Na razie nowa funkcja od Google Moja Firma dotyczy jedynie urządzeń mobilnych z Androidem. Możliwość zadawania pytań, a także udzielania na nie odpowiedzi mają wszyscy użytkownicy Map Google – zarówno właściciele firmy, jak i wszystkie inne osoby korzystające z aplikacji na swoim smartfonie. Ponadto nowa funkcja umożliwia również ocenę jakości pytań oraz przydatności udzielanych na nie odpowiedzi.
Pytania i odpowiedzi mają na celu ułatwienie nam podjęcia decyzji odnośnie tego, czy chcemy skorzystać z usług danej firmy, zrobić zakupy w konkretnym sklepie, czy też zjeść posiłek w pobliskiej restauracji. I to wszystko bez potrzeby zaglądania na stronę internetową firmy, czy też konieczności szukania interesujących nas informacji np. na forach internetowych. Brzmi zachęcająco. Ale czy na pewno?
Podobnie jak w przypadku funkcjonujących w wizytówkach Opinii, również Pytania i Odpowiedzi mają potencjał i mogą się okazać przydatne dla użytkowników. Ponadto wpis, który jest uzupełniony o przydatne i rzetelne informacje, wpływa pozytywnie na pozycjonowanie powiązanej z nim witryny. Ale zawsze istnieje także druga strona medalu. Nowa funkcja dopiero raczkuje, jednak już teraz można prognozować co oznacza dla właścicieli lokalnych biznesów.
Możliwości
Firmy, które dbają o swoje wizytówki na Mapach Google mogą sprawić, że Pytania i Odpowiedzi okażą się ciekawym źródłem informacji o ich działalności. Umieszczenie w wizytówce najczęściej zadawanych pytań wraz z odpowiedziami, a także systematyczne odpowiadanie na pojawiające się zapytania, z pewnością zostanie docenione przez potencjalnych Klientów. Co więcej jeżeli użytkownicy znajdą w wizytówce wszystkie informacje, których poszukują, istnieje szansa, że skorzystają z usług danej firmy.
Zagrożenia
Dotyczą w szczególności firm, które nie przywiązują dużej wagi do swoich wizytówek. Tacy właściciele wizytówek mogą nawet nie zauważyć, że nowa funkcja jest dostępna. To z kolei stwarza zagrożenie, że w naszej wizytówce mogą zaleźć się pytania i odpowiedzi (umieszczone np. przez konkurencję lub niezadowolonego Klienta), które nie przedstawiają naszej firmy w zbyt dobrym świetle.
Kolejny minus to fakt, że aktualnie (być może w przyszłości ulegnie to zmianie) właściciele wizytówek nie otrzymują żadnego powiadomienia odnośnie opublikowanych pytań lub odpowiedzi. Dlatego osoby, które na bieżąco nie aktualizują swoich wizytówek, mogą po prostu przegapić informację od innych użytkowników, a przez to narazić się na negatywne oceny.
Mając na uwadze poniższe kwestie można sprawić, że Pytania i Odpowiedzi w wizytówkach okażą się szansą na promocję lokalnego biznesu – a także będą miały wpływ na pozycjonowanie lokalne naszej strony internetowej.
– aktywność – zadbaj o to, aby jak najszybciej dodać do swojej wizytówki pytania i odpowiedzi, zanim zrobi to przypadkowy użytkownik.
– praktyczność – skup się na dodaniu pytań, które okażą się najbardziej przydatne i pomocne dla użytkowników. Wartość dodana jest zawsze mile widziana – zarówno w kontaktach z Klientami, jak i z punktu widzenia pozycjonowania.
– konkrety – umieszczaj w wizytówce rzeczywiste pytania, które zadają Ci Klienci oraz udzielaj na nie krótkiej ale sprecyzowanej odpowiedzi.
Funkcja jaką są Pytania i Odpowiedzi dopiero wkracza do wizytówek, ale już widać, że niesie ze sobą spory potencjał. Może stanowić ciekawe pole do interakcji z obecnymi oraz przyszłymi Klientami, a także mieć wpływ na pozycjonowanie naszej wizytówki. Warto zatem na bieżąco obserwować rozwój tej usługi oraz dbać o to, aby nasz wpis na Mapach swoją atrakcyjnością przyciągał użytkowników szukających konkretnych usług w naszej okolicy. Wskazówki na temat tego jak dodać pytanie lub odpowiedź do wizytówki, dostępne są w Pomocy Google.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: