Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 02:00 min Ikona Sunrise System 29.01.2010

Rel=”canonical” – i duplikaty nie takie straszne

Nasi klienci często pytają, w jaki sposób można poradzić sobie z obostrzeniami Google dotyczącymi duplicate content – często powielają bowiem ciekawe, autorskie treści dotyczące swojej oferty czy działalności na kilku różnych podstronach serwisu. Z puntu widzenia pozycjonowania nie jest to dobre rozwiązanie, jednak jak najbardziej zrozumiałe: jeśli jakiś tekst jest marketingowo skuteczny, a dodatkowo bardzo trafny – istnieje pokusa, by go eksponować w różnych miejscach. Duplicate content ma miejsce także, gdy do adresów strony dodawane są różne zmienne, np. numer trackingowy, identyfikator sesji czy rodzaj sortowania, a zawartość jest niemalże identyczna, np.:

http://nazwa-strony.pl/produkt.php?id=laptopy
i http://nazwa-strony.pl/produkt.php?id=laptopy&sort=asc

przy założeniu, że wszystkie produkty wyświetlane są na jednej stronie.

Wyszukiwarka rządzi się jednak swoimi prawami: indeksowane strony powinny być unikalne – tak, aby użytkownicy mieli możliwość dotrzeć do jak największej puli wyników nie tylko adekwatnych do zapytania, lecz także zróżnicowanych. Z tego względu potrzeba dwu- czy kilkakrotnego wykorzystania tych samych treści na różnych stronach oznacza, że należy wskazać wyszukiwarce strony preferowane do indeksowania.

 

Canonical na ratunek

 

Są sytuacje i serwisy, gdy standardowe metody, które mogłyby zniwelować negatywny wpływ duplicate content na pozycjonowanie, nie mogą być zastosowane – na przykład: przekierowanie 301 może spowodować nieprawidłowości w działaniu sklepu internetowego. W takich przypadkach pomocne są tzw. „canonicale”, czyli użycie tagu:
<link rel=”canonical” href=”http://www.przykładowastrona.pl/” >

gdzie wskazany URL jest tym preferowanym do indeksowania.

Co ważne, powyższy tag można już stosować przy stronach o różnych domenach, na przykład www.przykładowastrona.pl i www.duplicatecontent.com. Można je oczywiście także wykorzystywać w przypadku zduplikowania treści na subdomenach, dla przykładu:

– przykładowastrona.com
– www.przykładowastrona.com
– przykładowastrona.com/
– www.przykładowastrona.com/
– przykładowastrona.com/index.php
– www.przykładowastrona.com/index.php
– przykładowastrona.com/index.html
– www.przykładowastrona.com/index.html

oraz w przypadku protokołów http i https.

Więcej na tematy powiązane z zagadnieniem: Niemile widziany duplicate content.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 01:40 min 19.02.2010 SEO Copywriting, czyli tworzenie tekstów, które będą jednocześnie przyjazne, wartościowe dla użytkownika i algorytmów wyszukiwarek internetowych, być może właśnie przechodzi renesans. Nie wystarczy już skupiać się na wykorzystaniu w tekstach fraz, które pozycjonujemy. Czy niezbędne stanie się stosowanie synonimów, wyrażeń powiązanych? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 01:00 min 19.05.2010 Każdy użytkownik Google zna doskonale „podpowiedzi”, jakie pojawiają się podczas wpisywania fraz/zapytań w pole wyszukiwania. Chodzi tutaj dokładnie o funkcję wyszukiwarki o nazwie Propozycja Zapytań - tzw. Google Suggest. Usługa ta często było wykorzystywana w żartach jako informacja, co internauci najczęściej wpisują do wyszukiwarki. Ale można ją też wykorzystać w pozycjonowaniu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 01:15 min 18.05.2009 W kontekście pozycjonowania mówi się bardzo dużo o duplikatach treści. Są one bardzo szkodliwe i mogą zniweczyć nawet wielomiesięczne działania SEO. Dlatego tak istotne jest, aby unikać kopiowania treści i to nie tylko z innych stron internetowych. Również wewnątrz jednego serwisu wszystkie treści powinny być unikalne - a te, które takie nie są: zablokowane przed indeksowaniem. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700