Posiadasz witrynę internetową? Jest poświęcona bliskiej Ci branży? Codziennie uaktualniasz ją i wyposażasz w ciekawe artykuły? Zyskała popularność? Jeśli tak, znaczy to, że jest ona coraz bardziej wartościowa.
Dla kogo? Choćby dla właścicieli sieci kontekstowych. W Polsce poza Google reklamę kontekstową oferują również: Gazeta.pl, Money.pl, Onet.pl, Interia.pl, Wirtualna Polska.
Będąc właścicielem (nie musisz mieć zarejestrowanej działalności gospodarczej) takiej witryny, możesz stać się zewnętrznym wydawcą reklamy kontekstowej. Możliwości zarobku zależą od ruchu na stronie i sposobu prezentacji reklam. Wynikają z części dochodów uzyskanych od reklamodawców.
Reklama kontekstowa jest przyjazna dla oka, nie narzuca się odbiorcy. Pojawianie się obok poszukiwanych przez internautę tekstów, informacji, artykułów, wiadomości zawęża grupę potencjalnych odbiorców do osób, które rzeczywiście są zainteresowane tematem. Reklamy wtopione w środowisko witryny z założenia powinny być i faktycznie są częściej klikane.
Nowa forma reklamowa zyskuje coraz większą popularność. Prognozy IAB Polska wskazują na to, że wydatki na reklamę kontekstową w 2008 roku mają wynosić 190 milionów złotych. Zaufać ma jej zatem o 80 mln więcej Polaków niż w roku poprzednim.
Dlatego dla właścicieli portali jest to niemała szansa na zarobek. Wg raportu money.pl osoby prowadzące blogi i serwisy hobbistyczne, mogą zarobić niebagatelne sumy, dosięgające nawet kilku tysięcy złotych miesięcznie.
Można się domyślić, iż wydawcy reklamy kontekstowej mogą chcieć zwiększyć popularność swojej witryny, klikać na reklamy i powodować wiele rzeczy, po to, aby zwiększyć swoje dochody. Jest to oczywiście nielegalne i firmy bronią się przed takimi przypadkami. Nieprawidłowe kliknięcia są systematycznie wychwytywane, podobnie jak to się dzieje w związku z linkami sponsorowanymi w wyszukiwarkach.
Reklama kontekstowa jest w fazie rozkwitu i przyszłość szeroko otwiera jej drzwi. Żadne inne medium nie dorówna tej formy promocji – zarówno, jeśli chodzi o skuteczność, zasięg, jak i tempo rozwoju. Reklama kontekstowa jest również szansą na zarobek dla właścicieli witryn. Dlatego warto zadbać o wygląd, przestrzeń, treści zawarte na stronie, aby zachęcać użytkownika internetu do odwiedzin właśnie Twojego, a nie konkurencyjnego serwisu.
Źródło: money.pl