W tym roku zanotuje niewielki wzrost, ale już w 2011 o 7,3 procent, co przełoży się na wpływy na poziomie 7,47 miliardów złotych. Reklama online warta będzie 930 milionów – szacuje ZenithOptimedia. Obecny rok to wciąż odrabianie strat po kryzysie. Dynamika wzrostu rynku reklamowego nie będzie spadać tak gwałtownie, jak zapowiadano wcześniej, głównie za sprawą wpływów z reklam online. Najlepiej na rynku poradzi sobie telewizja i internet, które zanotują wzrosty odpowiednio 2,3 i 1,6procent. Na plus wyjdą również kino i radio.
dane: ZenithOptimedia
Zmienione szacunki nie dotyczą jednak internetu. Zdaniem analityków ZenithOptimedia medium to będzie zyskiwać, a jego dynamika będzie największa spośród wszystkich – w 2011 roku rynek reklamy online może być wart 930 milionów złotych. Pozostałe media będą raczej odrabiać straty, przez co przychody reklamowe spadną w porównaniu z ubiegłym rokiem. Szacunki ZenithOptimedia wydają się być bardzo skromne w porównaniu do tych, które przygotowało IAB. Zdaniem Jarosława Sobolewskiego, prezesa IAB, reklama online może wzrosnąć jeszcze w 2010 roku aż o 35 procent. Ponadto w ostatnim raporcie strategicznym na temat internetu IAB szacuje, że w 2009 roku rynek reklamy online wart był zdecydowanie więcej, bo 1,3 miliarda złotych.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: