Na naszym firmowym blogu można znaleźć wiele artykułów, traktujących o tym, jak kształtować poszczególne elementy contentu w witrynach internetowych. Wspomnieć można chociażby o wstępie, zachęceniu do działania, a nawet pierwszym zdaniu artykułu.
Należy jednak pamiętać, że sam tekst nie tworzy contentu. Oczywiście jest jego głównym elementem, ale często nie wystarczy do stworzenia ciekawej podstrony. Dlaczego? Spójrzcie na poniższe przykłady:
Przykład 1. | Przykład 2. |
O ile w pierwszym przykładzie nie zostały zachowane zasady formatowania tekstu, o tyle drugi jest napisany poprawnie. Jednak brak jakichkolwiek kolorów, grafik czy wykresów sprawia, że użytkownik odwiedzający Twoją stronę szybko zrezygnuje z jej przeglądania, bowiem nie będzie ona atrakcyjna.
1. Wymieszaj główne składniki – użyteczność, profesjonalizm oraz przystępność tekstu
Tak, jak wspomnieliśmy na początku, głównym elementem danej podstrony jest tekst. Bardzo ważne jest to, aby odpowiadał na poszczególne pytania czy wątpliwości użytkowników. Dlatego też należy zadbać o tematyczność oraz zrozumiały (lecz nie infantylny!) język.
Warto w tym miejscu ustalić również, kto jest potencjalnym odbiorcą danego artykułu – dzieci, młodzież, naukowcy czy osoby starsze. Dzięki temu łatwiej będzie dopasować odpowiednie słownictwo oraz sposób przekazania treści.
2. Otrzymaną masę ułóż do formy
Kiedy masz już napisany tekst, należy go odpowiednio sformatować. Najlepiej, aby każdy temat czy czynnik był przedstawiony w osobnym akapicie. Warto również zadbać, aby kolejne akapity były mniej więcej równej długości. Świetnie sprawdza się także wykorzystywanie śródtytułów, które dodatkowo porządkują tekst, a także sprawiają, że jest bardziej zrozumiały i uporządkowany.
3. Wyłóż dodatki
Wśród wielu czynników, wpływających na atrakcyjność contentu w witrynie internetowej są różnego rodzaju grafiki, gify, filmiki i inne. Należy jednak pamiętać o kilku niezwykle ważnych aspektach:
4. Udekoruj wypiek tak, aby był atrakcyjny dla gości
Na nic zdadzą się wszystkie powyższe zabiegi, jeśli nie będzie można znaleźć Twojego artykułu w wyszukiwarce. Dlatego niezwykle ważne jest również odpowiednie pozycjonowanie, dzięki któremu Twoja witryna pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania. To z kolei sprawi, że więcej użytkowników będzie miało okazję odwiedzić Twoją stronę i zapoznać się ze świetnie przygotowanym artykułem.
5. A na koniec – wisienka na torcie
Mowa oczywiście o tytule. Jest one niezwykle ważny – często właśnie na jego podstawie użytkownicy decydują się na przeczytanie danego artykułu. Dlatego też zwróć uwagę na to, aby był on ciekawy.
Z drugiej strony tytuł musi być tematyczny. Powinien przedstawiać wyłącznie kwestie, które zostają poruszone w danym artykule. Zbuduje to zaufanie użytkowników i sprawi, że kiedy będą szukać porad z zakresu Twojej branży, zajrzą na Twoją stronę.
6. Po upieczeniu rozłóż wypiek na talerzu i zaproponuj gościom
Kiedy już przygotujesz wysokiej jakości artykuł, odpowiednie grafiki i tytuł, a także zadbasz o pozycjonowanie swojej strony internetowej, pozostaje tylko czekać na odzew użytkowników w postaci polepszenia statystyk odwiedzin, komentarzy czy opinii klientów, którzy skorzystali z Twoich usług.
Warto skorzystać z proponowanego przez nas przepisu i przekonać się, że dzięki niemu będziesz mógł przygotować ciekawą, atrakcyjną i profesjonalną stronę internetową.
Źródła: Nowy Marketing; Search Engine Journal; Moz; doświadczenia własne
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: