Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 01:45 min Ikona Sunrise System 04.01.2010

Rynek reklamy 2009-2012 (z Kobietami w tle)

Koniec roku to moment podsumowań, przewidywań i postanowień. Rok 2009 na pewno nie należał do nudnych; to czas światowego kryzysu, zaciskania pasa, Binga i Obamy. Oczywiście tą listę możemy rozwijać, każdy podług własnych obserwacji. Ja skupię się na dwóch sprawach: podsumowaniach rynku reklamy i… prawdzie o kobietach.

Rynek reklamy internetowej – jako jedyny – zanotował wzrost w 2009 roku. W poprzednim roku wyraźnie widać przesunięcie środków na promocję z mediów tradycyjnych na rzecz Internetu. Szybki i pewny zwrot z kampanii internetowych kusił przedsiębiorców i dyrektorów marketingu. W opublikowanym przez ZenithOptimedia Group badaniu wynika, że w kolejnych latach nie będzie gorzej. 9,5% wzrost w obszarze reklamy internetowej, w następnych latach zostanie zastąpiony przez 12-13% skok w górę. Eksperci rynku reklamowego wieszczą szybkie prześcigniecie prasy przez Internet. W połowie dekady to wirtualna sieć ma być drugim co do wielkości medium reklamowym na świecie.

Oto dwa zestawienia podsumowująco-przewidujące. Pierwsza tabela pokazuje największe media oraz ich udziały (w %) roczne w rynkach reklamowych: Druga tabela „ustawia” powyższe media pod kątem udziału finansowego, wyrażonego w milionach USD.

Chciałbym również wspomnieć o wynikach badań przeprowadzonych przez lombard borro.com. Z opublikowanego zestawienia jasno wynika, że kobiety od swoich mężczyzn bardziej wolą… telefony komórkowe. Na czele rankingu najcenniejszych „dóbr” dla kobiety znalazła się mama, a następnie fotografie, komórki, przyjaciółka, chłopak, pierścionek z brylantem, pies, laptop, prostownica do włosów, torebka i tusz do rzęs. Jak miło, że w tym zestawieniu jesteśmy wyżej od prostownicy.

Na pocieszenie mogę stwierdzić, że powyższe badanie zostało wykonane w Wielkiej Brytanii. Z drugiej zaś strony, skoro mieszkają tam głównie „Nasi”, to… nie jest dobrze.

Zatem Panowie w Nowym Roku życzę Wam… samych awansów w rankingach.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 02:15 min 11.01.2010 Według raportu opublikowanego przez Gemius, to kobiety obecnie rządzą w polskim Internecie. Okazuje się, że to właśnie płeć piękna spędza w sieci dużo czasu, szukając informacji o konkretnych firmach i produktach czy też robiąc zakupy. Oznacza to, że kobiety stały się bardzo istotną grupą docelową dla reklamodawców i należy liczyć się z nich oczekiwaniami. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 01:35 min 15.01.2010 Formy promocji, z którymi możemy spotkać się w Internecie już dawno nie ograniczają się do irytujących banerów, które trudno jest wyłączyć. Natomiast okazuje się, że wiedza użytkowników wyszukiwarek internetowych jest w tym zakresie dosyć ograniczona. Bo reklama w Internecie to nie tylko baner z niewidzialnym i znikającym krzyżykiem, ale tak naprawdę każdy ruch użytkownika. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 02:10 min 30.12.2009 Koniec roku to zawsze czas podsumowań. Także w naszej branży. Rok 2009 mimo wielu różnych zawirowań, okazał się być łaskawy dla rynku internetowego. Co więcej właśnie w tym roku mogliśmy zaobserwować spory wzrost znaczenia Internetu jako medium - służącego zarówno reklamodawcom, przedsiębiorcom, jak i konsumentom. A więc jak - gotowi na podsumowanie? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700