Zasadniczo content, jak i context marketing odnoszą się do pracy w takim kierunku, który uczyni stronę internetową wartościową, edukacyjną i atrakcyjną z punktu widzenia odbiorcy. Tym, co zasadniczo różni te dwie strategie jest zastosowanie w context marketingu indywidualnego podejścia w obszarze komunikacji. Jego zadanie jest bardziej skonkretyzowane, gdyż koncentruje się na dostarczeniu:
właściwej treści – właściwemu odbiorcy – we właściwym czasie.
Nie oznacza to detronizacji content marketingu. Jego celem jest bowiem realizowanie długofalowej strategii, która ma na celu budowanie zaufania. W moim przekonaniu context marketing stanowi wsparcie dla content marketingu, gdyż pozwala zwiększyć jego atrakcyjność w przypadku pojedynczych, indywidualnych odbiorców.
Jak najlepiej! Context marketing wymaga poznania odbiorcy i zrozumienia jego potrzeb, a nawet przyzwyczajeń. Znajomość grupy docelowej oraz jej aktualnych potrzeb daje okazję do zwiększenia trafności przekazu.
Dla osiągnięcia takiego poziomu konieczne jest:
– solidne opracowanie persony – a więc zbudowanie obrazu odbiorców na podstawie jak najbardziej szczegółowych informacji o zainteresowaniach, pasjach, potrzebach, zachowaniach.
– analizowanie postępowania odbiorców na różnych portalach społecznościowych, forach, czy na firmowej stronie internetowej lub w sklepie internetowym.
To pozwoli sprawdzić np. w którym momencie zostaje podjęta inicjatywa zakupowa bądź czemu został przerwany proces zakupów.
Jednym z pierwszych i fundamentalnych działań, jakie można podjąć jest dopasowanie rodzaju treści (długość, słownictwo, itp.) do kanału transmisji. W context marketingu stosuje się często e-mailowe powiadomienia o pozostawionych w koszyku artykułach bądź wiadomości o dostępnych podobnych produktach w ofercie, opinie i rekomendacje innych Klientów o artykułach kupionych lub oglądanych przez Klientów, informacje o aktualnej nowej ofercie producentów wyrobów, których przedmioty Klienci już wcześniej kupili.
Context i content marketing powinny iść ze sobą w parze. Poprzez skupianie się na znaczeniu oraz kontekście, poprzez przekazanie treści na każdym etapie procesu marketingowego, angażowanie uwagi i jej pielęgnowanie można dostarczyć odpowiednie treści. Daje to możliwość osiągnięcia celów biznesowych i zainteresowania potencjalnych Klientów ofertą.
W przeciwieństwie do reklamy kontekstowej, z którą często jest mylony, context marketing w odmienny sposób dopasowuje treść. Dany tekst jest dopasowany do użytkownika, zaś w przypadku reklamy kontekstowej przekaz dostosowany zostaje do kontekstu i treści na stronie internetowej. Dzięki takiemu podejściu context marketing lepiej trafia do odbiorców, którzy coraz częściej i z premedytacją ignorują reklamy. Spersonalizowany przekaz lepiej oddziałuje na indywidualnych użytkowników.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: