Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 02:10 min Ikona Sunrise System 05.02.2010

Sen o własnej domenie

Sufiks .com (dźwięczne dot.kom) znają niemal wszyscy. Swojską, nadwiślańską końcówkę .pl (mało dźwięczne kropka.pel) również. Domeny najwyższego rzędu – bo tak określa się te dodatki do nazw stron – to obecnie smakowity kąsek, pomysł na biznes, i szansa na krociowe zyski. W niedługim czasie czeka nas bowiem prawdziwa wojna o nazwy domen, zgodnie z zasadą: kto będzie dysponentem danego sufiksu, może rozdzielać nim wedle uznania. Oczywiście nie za darmo.

ICANN, amerykański zarządca domenami, ogłosił minionej jesieni uwolnienie Internetu i wprowadzenie całej puli nowych sufiksów najwyższego rzędu. Zatem już teraz w kolejce po swoje domeny stoją Las Vegas (sufiks .vegas), Paryż (paris), Nowy Jork (nyc) czy Berlin (berlin). Na razie żadne z polskich miast nie zgłosiło chęci posiadania własnej domeny.

Swoją drogą koszt to nie mały. Zarejestrowanie własnej domeny to 200 -300 tysięcy dolarów + opłata roczna należna ICANN. Z drugiej zaś strony, czy np. poznańskie firmy i instytucje nie stanęłyby w kolejce po sufiks .poz, a śląskie, deklarujące raz po raz swoją odrębność, po sufiks .sl czy .sil, od Silesia? Trudno już teraz przewidzieć możliwe zainteresowanie nowymi rozszerzeniami nazw stron. Aby wspomniany koszty z inwestycji w własną domenę się zwróciły, potrzebnych jest ponad sto tysięcy adresów zarejestrowanych pod nową domeną.

Gra o własną domenę odbywa się nie tylko między miastami, ale również firmami, które szukają po prostu sposobu na zysk. W niedługim czasie wolne będą bowiem takie domeny, jak: food, books, wine, love, czy eco. Która z księgarni internetowych, nie chciałaby posiadać sufiksu: .books? Która z firm, dbająca o ekologiczny wymiar własnej działalności, nie zainwestowałaby w końcówkę .eco? Gra jak widać warta jest… domeny.

Na marginesie tych targów domenami można zastanowić się nad możliwą utratą prestiżu wielu powszechnie znanych firm. Czy, dbające o swój wizerunek przedsiębiorstwa, powinny starać się o wszelkie możliwe rozszerzenia: .com, .pl, .wine, .love, .aero, .cd, .books, .travel, .sex itd.? Specjaliści uspokajają, że nowe domeny najwyższego rzędu doprowadzą raczej do dewaluacji sufiksów, niż staną się zagrożeniem dla właścicieli marek i nazw.

źródło: Przekrój

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 01:15 min 04.03.2010 Wszystko wskazuje na to, że reklama internetowa ma się coraz lepiej i to także w odniesieniu do polskich firm. Według badań przeprowadzonych przez IAB Polska, wydatki przeznaczane na reklamy umieszczane w sieci stale rosną. Jak do tej pory największą popularnością cieszą się displaye, jednak ze względu na dynamiczny rozwój marketingu internetowego, warto być otwartym również na inne formy promocji w sieci. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 01:05 min 08.03.2010 Trochę nawiązując do Dnia Kobiet skupiamy się na kosmetykach, a dokładniej na ich reklamie w sieci. Okazuje się, że większość konsumentów, jako główne źródło wiedzy na temat kosmetyków, wskazuje Internet. Co więcej informacje znalezione w sieci w znacznym stopniu determinują nasze decyzje, związane z zakupem konkretnego produktu do makijażu czy pielęgnacji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 01:20 min 21.01.2010 Według raportu przygotowanego przez TNS OBOP, wyszukiwarki internetowe stały się w ostatnim czasie doskonałym miejscem do promocji swoich ofert przez biura turystyczne. Okazuje się, ze Internauci chętnie szukają w sieci opinii na temat biur podróży oraz informacji o konkretnych kierunkach podróży. Dlatego w tym sektorze warto rozważyć połączenie strategii reklamowych offline oraz online. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700