Ikona 02:00 min Ikona Sunrise System 12.05.2015

Google Moja Firma – co to takiego?

To prawdziwe centrum Google Twoją firmą w Google, które pozwala Ci na zarządzanie stroną Google+, wpisem firmy w Mapach Google oraz wyszukiwarce. Ponadto możesz śledzić statystyki odwiedzin użytkowników na swojej stronie Google+ i witrynie internetowej, przeglądać informacje z połączonego kanału YouTube, a nawet stworzyć prostą kampanię reklamową w ramach AdWords Express.

 

Co zyskuję?

Oprócz błyskawicznego dostępu do najważniejszych statystyk, Twoja firma wyświetla się w wynikach lokalnych Map Google, a także możesz w prosty sposób czytać opinie użytkownikow i odpowiadać na nie.

Co więcej, możesz w prosty sposób publikować ciekawe wiadomości na swojej stronie Google+, dotyczące np. nowości w ofercie, ale także innych, które stopniowo mogą zwiększać grupę obserwatorów, śledzących wydarzenia na Twojej stronie.

 

Jak to działa?

Pierwszym krokiem jest oczywiście stworzenie konta i uzupełnienie informacji o swojej firmie.

Google przywiązuje bardzo dużą wagę do poprawności wprowadzonych danych i ich zgodności z oficjalnymi wytycznymi. Najważniejsze jest aby prawidłowo wprowadzić:

Nazwę firmy

– odpowiadającą nazwie w świecie rzeczywistym, nie zawierającą dodatkowych informacji, słów kluczowych, godzin otwarcia, znaków specjalnych etc.,

Adres

– odpowiadający rzeczywistej siedzibie firmy,

Telefon

– zaleca się wprowadzenie lokalnego numeru telefonu zamiast np. numeru centrum obsługi telefonicznej,

Kategorie

– Google oczekuje wprowadzenia jak najmniejszej liczby kategorii, które możliwie precyzyjnie opisują rodzaj działalności firmy.

UWAGA! Tylko firmy posiadające lokalizację fizyczną, w której w podanych godzinach obecni są jej pracownicy mogą stworzyć stronę lokalną.

Oznacza to, że sklepy internetowe nie obsługujące Klientów w swojej siedzibie, czy też firmy, wynajmujące biuro wirtualne, będące w trakcie budowy, oferujące nieruchomości na sprzedaż lub wynajem, a nawet firmy, które regularnie prowadzą zajęcia w innej lokalizacji, nie należącej do firmy NIE MOGĄ utworzyć strony lokalnej.

Alternatywą jest stworzenie strony marki, która służyć będzie w celu kontaktu z fanami i Klientami poprzez Google+, przy czym strony tego rodzaju nie zawierają adresu fizycznego i nie pojawiają się w Mapach Google.

Niestandardowy adres URL

Ciekawą możliwością, z której zdecydowanie warto skorzystać, jest ustawienie niestandardowego adresu URL naszej strony Google+. „Niestandardowy” w tym kontekście oznacza po prostu przyjazny i łatwiejszy do zapamiętania dla użytkownika.

 

Np. tuż po weryfikacji firmy adres URL naszej strony Google+ może wyglądać następująco:

https://plus.google.com/123456789012345678/about

Z kolei po ustawieniu niestandardowego adresu może on prezentować się następująco:

https://plus.google.com/ProstyAdres/about

Niestety nie mamy możliwości całkowicie swobodnego przekształcania swojego adresu URL. Google zaproponuje nam wariant na podstawie np. nazwy firmy. W zamian możemy jednak pozmieniać wielkość liter oraz znaki diakrytyczne.

Ponadto nie każda strona Google+ „zasługuje” na niestandardowy adres URL. Aby taka opcja została udostępniona, strona musi mieć dobrą opinię, a dodatkowo powinna być zweryfikowana i świadczyć swoje usługi lokalnie (dla stron lokalnych) lub być połączona z witryną firmy (dla innych stron Google+).

Dodawanie zdjęć

Google udostępnia prosty panel do zarządzania zdjęciami swojej firmy. Szczegóły tego rozwiązania przedstawiliśmy w specjalnym wpisie na naszym blogu. Z najważniejszych informacji warto zapamiętać wymagania Google dotyczące minimalnych rozmiarów, wymiarów i formatu zdjęć.

Statystyki

W panelu Google Moja Firma możliwe jest śledzenie statystyk odwiedzin i zachowań użytkowników, odwiedzających naszą firmę. Jeśli posiadamy odpowiednio skonfigurowane konto w Google Analytics możemy też śledzić podstawowe dane dot. odwiedzin naszej strony internetowej bezpośrednio w panelu Moja Firma.

Zarządzanie opiniami

Jedną z ciekawszych funkcji jest możliwość śledzenia opinii użytkowników o naszej firmie. Mogą one pochodzić zarówno z usług Google jak i innych serwisów w Internecie. Intuicyjny panel pozwala nam też szybko odpowiedzieć zarówno na opinie pozytywne, jak i te negatywne. W rezultacie mamy stałą kontrolę nad wizerunkiem naszej firmy, poznajemy zastrzeżenia naszych Klientów i możemy świadomie budować swoją markę w sieci. 

