Ikona 02:40 min Ikona Sunrise System 19.04.2013

Search Marketing Integration – SEO przyszłości

Search Marketing Integration (SMI) nie ma jednej prostej definicji. Sam w sobie zawiera niezwykle szeroki zakres działań, które połączone w całość przynoszą satysfakcjonujące efekty. Są to zmiany, które dzieją się na naszych oczach. W pozycjonowaniu obserwujemy odejście od przesycenia treści frazami, przy jednoczesnym postawieniu na ich jakość i przejrzystość. Jednym z najważniejszych kryteriów SMI jest jednak siła marki, którą można zbudować posługując się wieloma kanałami komunikacji. Jednym z najważniejszych z nich mają być media społecznościowe.

 

Postaw na content

 

Social media to w Polsce wciąż nieodkryty ląd, którego eksploracja następuje bardzo nieśmiało. Wydaje się, że wiele firm nadal nie zdaje sobie sprawy z potencjału jaki niesie ze sobą obecność w mediach społecznościowych. Facebook, Twitter, Google+, Youtube, Pinterest… można wymieniać długo, a im więcej platform, tym więcej możliwości.

Optymalizacja treści prezentowanych w social media zgodna z wizerunkiem marki i całą strategią komunikacji, a także dopasowanie jej do sposobu, w jaki marka wyszukiwana jest przez internautów, to dziś jeden z najważniejszych celów dla marketererów oraz agencji.

Algorytm Google oczekuje dziś nie tylko wysokiej jakości treści na stronie głównej, ale również zintegrowania jej z zewnętrznymi serwisami, wśród których największą moc mają wkrótce mieć właśnie portale społecznościowe. Like, share, retweet, +1 oraz inne elementy zaangażowania fanów mówią wyszukiwarkom jaką siłę i popularność ma dana marka, jaki jest jej wizerunek oraz jakie wartości ze sobą niesie. To fakt, na który należy zwrócić uwagę planując pozycjonowanie i inne kampanie w Internecie. Jeśli chcemy, aby były one skuteczne należy znaleźć spójną więź pomiędzy stroną naszej firmy, blogiem, profilami w social media oraz działaniami PR.

 

Człowiek, a nie robot

 

Search Marketing Integration ma być trendem, w którym czynnik ludzki ma największą wartość. Do lamusa powoli odchodzą metody pozycjonowania stron, roboty oraz algorytmy, które w konsekwencji często promowały strony o niskiej jakości, jedynie zalane falą fraz.

Dziś w SEO nie ma miejsca na takie podejście. Liczy się treść, która daje użytkownikom tylko te informacje, których szukają. W pozycjonowaniu liczą się firmy, które dbają o swojego klienta, wchodzą z nim w interakcję i budują silną więź. To klient, a nie robot jest najważniejszy w Search Marketing Integration. Dlatego też należy zapewnić mu cały szereg atrakcyjnych możliwości angażowania się w życie danej marki, co przełoży się na jego lojalność.

 

Co poza social media?

 

Media społecznościowe mają być jednym z najważniejszych gwarantów spójnej komunikacji, która stoi u podstaw SMI. Ważne jest jednak, aby zadbać o wykorzystanie nie tylko różnych serwisów social media, ale również o zaproponowanie użytkownikom swojej strony atrakcyjnych treści wideo, których zamieszczenie na stronie głównej pozwoli na szybsze osiągnięcie czołowych miejsc w wyszukiwarkach.

Dodatkowo do całej strategii komunikacji należy dodać działania mające na celu poprawianie wizerunku marki (Branding, Public Relations) oraz postarać się o jej szeroką i różnorodną obecność w Internecie, chociażby w formie zdjęć, filmów, czy profesjonalnego bloga.

Search Marketing Integration ma zmienić świat pozycjonowania i nadać mu więcej kolorytu. W żadnym wypadku nie oznacza jego końca. Wręcz przeciwnie. Dziś agencje SEO muszą stawić czoła kolejnym wyzwaniom, podchodząc do swojej pracy kreatywnie i z nastawieniem na jakość oraz kompleksowość kampanii. Może to przynieść korzyści wszystkim uczestnikom życia w sieci.

Źródła:

socialmediatoday.com

searchenginewatch.com

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:20 min 28.06.2013 Kolejne aktualizacje algorytmu Google są niekiedy zmorą pozycjonerów i pozycjonowania, a także przedsiębiorców, którzy prowadzą biznes w Internecie. Tym razem postrach znowu sieje niewielkie zwierzątko – Pingwin. To już druga edycja wielkich zmian, które wprowadza Pingwin 2.0. Czego dotyczą i jak duży zamęt spowodowały w wyszukiwarce? Komu zaszkodzi, a komu pomoże? Zgodnie z polityką Google, ponownie chodzi o jakość. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:50 min 04.09.2013 Temat domen powraca niczym bumerang niemal przy każdym sporze w obszarze pozycjonowania i wywołuje wiele kontrowersji. Frazy kluczowe zawarte w nazwie strony to mile widziany przez algorytm wyszukiwarek zabieg, z drugiej zaś strony pojawia się kwestia rozszerzenia domen jako wartość wpływająca dodatnio na widoczność. Co umieścić po lewej stronie kropki? Jak dobierać słowa? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:35 min 28.02.2013 W rosyjskiej Sieci panuje ogromna, stale rosnąca konkurencja. Nic dziwnego – w końcu to jeden z najszybciej rozwijających się rynków internetowych na świecie. Skuteczne pozycjonowanie w największej wyszukiwarce w Rosji możliwe jest tylko przy dostosowaniu się do wytycznych Yandex. Uchylamy rąbka tajemnicy i przedstawiamy kilka porad tworzenia strony głównej przyjaznej dla użytkowników oraz dla robotów wyszukiwarki. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 21

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700