Search Marketing Integration (SMI) nie ma jednej prostej definicji. Sam w sobie zawiera niezwykle szeroki zakres działań, które połączone w całość przynoszą satysfakcjonujące efekty. Są to zmiany, które dzieją się na naszych oczach. W pozycjonowaniu obserwujemy odejście od przesycenia treści frazami, przy jednoczesnym postawieniu na ich jakość i przejrzystość. Jednym z najważniejszych kryteriów SMI jest jednak siła marki, którą można zbudować posługując się wieloma kanałami komunikacji. Jednym z najważniejszych z nich mają być media społecznościowe.
Social media to w Polsce wciąż nieodkryty ląd, którego eksploracja następuje bardzo nieśmiało. Wydaje się, że wiele firm nadal nie zdaje sobie sprawy z potencjału jaki niesie ze sobą obecność w mediach społecznościowych. Facebook, Twitter, Google+, Youtube, Pinterest… można wymieniać długo, a im więcej platform, tym więcej możliwości.
Optymalizacja treści prezentowanych w social media zgodna z wizerunkiem marki i całą strategią komunikacji, a także dopasowanie jej do sposobu, w jaki marka wyszukiwana jest przez internautów, to dziś jeden z najważniejszych celów dla marketererów oraz agencji.
Algorytm Google oczekuje dziś nie tylko wysokiej jakości treści na stronie głównej, ale również zintegrowania jej z zewnętrznymi serwisami, wśród których największą moc mają wkrótce mieć właśnie portale społecznościowe. Like, share, retweet, +1 oraz inne elementy zaangażowania fanów mówią wyszukiwarkom jaką siłę i popularność ma dana marka, jaki jest jej wizerunek oraz jakie wartości ze sobą niesie. To fakt, na który należy zwrócić uwagę planując pozycjonowanie i inne kampanie w Internecie. Jeśli chcemy, aby były one skuteczne należy znaleźć spójną więź pomiędzy stroną naszej firmy, blogiem, profilami w social media oraz działaniami PR.
Search Marketing Integration ma być trendem, w którym czynnik ludzki ma największą wartość. Do lamusa powoli odchodzą metody pozycjonowania stron, roboty oraz algorytmy, które w konsekwencji często promowały strony o niskiej jakości, jedynie zalane falą fraz.
Dziś w SEO nie ma miejsca na takie podejście. Liczy się treść, która daje użytkownikom tylko te informacje, których szukają. W pozycjonowaniu liczą się firmy, które dbają o swojego klienta, wchodzą z nim w interakcję i budują silną więź. To klient, a nie robot jest najważniejszy w Search Marketing Integration. Dlatego też należy zapewnić mu cały szereg atrakcyjnych możliwości angażowania się w życie danej marki, co przełoży się na jego lojalność.
Media społecznościowe mają być jednym z najważniejszych gwarantów spójnej komunikacji, która stoi u podstaw SMI. Ważne jest jednak, aby zadbać o wykorzystanie nie tylko różnych serwisów social media, ale również o zaproponowanie użytkownikom swojej strony atrakcyjnych treści wideo, których zamieszczenie na stronie głównej pozwoli na szybsze osiągnięcie czołowych miejsc w wyszukiwarkach.
Dodatkowo do całej strategii komunikacji należy dodać działania mające na celu poprawianie wizerunku marki (Branding, Public Relations) oraz postarać się o jej szeroką i różnorodną obecność w Internecie, chociażby w formie zdjęć, filmów, czy profesjonalnego bloga.
Search Marketing Integration ma zmienić świat pozycjonowania i nadać mu więcej kolorytu. W żadnym wypadku nie oznacza jego końca. Wręcz przeciwnie. Dziś agencje SEO muszą stawić czoła kolejnym wyzwaniom, podchodząc do swojej pracy kreatywnie i z nastawieniem na jakość oraz kompleksowość kampanii. Może to przynieść korzyści wszystkim uczestnikom życia w sieci.
Źródła:
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: