SEO Poland 2022 za nami! Konferencja odbyła się w zeszły piątek (16.09.2022 r.), a jej organizatorami byli doskonale wszystkim znani PapaSEO oraz Linkhouse. W piątkowe popołudnia czekało na nas, aż 14 prelegentów poruszających różnorodne tematy dotyczące SEO. Organizacyjnie wszystko było dopięte na ostatni guzik. Przez oficjalną część konferencji prowadziła nas nietuzinkowymi zapowiedziami – Aleksandra Szwed.
Część merytoryczną wydarzenia rozpoczął Michał Suski z Sufrer SEO. Przedstawił nam jakie korzyści uzyskamy stosując AI w przetwarzaniu danych i tworzeniu contentu. Pokazał, że zamiast spędzać wiele godzin w Excelu i na przeglądaniu SERPów możemy zoptymalizować procesy, dzięki sztucznej inteligencji (AI). Pomoże nam w tym nowe narzędzie od Surfer SEO, które będzie analizować dobierane frazy na bieżąco. Nie zapominajmy o samym Google – to najlepszy dostarczyciel informacji. A wolny czas wykorzystajmy, jak chcemy – np. na rozwój.
Z kolejnego wykładu dowiedzieliśmy się, w jaki sposób raportować wyniki SEO. Korzystanie ze złożonych i zbyt rozbudowanych raportów, jakimi są popularne ostatnio zestawienia z Google Data Studio zabiera mnóstwo czasu. Michał Wacławski podkreślił jak ważna jest sama prezentacja i zalecił wykorzystywanie wykresów odpowiednio dostosowanych do źródła danych. Natomiast przy doborze komunikacji z klientem warto stosować techniki framingu.
Jako ostatni w tej części występował Sebastian Heymann z tematem niespodzianką. Była nią prezentacja nowego narzędzia przygotowanego we współpracy z Linkhouse – a mianowicie Link Planner. Ma on ułatwić proces doboru wyrażeń kluczowych oraz przyspieszyć samo linkowanie. Wszystko to przy pomocy stworzonego autorskiego wskaźnika Link Score, który bierze pod uwagę znacznie więcej czynników niż często przeceniany DR (Domain Rating). Co do skuteczności tego narzędzia – czas pokaże. Narzędzie dedykowane będzie przede wszystkim dla osób, które dopiero zaczynają przygodę z pozycjonowaniem stron i procesem link buildingu.
Po przerwie rozpoczęliśmy od często pomijanego na konferencjach tematu. Katarzyna Baranowska z Fox Strategy przypomniała wszystkim, że najważniejszy w SEO jest sam klient. Jak wskazała na podstawie badań – aż 68% klientów wypowiada swoją umowę właśnie ze względu na zbyt słabą obsługę. Inwestujmy w zespół i jego kompetencje miękkie. Nie bójmy się badań satysfakcji i pytajmy klienta co możemy poprawić. Dobra relacja to gwarancja sukcesu.
Szymon Słowik w swojej prezentacji wrócił do gorącego tematu indeksowania. Tym razem daniem głównym była m.in. indeksacja linków przychodzących witryny. Skupiając się na swoim serwisie, często zapominamy o weryfikacji kondycji linków przychodzących, a to one oprócz migracji oraz klasycznych błędów technicznych mogą wpływać na proces wyindeksowania bądź zmniejszenia crawl budgetu.
Najczęściej znikającymi serwisami z indeksu Google mogą być:
Na koniec otrzymaliśmy kilka cennych rad. Pamiętajmy, aby nieustanne monitorować indeksację naszych serwisów, zarówno klientów jak i stron do nich linkujących. Nie zapominajmy o Tier 2. Podsumowując, co najważniejsze i oczywiste – niezaindeksowany link nie kopie!
Ostatnim i arcyciekawym wydarzeniem tej części były Mistrzostwa Polski SEO. Wśród ponad 400 uczestników wyłoniony został ten, który najlepiej i najszybciej odpowiedział na 20 branżowych pytań, które nie należały do najłatwiejszych. Wygrany będzie dzierżył swój tytuł przez co najmniej rok. Gratulujemy!
Sekcję debiutów i krótkich wystąpień rozpoczęła Jadwiga Dabińska z ważnym w świecie Copywrtinigu tematem, a mianowicie zero content waste. Prelegentka przedstawiła nam jak stosować recykling treści korzystając ze skróconej zasady 5R. Po przeredagowaniu, a czasami skróceniu nieużytych treści możemy je ponownie opublikować. Z tej metody otrzymamy tylko wymierne korzyści.
Następnie Jakub Stolarczyk przedstawił nam w telegraficznym skrócie czym jest Google Discover i jakie korzyści płyną z jego obecności. Nie jest to usługa przeznaczona tylko dla najbardziej dopasowanych i sensacyjnie przedstawianych wydarzeń. Ponad 40% witryn, które wyświetlają się w Google Discover jest związanych z e-commerce. To dobre źródło na dodatkowego ruchu.