Publikowanie wpisów

W ramach strony Google+ mamy możliwość publikowania wpisów dotyczących naszej firmy, branży, czy też innych ciekawostek, mogących zainteresować naszych odbiorców. Google umożliwia umieszczanie zdjęć, linków, filmów wideo, a także pozwala tworzyć ankiety oraz wydarzenia, na które możemy zaprosić wszystkich lub tylko wybranych odbiorców.

Hangouty

Google Hangouts to rozwiązanie pozwalające na rozmowy wideo pomiędzy wieloma osobami, korzystającymi z różnych urządzeń. W przypadku firm rozwiązanie to jest często wykorzystywane w celu prowadzenia dyskusji z Klientami, czy też transmisji wykładów, wywiadów i wydarzeń branżowych, w których bierzemy udział lub które organizujemy i w innych celach.

Aby utworzyć nowy Hangout wystarczy kliknąć „Dołącz do Hangouta” i postępować wg instrukcji pojawiających się na ekranie.

UWAGA! Do poprawnego działania wymagana jest instalacja darmowej wtyczki od Google.

Więcej informacji o Google Hangouts można znaleźć w Pomocy Google.

Łączenie strony Google+ z YouTube

Jeśli posiadamy kanał na serwisie YouTube, możemy go połączyć z naszą stroną Google+. Dzięki temu nasze filmy będą się wyświetlać w specjalnej zakładce na stronie Google+, co może dodatkowo zwiększyć jej atrakcyjność dla odbiorców.

Wirtualny spacer

Dla hoteli, restauracji, ale także innych firm bardzo atrakcyjnym rozwiązaniem, które może zachęcić Klientów do wizyty, jest wycieczka 360º. Rekomendowany przez Google fotograf zrobi zdjęcia wnętrz, które następnie zostaną złożone w wycieczkę po Twojej firmie. Rozwiązanie to jest podobne do techniki stosowanej w Street View.

 

 

Ograniczenia wiekowe i geograficzne

Dla niektórych branż przydatną funkcją jest ograniczenie wyświetlania wpisów na stronie Google+ i innych treści do wybranej grupy wiekowej oraz geograficznej. W różnych krajach obowiązują odmienne regulacje dotyczące promowania niektórych produktów, czy też wyświetlania materiałów danej grupie wiekowej, stąd jest to opcja szczególnie przydatna dla firm planujących promocję na szerszą skalę.

Menedżerowie wpisów

Google zadbało o to, aby nie trzeba było udostępniać loginu i hasła do swojego konta wszystkim osobom, które są wyznaczone do dbania o wizerunek firmy w Google+, Mapach Google i wyszukiwarce. Wystarczy dodać menedżerów danego wpisu.

Przydatnym rozwiązaniem jest też możliwość przeniesienia własności danej strony na jednego z obecnych menedżerów.

Podsumowanie

Panel Moja Firma to podstawowe narzędzie dla każdej firmy, dbającej o swoją obecność w Google. Powyżej przedstawiliśmy najważniejsze rozwiązania, z którymi warto się zapoznać i wykorzystywać w swojej codziennej pracy nad budową wizerunku w Internecie.

Zachęcamy do zapoznania się z dodatkowymi materiałami związanymi z Google Moja Firma, znajdującymi się na naszym blogu firmowym:

Jak być wyżej w wynikach lokalnych w Mapach Google

Wpis firmy w Mapach Google: FAQ

Mamy nadzieję, że to kompendium wiedzy o Google Moja Firma pozwoli Państwu postawić pierwsze kroki w tej usłudze i lepiej poznać pełnię jej możliwości.

 

 

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.2 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak w Mapach Google poinformować o urlopie? – Niestandardowe godziny pracy w 5 krokach Ikona 01:00 min 04.02.2016 Żadna firma nie funkcjonuje przez cały rok w tych samych godzinach. W ciągu 12 miesięcy obchodzimy różne, religijne i państwowe święta, czy też mamy wolne za te dni świąteczne, które w danym roku wypadają w sobotę. Do tej pory usługa Google Moja Firma umożliwiała ustawienie różnych godzin otwarcia w poszczególnych dniach tygodnia. Teraz możemy jeszcze dokładniej określić, kiedy i w jakich godzinach pracuje nasza firma! Jak to zrobić? Sprawdź! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Etykiety w Mapach Google Ikona 02:50 min 12.05.2016 Męczy Cię wpisywanie w wyszukiwarkę Map Google pełnych danych Twojej ulubionej restauracji, żeby otworzyć jej wizytówkę lub wyznaczyć trasę np. z nowego miejsca zamieszkania? A może zdarzyło Ci się bezskutecznie szukać wizytówki firmy, którą znalazłeś na Mapach parę dni temu, a jej nazwa i adres jak na złość wyleciała Ci z głowy? Od teraz to żaden problem! Od dziś na Mapach Google możemy dodawać własne etykiety i oznaczać miejsca jako prywatne! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak być wyżej w wynikach lokalnych w Mapach Google Ikona 01:50 min 11.03.2015 Wysokimi pozycjami wyszukiwarka Google stoi – również ta lokalna, oparta na Mapach Google. Kilka prostych porad dla firm lokalnych, dla których niezwykle istotna jest obecność w wynikach wyszukiwania w Mapach Google. Dowiedz się jak obliczany jest ranking wyników lokalnych oraz jak zoptymalizować swój wpis i jakie działania podjąć aby zwiększyć swoją szansę na zajęcie w nim najwyższych lokat. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 21

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700