Niedawno pisaliśmy o tym, jak wiele zyskać mogą biura turystyczne, doceniające potęgę Internetu (Jak promować oferty turystyczne), dziś sprawdziliśmy, jak ważne jest korzystanie z reklam w wyszukiwarkach w przypadku branży kosmetycznej. Skąd klienci czerpią wiedzę o kosmetykach? Odpowiedź nie powinna nikogo zaskoczyć – większość badanych jako główne źródło informacji wskazało Internet. Konsumenci ci nie ograniczają się oczywiście do biernego przyswajania wiedzy – co trzecia osoba dzieli się pozyskanymi informacjami ze znajomymi przesyłając im linki kierujące do stron z kosmetykami, rozmawia o produktach na forach bądź komentuje teksty i artykuły dotyczące urody.
Poszukiwanie informacji i dzielenie się nimi nie pozostaje bez echa dla decyzji zakupowych. ¾ internautów twierdzi, że treści znalezione w Internecie skłoniły ich do dalszych poszukiwań, a 83% konsumentów deklaruje, że widza wyniesiona z sieci wpłynęła na zakup kosmetyków poza Internetem. Zaznaczyć trzeba, że wspomniana wiedza nie płynie jedynie ze stron informacyjnych, forów czy porównywarek cen, ale również z reklam. Co ciekawe, Internet cieszy się też największym zaufaniem konsumentów.
Źródło: IAB Polska
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: