Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 02:40 min Ikona Sunrise System 17.01.2013

Przeglądarka Yandex – ewolucja, rewolucja czy może odgrzewany kotlet?

Przeglądarka Yandexu (o jakże zaskakującej nazwie: „Yandex”), zaprezentowana została podczas Yet another Conference 2012 w końcówce minionego roku. Co wyróżnia ją spośród konkurencji? Otóż jest ona stworzona od początku do końca z myślą o osobie przeglądającej Internet rosyjski. Dlatego też wszelkie udogodnienia przeznaczone są głównie dla odbiorcy spędzającego większość, jeśli nie cały swój czas, w „runecie”.

 

Przyjrzyjmy się jeszcze ciepłej wersji 1.0, którą można ściągnąć ze strony http://browser.yandex.ru/.

Yandex.Przeglądarka czy też Yandex.Browser (jak należałoby chyba przetłumaczyć nazwę tego produktu) pozwala użytkownikowi na normalne, czyli z użyciem rosyjskiej klawiatury, wpisywanie w pasek przeglądarki nazw stron. Chcąc np. sprawdzić swoją pocztę (oczywiście najlepiej mieć konto w serwisie Yandex), wystarczy wpisać „почта”, a przeglądarka zrozumie nasz wpis i sama podpowie odpowiednią stronę. Jest to rzeczywiście spore udogodnienie, choć nie jest ono innowacyjne, biorąc pod uwagę konkurencję. Przeglądarka Yandex umożliwia także szybkie przetłumaczenie strony internetowej z obcego na nasz język, co niemal skopiowane jest od Google Chrome.

 

Spośród innych ułatwień jakie oferuje przeglądarka Yandex wymienić należy przede wszystkim wyświetlanie ulubionych zakładek po kliknięciu w pasek przeglądarki.

 

 

 

Dosyć mocnymi atutami przemawiającym za zmianą z obecnie używanej przeglądarki na Yandex mogą być: łatwość przeniesienia wszystkich swoich zakładek oraz ochrona przed zagrożeniami sygnowana przez firmę Kaspersky. Z drugiej strony przeniesienie zakładek nie sprawia problemów właściwie w żadnej z najbardziej popularnych przeglądarek, a trudno sobie wyobrazić, aby ktokolwiek jeszcze mógł funkcjonować w Internecie bez choćby podstawowej ochrony antywirusowej.

 

W odpowiedzi na zadane w tytule pytanie wykluczyć można więc na pewno słowo rewolucja – przeglądarka Yandex nie wnosi rozwiązań, które zmieniają nasze spojrzenie na przeglądarki internetowe. Oczywiście trudno jest ustosunkować się do ułatwień przygotowanych z myślą o rosyjskich użytkownikach, choć trudno się oprzeć wrażeniu, że głównie promują one produkty własne Yandex. Яндекс.Браузер na pewno nie jest jednak również odgrzewanym kotletem, choć nikt nie ukrywa, że została ona zbudowana na bazie Google Chrome. Pozostaje więc ewolucja, ale ewolucja nie technologiczna, a marki Yandex.

 

 

 

Ewolucyjny charakter rozwoju marki Yandex wywołuje kilka analogii z drogą, po której kroczył kiedyś Google (i wg części obserwatorów wciąż kroczy). Stopniowe poszerzanie zakresu usług, zwiększanie ilość mniej lub bardziej autorskich produktów oraz umacnianie swojej pozycji i pozyskiwanie przewagi w coraz to nowych obszarach na pewno nie odbije się firmie Yandex czkawką. W swojej do bólu prostej propozycji widać nie chęć zdominowania rynku przeglądarek internetowych, ale zaznaczenia swojej obecności w kolejnym obszarze wirtualnego świata. Czy Google zadrżał? Wątpliwe, ale wątpliwe jest również czy to było celem Yandex.

 

Źródło: Yandex Blog

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 01:20 min 21.02.2013 Mimo że Google to firma internetowa, jej właściciele planują też podbić tradycyjny rynek sprzedaży. Idąc za przykładem konkurencji korporacja otworzy swoje punkty w największych miastach Stanów Zjednoczonych – być może jeszcze w tym roku. Popularność, jaką cieszą się jej produkty wskazuje na to, że przedsięwzięcie to ma szansę na sukces. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 02:10 min 21.02.2013 Pierwsze testy nowej wyszukiwarki Facebooka Graph Search już za nami. Już teraz, choć dopiero w wersji testowej, ukazuje ona, jak wielkie możliwości daje użytkownikom serwisu. Chcesz wyszukać „singielki, które lubią pizzę i mieszkają w Krakowie” albo "chińskie restauracje w Warszawie, w których jedli Twoi znajomi"? Nic łatwiejszego! Zobacz, jak to działa. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Z życia firmy Ikona 00:50 min 11.01.2013 Zespół Certyfikowanych Specjalistów Google AdWords wzmocniły trzy nowe osoby, na co dzień pracownicy Pionu Obsługi Klienta. Razem tworzymy siłę! Siłę, która owocnie wpływa na budowanie pozytywnych relacji z naszymi Klientami, gdzie kluczowe są nie tylko efekty, ale również wiedza, doświadczenie i dobre rozeznanie w szeroko pojętym rynku SEM. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700