Ikona 06:00 min Ikona Sunrise System 28.09.2022

Ostatni kwartał każdego roku to wyjątkowy czas sprzedażowy przy pozycjonowaniu sklepów internetowych. Q4 obfituje w święta i okazje, które kojarzone są z wyprzedażami oraz kupowaniem prezentów. Aby wykorzystać potencjał tego okresu, należy odpowiednio wcześnie stworzyć plan działania i realizować go krok po kroku w zaplanowanym czasie. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak przygotować się na ten mocno sprzedażowy czas w roku.

 

Czym jest Q4?

Zanim przejdziemy do konkretnych wskazówek, warto wspomnieć, czym jest Q4. Marketerzy oraz eksperci pracujący w Google symbolem Q4 określają ostatni kwartał roku. Analogicznie kwartał pierwszy nazwiemy Q1, drugi Q2, a trzeci Q3.

 

Dobry plan to podstawa

Bez planu trudno podążać w odpowiednim kierunku, a dobre chęci to za mało. Przed wejściem w ostatni kwartał roku zastanów się, jakie są Twoje cele biznesowe w tym okresie oraz jakie działania musisz podjąć, żeby je zrealizować. Na tym etapie wybierz również kanał dystrybucji, za pomocą którego będziesz komunikować ofertę swojej firmy. Jeśli prowadzisz już działania reklamowe, być może to dobry czas, aby wzmocnić widoczność marki, wykorzystując do tego również inne platformy. Utworzenie planu i research rozwiązań odpowiadających na Twoje potrzeby to krok, od którego warto rozpocząć przygotowania do Q4.

 

UX Twoim najlepszym przyjacielem

Użyteczność strony to jeden z najważniejszych aspektów i należy o nią dbać przez cały rok. Ostatni kwartał roku to dobry moment, żeby zrobić rachunek sumienia i sprawdzić poprawność działania witryny. Nie pozwól, aby błędy lub przeszkody czekające na potencjalnych klientów, zniechęcały ich do realizacji zakupów. Sprawdź szybkość ładowania strony i umieszczonych na niej elementów. Przejdź całą ścieżkę zakupową i przekonaj się, że jest ona prosta oraz intuicyjna. Wykonaj testowe zakupy dla każdej z dostępnych metod płatności oraz dostaw. Upewnij się, że pole na kod rabatowy pomaga, zamiast przeszkadzać i co najważniejsze, skontroluj czy Twoja strona mobilna jest funkcjonalna oraz czy serwer jest gotowy na zwiększony ruch. Nie pozwól, żeby na stronie pojawiły się problemy, które zamiast wskaźnika efektywności zwiększą współczynnik odrzuceń.

 

Konkurencja nie śpi

Planując działania na Q4 nie zapomnij o analizie rynku oraz konkurencji. Zanim ustalisz konkretne działania: budżety, materiały reklamowe i treści, przyjrzyj się firmom, które sprzedają takie same lub podobne produkty. Warto wiedzieć, obok jakich graczy możesz się wyświetlać oraz czy Twoja oferta jest atrakcyjna na tle innych firm. Upewnij się, że ceny w Twoim sklepie nie są zawyżone. Przygotuj atrakcyjne zniżki, kupony rabatowe lub darmową wysyłkę. Sprawdź, jak szybko inne firmy realizują zamówienia i nie pozostawaj w tyle. Przygotuj swój sklep w taki sposób, aby finalizacja zamówień przebiegała sprawnie, a towar mógł szybko dotrzeć do klienta.

 

Wracaj do tego, co działa

Jeśli w poprzednich latach Twoja firma korzystała z płatnych kampanii, przeanalizuj działania, które były prowadzone wcześniej i oceń ich skuteczność. Warto także sprawdzić, jakie materiały reklamowe były wykorzystywane w poprzednich kampaniach oraz, które z nich miały najlepsze statystyki. Upewnij się, że korzystając z danego kanału dystrybucji, wykorzystałeś wszystkie dostępne typy kampanii, pasujące do Twojej oferty i pomagające zrealizować wyznaczone cele sprzedażowe. Jeśli nie, przetestuj je teraz. Sprawdź również stan magazynowy i dostępność produktów, aby mieć pewność, że bestsellery lub asortyment, który chcesz wyeksponować w kampaniach, znajduje się w Twojej ofercie w odpowiednich ilościach.

 

Budżet to podstawa

Promowanie biznesu w ostatnim kwartale może okazać się nieco większym wyzwaniem, ponieważ często na rynku pojawiają się gracze, których obecności mogliśmy wcześniej nie zauważyć. Aby kampanie Google Ads były skuteczne, mogły się wyświetlać i wykorzystywać potencjał kanału dystrybucji, warto zapewnić im odpowiedni budżet reklamowy. Potrzebny kapitał możesz oszacować, analizując działania prowadzone w poprzednich latach lub korzystając z dodatkowych narzędzi takich jak Planer słów kluczowych czy Planer skuteczności. Narzędzia te dostępne są na każdym koncie Google Ads za darmo.

Przygotujesz w nich prognozy dotyczące liczby kliknięć, a także oszacujesz średni koszt za kliknięcie, zasięgi, a nawet konwersje. Pamiętaj, aby zakres promowanego asortymentu dostosować do budżetu jakim dysponujesz. Jeśli jest on ograniczony, wybierz najbardziej rentowne produkty lub usługi albo te, na których najbardziej Ci zależy. Promowanie zbyt szerokiej oferty przy ograniczonym budżecie może okazać się nieskuteczne.

 

Docieraj do odpowiednich odbiorców

Czas wyprzedaży, promocji i ofert świątecznych to moment, kiedy szczególnie warto przypomnieć o marce tym użytkownikom, którzy byli już w interakcji z witryną. Sprawdź listy remarketingowe i rozbuduj je, by wrócić do osób, które w przeszłości odwiedziły Twój sklep. Przygotuj spersonalizowane reklamy, na przykład oferując kod rabatowy lub darmową dostawę użytkownikom powracającym. Pamiętaj, że listy remarketingowe mogą dotyczyć zarówno krótkich, jak i długich okresów. Nie bój się docierać do osób, które odwiedziły Twój sklep wiele miesięcy temu. Kampanie mogą być dostosowane do klientów, którzy dokonali już zakupów lub takich, którzy tylko odwiedzili witrynę, ale nie zrealizowali konwersji. Oprócz list remarketingowych Google dostarcza szerokie spektrum odbiorców, wśród których możesz poszukać nowych klientów.

Stwórz wideo

Oprócz reklam tekstowych oraz displayowych przygotuj ciekawy materiał wideo i pokaż swoje produkty lub markę w ruchu. YouTube coraz częściej stanowi alternatywę dla zwykłej telewizji. Nie przegap okazji by być tam, gdzie Twoi odbiorcy. Zaprezentuj im swoją ofertę w ciekawy sposób, który zapadnie w pamięć.

Ostatni kwartał roku to czas, który cieszy się dużym zainteresowaniem użytkowników kupujących online. Odpowiednie przygotowanie działań pozwoli Ci wypromować ofertę oraz zwiększyć wskaźniki efektywności (KPI), dzięki którym Twój biznes będzie się rozwijał. Rozłożenie kampanii w czasie może przynieść o wiele lepszy rezultat niż działanie na ostatnią chwilę, ponieważ dasz czas swoim potencjalnym klientom na poznanie oferty oraz podjęcie decyzji. Pamiętaj, że agencje reklamowe już nawet przed wakacjami zaczynają myśleć o tym, jakie działania proponować swoim klientom w najbardziej sprzedażowym momencie roku. Jeśli nie masz pomysłów, jak reklamować swój biznes w tym czasie lub przez cały rok, skorzystaj z pomocy doświadczonych specjalistów.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.7 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lead generation – czym jest i dlaczego warto stawiać na to rozwiązanie? Ikona 4:50 min 17.01.2023 Przyciąganie uwagi klientów nie jest prostym zadaniem, szczególnie na początku działalności. Jak sprawić, aby użytkownicy korzystali właśnie z Twoich usług? Z jakich metod korzystać, żeby uzyskać wysokie wyniki wyświetleń i sprzedaży? Czym jest lead generation? Dlaczego warto z niego korzystać? Sprawdź w naszym artykule i zacznij działać na korzyść swojego biznesu! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 7

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Google zbiera dane o nas i do czego je wykorzystuje Ikona 3:00 min 17.04.2023 Korzystając z usług Google, powierzamy mu swoje dane. Jakie? W jaki sposób są one zbierane, przechowywane i wykorzystywane? Na pewno nieraz się nad tym zastanawialiście. W tym artykule postaram się odpowiedzieć na te pytania – przede wszystkim w kontekście Google Ads. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Universal Analytics vs Google Analytics 4 Ikona 07:40 min 10.08.2022 Dlaczego Google Analytics się zmienił? Jakie idee stoją za GA4? Czym różni się nowa wersja od swojego starszego brata? Jakie są jej wady i zalety?  To pytania, które zadaje sobie wielu z nas w związku z wprowadzeniem GA4.  Właśnie dlatego powstał ten artykuł! Odpowiadamy w nim na wszystkie pytania i rozwiewamy Wasze wątpliwości. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700