Jak wiadomo, Google jakiś czas temu rozszerzyło możliwości targetowania kampanii linków sponsorowanych AdWords na urządzenia typu smartphone.
Opcja ta dostępna jest już od jakiegoś czasu w panelu AdWords i możliwe stało się prześledzenie jej popularności oraz jakie niesie to możliwości dla reklamodawców. Według analiz zachowań użytkowników smartphonów, okazało się, że klient mając do dyspozycji numer telefonu podany w reklamie, bardzo chętnie korzysta z możliwości zadzwonienia. Takie zachowanie jest rzadkością w przypadku reklam targetowanych na komputery osobiste. Użytkownik smartphone’a ceni swój czas i woli od razu dowiedzieć się więcej bezpośrednio u sprzedawcy danej usługi/produktu niż analizować jego stronę internetową w poszukiwaniu interesującej oferty. Bezpośredni pozytywny kontakt skutkuje znacznie większą szansą na dokonanie zakupu. CTR jest wyższy od 5 do 30%.
W ramach ustawień kampanii pod kątem smartphone’ów jest dostępna ciekawa opcja umożliwiająca wpisanie w reklamę numeru telefonu. Smartphone może wtedy nawiązać połączenie telefoniczne z reklamodawcą. Wykonanie takiego połączenia jest traktowane jak zwykłe kliknięcie w reklamę, czyli zwykły koszt CPC.
Wcześniej, aby skorzystać z możliwości podania numeru telefonu do firmy w ramach linku sponsorowanego, konieczne było podanie pełnego ważnego adresu firmy. W chwili obecnej takiej konieczności już nie ma. Wpisanie adresu nie jest konieczne.
Odpowiedniego wpisu można dokonać bezpośrednio w ustawieniach kampanii w sekcji „Dodaj rozszerzenia”.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: