Ikona 01:30 min Ikona Sunrise System 13.05.2010

SEM ważnym źródłem ruchu sprzedażowego na stronach

Według badania przeprowadzonego w kwietniu przez Internet Retailer, PPC oraz SEO cały czas pozostają jednym z ważniejszych źródeł dochodu dla sprzedaży detalicznej. W ankiecie przepytano przedstawicieli różnych branż, ale z przedziału sprzedaży detalicznej. Pytania skierowano do sklepów internetowych, producentów różnych dóbr konsumpcyjnych, sklepów wysyłkowych, a także do przedstawicieli sieci handlowych, tzw. „off-line’owych”.

Wyniki ankiety przedstawiają się bardzo obiecująco dla SEM (Search Engine Marketing). Okazuje się, że dla aż 27% respondentów SEM generuje więcej niż 50% sprzedaży. 47% respondentów odpowiedziało, że zapewnia im ponad 1/4 sprzedaży.

Wartości powyższe odnoszą się zarówno dla ruchu generowanego poprzez wyszukiwanie organiczne, jak i dla ruchu generowanego poprzez linki sponsorowane. Liczby te wyraźnie pokazują, jaką siłą dysponuje profesjonalnie prowadzona kampania. W ankiecie pytano też o źródło ruchu generowanego na stronach.

28% respondentów odpowiedziało, że 1/4 ruchu jest generowana przez linki sponsorowane. Natomiast aż 51,5% respondentów deklaruje, że 1/4 ruchu generują wyniki wyszukiwania organicznego.

Interpretacja tego wyniku jest jednoznaczna. Pozycjonowanie stron przoduje w zwiększaniu ruchu na stronach.

Kolejną ciekawą informacją jest, że 89% ankietowanych uważa Google za źródło przynajmniej 50% ruchu na ich stronie. 19% ankietowanych natomiast odpowiedziało, że Google zapewnia więcej niż 90% ruchu. Dodatkowo 53,5% respondentów deklaruje, że w ciągu ostatniego roku ruch ten się zwiększył dla wyników organicznych. Dla 35,6 % ruch zwiększył się w przypadku linków sponsorowanych. Co ciekawe, dla dokładnie tej samej ilości ankietowanych (35,6%) ruch był taki sam (dla linków sponsorowanych).

Źródło: Internetretailer
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:05 min 17.05.2010 Rynek reklamy internetowej w Polsce ma się całkiem dobrze. Według badań firmy Starlink w pierwszym kwartale 2010 roku, Internet po raz kolejny znalazł się w czołówce najbardziej popularnych kanałów reklamowych (zaraz za telewizją). Ta utrzymująca się tendencja wskazuje na to, że telewizji rośnie poważny konkurent. Sprawdź jak wyglądały wydatki na reklamę w pozostałych mediach. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 01:00 min 17.05.2010 Ten przykład pokazuje, że kreatywność (a także znajomość Google AdWords) się opłaca! Amerykański copywriter Alec Brownstein wpadł na genialny pomysł, aby za pomocą Google AdWords zainteresować swoją osobą najbardziej prestiżowe agencje reklamowe w Nowym Jorku. Co dokładnie zrobił i czy udało mu się uzyskać zamierzony efekt? Na pewno warto poznać jego historię. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:25 min 12.05.2010 Nikogo już nie dziwi fakt, że Internet stanowi dla nas źródło informacji, miejsce, które przeszukujemy przed podjęciem decyzji zakupowej. Dlatego oceniając prowadzoną kampanię internetową, należy zwrócić uwagę przede wszystkim na współczynnik klikalności. Gdyż więcej wejść na stronę, potencjalnie oznacza także wzrost sprzedaży. Jaki jeszcze czynniki warto mieć na uwadze? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 21

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700