W roku 2010 można się spodziewać wyraźnego wzrostu nakładów polskich firm na reklamę internetową. IAB Polska prognozuje 35 proc. wzrost w tym segmencie rynku. Reklama online jako jedna z niewielu form komunikacji z klientem wyszła z tarczą z ogólnoświatowego kryzysu. W ostatnim kwartale 2009 roku wartość przychodów brutto firm oferujących reklamę w sieci wyniosła ponad 300 mln złotych. W porównaniu z analogicznym okresem 2008 roku, wydatki na internetową formę reklamy wzrosły o 15%.
W 2010 roku Internet pod względem wydatków firm na reklamę jeszcze nie dogoni telewizji, jednakże z prasą powinien sobie już poradzić. A przynajmniej będzie w jej pobliżu.
Reklama online przybiera różne postacie. Z zestawienia przygotowanego przez IAB Polska wynika, że zdecydowanie najczęściej reklama w sieci przyjmuje formę tzw. displayów, czyli bannerów reklamowych:
W analogicznym czasie roku 2008 sytuacja wyglądała bardzo podobnie:
Takie statystyki zastanawiają – zarówno ekspertów, jak i zwykłych użytkowników sieci. Banner reklamowy – tak znienawidzony przez wszystkich, nagle pokazujący się na stronie z uciekającym krzyżykiem, a czasem nawet bez niego – króluje wśród form promocji firm, produktów i usług w sieci.
Wielu ekspertów twierdzi jednak, że trend ten powoli będzie ulegał zmianie. Nadchodzi czas coraz większych inwestycji w SEM, SEO, social media i e-mail marketing.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: