Według badania przeprowadzonego w kwietniu przez Internet Retailer, PPC oraz SEO cały czas pozostają jednym z ważniejszych źródeł dochodu dla sprzedaży detalicznej. W ankiecie przepytano przedstawicieli różnych branż, ale z przedziału sprzedaży detalicznej. Pytania skierowano do sklepów internetowych, producentów różnych dóbr konsumpcyjnych, sklepów wysyłkowych, a także do przedstawicieli sieci handlowych, tzw. „off-line’owych”.
Wyniki ankiety przedstawiają się bardzo obiecująco dla SEM (Search Engine Marketing). Okazuje się, że dla aż 27% respondentów SEM generuje więcej niż 50% sprzedaży. 47% respondentów odpowiedziało, że zapewnia im ponad 1/4 sprzedaży.
Wartości powyższe odnoszą się zarówno dla ruchu generowanego poprzez wyszukiwanie organiczne, jak i dla ruchu generowanego poprzez linki sponsorowane. Liczby te wyraźnie pokazują, jaką siłą dysponuje profesjonalnie prowadzona kampania. W ankiecie pytano też o źródło ruchu generowanego na stronach.
28% respondentów odpowiedziało, że 1/4 ruchu jest generowana przez linki sponsorowane. Natomiast aż 51,5% respondentów deklaruje, że 1/4 ruchu generują wyniki wyszukiwania organicznego.
Interpretacja tego wyniku jest jednoznaczna. Pozycjonowanie stron przoduje w zwiększaniu ruchu na stronach.
Kolejną ciekawą informacją jest, że 89% ankietowanych uważa Google za źródło przynajmniej 50% ruchu na ich stronie. 19% ankietowanych natomiast odpowiedziało, że Google zapewnia więcej niż 90% ruchu. Dodatkowo 53,5% respondentów deklaruje, że w ciągu ostatniego roku ruch ten się zwiększył dla wyników organicznych. Dla 35,6 % ruch zwiększył się w przypadku linków sponsorowanych. Co ciekawe, dla dokładnie tej samej ilości ankietowanych (35,6%) ruch był taki sam (dla linków sponsorowanych).
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: