Ikona 02:00 min Ikona Sunrise System 08.04.2009

Rozważny konsument klika w…

Analizując skuteczność linków sponsorowanych, reklamodawcy w Polsce i za granicą nie pytają już „Czy to naprawdę działa?”, ale „W jaki sposób to oddziałuje?”. Agencja BIGResearch podaje, iż 9 na 10 badanych przyznaje, że wpływ reklamy linków sponsorowanych na ich decyzje konsumenckie jest duży lub bardzo duży.

 

Jak badano klientów?

 

Badanie podzieliło uczestników na grupę A: na tych, którzy deklarują, iż sugerują się w swoich decyzjach zakupowych wynikami wyszukiwania oraz na grupę B: ogół osób dorosłych. Wyniki przeprowadzonych badań wykazały, że spośród pięciu najczęściej poszukiwanych produktów przez osoby w grupie A, określających swoje decyzje jako inspirowane przez reklamy linków sponsorowanych, największym powodzeniem cieszyły się buty i odzież. Dla porównania – w grupie B 10% osób mniej wyszukiwało informacji o butach i odzieży. Co to oznacza?

Osoby, które traktują linki sponsorowane jako źródło wiedzy i podstawę do podejmowania dalszych decyzji zakupowych, częściej też korzystają z wyszukiwarek internetowych, aby poszukiwać produktów. Warto być więc po prawej stronie wyników wyszukiwania, ponieważ 85.6 proc. konsumentów poszukujących wskazanych produktów chętnie kliknie w wybrany link ceniąc go jako wiarygodne źródło informacji oraz akceptowalną formę reklamy.

Jak dowodzą inne znane nam badania, dla wzmocnienia promocji w Internecie warto kampanię linków sponsorowanych połączyć z pozycjonowaniem witryny internetowej w naturalnych wynikach, co pozwoli na osiągnięcie efektu wzmocnienia.

 

Wyniki badań

 

5 głównych obszarów wyszukiwań (regularnie/okazjonalnie)
Grupa A Grupa B
Mapy i instrukcje 91.9% 91.2%
Odzież i buty 85.6% 71,2%
Informacje produktowe i informacje porównawcze (poza branżą motoryzacyjną) 85.5% 75,0%
Podróże 84,4% 77,2%
Filmy 84,2% 71%
Źródło: BIGresearch, SIMM 11

O linkach sponsorowanych wiemy już bardzo dużo, jednak mamy nadzieję, że tego rodzaju badania dotyczące preferencji użytkowników AdWords i Internetu w ogóle będą pojawiały się z coraz większą częstotliwością. Wszystko dla dobra kampanii reklamowych, ponieważ im lepiej znamy preferencje i przekonania grupy docelowej, tym skuteczniejszą kampanię linków sponsorowanych możemy przygotować.

Źródło: BIGresearch

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 02:25 min 15.04.2009 Co warto kupić tacie na Dzień Ojca? Jakie fasony sukienek są modne w tym sezonie? Którą kosiarkę kupić? Na te i inne pytania odpowiedzi szukamy już nie tylko wśród znajomych i w sklepach, ale także w Sieci. Pozorne pytanie może okazać się cenną informacją dotyczącą... trendów zakupowych. Nadeszła wiosna, a skoro ona, to także sezon na konkretne produkty. Handlowcy - już możecie zacierać dłonie :) Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3 / 5. Vote count: 4

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak oni kupują? Ikona 00:55 min 23.04.2009 Jak to w końcu jest - kupują czy nie kupują w Sieci często i chętnie? Jak pokazują najnowsze badania: oczywiście, że kupują. I to z coraz większym entuzjazmem. Użytkownicy Internetu pozostają przy tym jednak ostrożni. Zanim zdecydują się na zakup wybranego produkty, dokładnie sprawdzają i porównują cenę z innymi, aby jak najbardziej na tym skorzystać. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Shopping w sieci – gdzie wydają Polacy Ikona 01:45 min 29.05.2008 Jeszcze kilka lat temu satysfakcjonujące zakupy bez wychodzenia z domu wydawały się niemożliwe. Dziś coraz więcej osób korzysta z usług sklepów internetowych. Dlaczego? Bo to proste, szybkie, dostępne i niewiarygodnie wygodne! Zakupy możemy robić zawsze i wszędzie, a jedynym ograniczeniem jest stan naszego konta. Jak to wygląda w Polsce? Czy już na dobre opanowała nas mania internetowego shoppingu? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.6 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700