z najbardziej przyszłościowych. Niektóre firmy już odkryły zalety geolokalizacji oraz metody, za pomocą których można ją wykorzystać do promocji swojej marki. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700