Ikona 02:05 min Ikona Sunrise System 21.05.2008

Reklama kontekstowa – sposób na zarobek w sieci

Posiadasz witrynę internetową? Jest poświęcona bliskiej Ci branży? Codziennie uaktualniasz ją i wyposażasz w ciekawe artykuły? Zyskała popularność? Jeśli tak, znaczy to, że jest ona coraz bardziej wartościowa.

Dla kogo? Choćby dla właścicieli sieci kontekstowych. W Polsce poza Google reklamę kontekstową oferują również: Gazeta.pl, Money.pl, Onet.pl, Interia.pl, Wirtualna Polska.

Będąc właścicielem (nie musisz mieć zarejestrowanej działalności gospodarczej) takiej witryny, możesz stać się zewnętrznym wydawcą reklamy kontekstowej. Możliwości zarobku zależą od ruchu na stronie i sposobu prezentacji reklam. Wynikają z części dochodów uzyskanych od reklamodawców.

Reklama kontekstowa jest przyjazna dla oka, nie narzuca się odbiorcy. Pojawianie się obok poszukiwanych przez internautę tekstów, informacji, artykułów, wiadomości zawęża grupę potencjalnych odbiorców do osób, które rzeczywiście są zainteresowane tematem. Reklamy wtopione w środowisko witryny z założenia powinny być i faktycznie są częściej klikane.

Nowa forma reklamowa zyskuje coraz większą popularność. Prognozy IAB Polska wskazują na to, że wydatki na reklamę kontekstową w 2008 roku mają wynosić 190 milionów złotych. Zaufać ma jej zatem o 80 mln więcej Polaków niż w roku poprzednim.

Dlatego dla właścicieli portali jest to niemała szansa na zarobek. Wg raportu money.pl osoby prowadzące blogi i serwisy hobbistyczne, mogą zarobić niebagatelne sumy, dosięgające nawet kilku tysięcy złotych miesięcznie.

Można się domyślić, iż wydawcy reklamy kontekstowej mogą chcieć zwiększyć popularność swojej witryny, klikać na reklamy i powodować wiele rzeczy, po to, aby zwiększyć swoje dochody. Jest to oczywiście nielegalne i firmy bronią się przed takimi przypadkami. Nieprawidłowe kliknięcia są systematycznie wychwytywane, podobnie jak to się dzieje w związku z linkami sponsorowanymi w wyszukiwarkach.

Reklama kontekstowa jest w fazie rozkwitu i przyszłość szeroko otwiera jej drzwi. Żadne inne medium nie dorówna tej formy promocji – zarówno, jeśli chodzi o skuteczność, zasięg, jak i tempo rozwoju. Reklama kontekstowa jest również szansą na zarobek dla właścicieli witryn. Dlatego warto zadbać o wygląd, przestrzeń, treści zawarte na stronie, aby zachęcać użytkownika internetu do odwiedzin właśnie Twojego, a nie konkurencyjnego serwisu.

Źródło: money.pl

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:00 min 27.05.2008 Czy pamiętacie wątek internetowy w jednej z polskich rodzinnych telenowel, gdzie seniorzy rodu namiętnie grają w internetowe szachy? Przywołuję ten medialny przykład, bo ilustruje on nowy trend w odbiorze najnowocześniejszego medium: już nie tylko młodzi ludzie są nowocześni i buszują w sieci. Także i seniorzy zaczęli doceniać Internet zarówno jako źródło informacji, jak i rozrywki. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:50 min 28.05.2008 Zastanawiasz się, kim są użytkownicy zaglądający na Twoją stronę internetową? Chciałbyś poznać ich wiek, płeć i preferencje zakupowe? Dobra droga! Poznając bliżej użytkowników sieci, poznasz ich potrzeby. A to z kolei pozwoli Ci dopasować swoją ofertę do ich oczekiwań. Proste, prawda? W takim razie zachęcamy do lektury naszego artykuły na temat badań dotyczących internautów. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 01:05 min 13.05.2008 Czy mniejsza liczba kliknięć w linki sponsorowane oznacza zmniejszenie popularności oraz skuteczności AdWords? Niekoniecznie. Większa liczba kliknięć nie zawsze oznacza zainteresowanie ofertą. Nowe techniki pozwolą zminimalizować przypadkowe kliknięcia, a tym samym zwiększyć kliknięcia potencjalnych klientów. Kampania AdWords stawia na jakość, a nie na ilość! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700