Bartosz Perz przedstawił nam swoje podejście do linkowania i autorski Backlinks Scoring. Poza kumulowaniem i oceną najważniejszych atrybutów odnośnika, rating ma za zadanie odpowiedzieć na pytanie: czy warto kupić link i czy to się opłaca, a jeżeli się opłaca to czy warto?
Kolejne wystąpienie Piotra Kalety dotyczyło Kultu Cargo w branży SEO. To nietuzinkowe podejście porównało klientów do tubylców, którzy odwzorowują swoje działania w marketingu na podstawienie innych, przez co tracą czas i pieniądze. Według Piotra z takimi klientami najlepiej pracować poprzez język utraconych korzyści, technikę zoomowania oraz wzorową obsługę.
Robert Głowacki w swojej prelekcji przestawił jak istotne jest pojęcie storytellingu w SEO. I nie mówimy tutaj o tworzeniu contentu na stronę, a o przygotowywaniu strategii. Każda udana historia musi mieć wstęp, rozwinięcie i zakończenie. To jego przepis na udaną kampanię SEO.
Milena Fietko wystąpiła z tematem Jak dojść w 5 minut(..)? i przedstawiła skuteczne metody promocji w trudnej branży erotycznej. Po prostu najważniejsza jest dogłębna analiza potrzeb odbiorcy i zastosowanie klasycznych metod SEO. Wszystko poprzedzone odpowiednią grą wstępną, czyli analizą fraz oraz konkurencji.
Ostatnią część konferencji uznajemy za najciekawszą – jak najlepszy deser po uroczystej kolacji. Poruszyła ona kwestie techniczne łączące ADS oraz SEO, obsługę klienta korporacyjnego oraz niewątpliwie wskazała trend w SEO na rok 2023 – czyli AI (artificial intelligence – sztuczna inteligencja).
Prelekcję rozpoczął Krzysztof Marzec, który ukazał, jak wykorzystać wiedzę z Ads w SEO. Powinniśmy zwrócić uwagę na Quality Score. To właśnie wynik jakości pomoże nam zdiagnozować elementy wymagające optymalizacji. Zwróćmy uwagę na:
Nie ma gotowej recepty na skuteczne wykorzystanie wszystkich narzędzi, dlatego testujmy oraz łączmy dostępne technologie. To przyniesie wymierne efekty.
Sławomir Borowy przedstawił, jak działać w zakresie komunikacji i strategii SEO dla klientów korporacyjnych. Przede wszystkim, trzeba zmierzyć się i doskonale poznać z osobą odpowiedzialną za marketing. Przysłowiowy „Maciek”, którego tak ochrzcił prowadzący, to osoba wymagająca, ale nie mająca pełnej wiedzy SEO. Zastosowanie jasnej komunikacji i strategii to klucz do sukcesu. Skupmy się na potrzebach Maćka i przygotowujmy celowane oraz przejrzyste raporty.
Ostatnim prelegentem był Robert Niechciał poruszający temat przyszłości contentu w świecie Google, a ten sprawia wrażenie nierozerwalnego ze sztuczną inteligencją. Zobaczyliśmy jak szybko rozwija się rynek narzędzi AI w tym GPT czy LaMDA od Google. Liczba parametrów uwzględnianych przez te narzędzia przyprawia o zawrót głowy. Podczas prezentacji poznaliśmy twórczość sztucznej inteligencji były wśród niej niesamowite filmy, obrazy oraz dźwięki. Jak wpłynie to na świat SEO? Tego jeszcze nie wiemy, ale zwycięzcą będzie ten, kto pozna, jak działa najnowsza technologia MUM (Multitask Unified Model) i przyswoi inżynierię promptów. Google odkryje rąbek tajemnicy 28 września na wydarzeniu Search Outside the Box. Zapiszcie sobie tę datę w kalendarzu.
Zwieńczeniem dnia i części merytorycznej konferencji było galaktyczne After Party. Organizatorzy prócz przestrzeni na dyskusje o SEO zapewnili mnóstwo atrakcji jak występ zespołu na żywo, symulatory czy rozgrywki na PlayStation. Impreza trwała do późnych godzin nocnych. To była idealna okazja do nawiązania kontaktów i szukania inspiracji.
SEO Poland z pewnością stanie się jednym z najważniejszych wydarzeń branży w Polsce. Ciekawa tematyka i najmocniejsi prelegenci, odświeżone Mistrzostwa Polski w SEO oraz pakiet atrakcji to najmocniejsze strony tej konferencji. Dziękujemy i gratulujemy! Do zobaczenia za rok!
Bartek – od 10 lat związany z branżą SEO, Team Leader w Dziale Pozycjonowania, na co dzień doradza, pomaga i dogląda kampanii promocyjnych Klientów. Spełnia się w szkoleniach i optymalizacji procesów SEO. Hobystycznie pochłaniają go liczby, a liczby to pozycje – zwłaszcza te w top 10 w Google, ale nie tylko. Liczby to też: gole w ukochanej piłce nożnej, zero-jedynkowa rzeczywistość w cyfrowym świecie, moc silnika w tłokach motocykli, a nade wszystko jedna córka i jedna żona. Liczby to cały jego świat.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: