Współpraca z firmą Life Eco jest ciekawym studium przypadku – szczególnie dla osób, prowadzących działalność za granicą. Statystyki pochodzące z Google Search Console (GSC), odzwierciedlają siłę promocji w ujęciu holistycznym i są doskonałym przykładem na to, że całościowe zwiększanie widoczności sklepu w sieci, jest trafnym wyborem w dobie rosnącej konkurencji
Firma Life Eco zajmuje się sprzedażą produktów ekologicznych na terenie Wielkiej Brytanii, za pośrednictwem e-sklepu www.lifeeco.co.uk. W jego ofercie można znaleźć artykuły ze zdrową żywnością, suplementy oraz naturalne kosmetyki, świetnie wpisujące się w coraz popularniejszy trend życia ekologicznego, w zgodzie z naturą.
Filary współpracy
Jakie był oczekiwania Klienta?
Współpracę z firmą Life Eco rozpoczęliśmy w czerwcu 2019 roku. Celem pozycjonowania sklepu www.lifeeco.co.uk miało być zwiększenie jego popularności wśród klientów z Wielkiej Brytanii, doceniających zdrowy styl życia i produkty ekologiczne. Promocja online, a w szczególności pozycjonowanie, miało pozwolić Klientowi wejść na bardzo obiecujący, brytyjski rynek zdrowej żywności bez ograniczeń tradycyjnej formy sprzedaży. Klientowi zależało również na indywidualnym podejściu do jego potrzeb – na wspólnym podążaniu w tym samym kierunku oraz proaktywnym doradztwie.
Jakie kroki podjęliśmy?
Podstawą zaproponowanej strategii marketingowej była analiza potrzeb Klienta, polegająca m.in. na zapoznaniu się z jego działalnością, konkurencją oraz produktami. Podjęliśmy decyzję o wdrożeniu usługi SEO Cloud, która pozwoliła nam na całościowe wykorzystanie potencjału strony, dając potencjalnym klientom szansę na odnalezienie wszystkich dostępnych na niej produktów.
Podstawą podjętych działań był audyt SEO e-sklepu. Przyjęliśmy indywidualny model współpracy, który obejmował szeroki zakres działań optymalizacyjnych, rozbudowę zaplecza linkowego i contentu oraz doradztwo w zakresie rozwoju serwisu.
Efekt I Wzrost widoczności=Wzrost liczby wyświetleń=Większa rozpoznawalność brandu
Już 2 miesiące po rozpoczęciu współpracy podejmowane działania optymalizacyjne przyczyniły się do wzrostu widoczności strony – liczba fraz, na które strona pojawiała się w wynikach wyszukiwania Google wzrosła o 2150%, a wyświetlenia o prawie 825%!
Wykres prezentuje wzrost liczby wyświetleń od czerwca 2019 r. do sierpnia 2019 r. Źródło: Google Search Console
Od początku współpracy natomiast liczba fraz, na które strona pojawiała się w wynikach wyszukiwania Google wzrosła aż o 6225%, a wyświetleń o ponad 2750%! Poprzez tak fundamentalny wzrost liczby wyświetleń, już na początku współpracy wzrosła popularność i rozpoznawalność brandu Life Eco w Wielkiej Brytanii.
Wykres prezentuje wzrost liczby wyświetleń od czerwca 2019 r. do czerwca 2020 r. Źródło: Google Search Console
Wzrost liczby kliknięć=Wzrost zainteresowania produktami Klienta=Wzrost szans sprzedażowych
Już po pierwszym miesiącu intensywnej optymalizacji liczba odwiedzin e-sklepu wzrosła o 65%, a Klient odczuł wzmożone zainteresowanie swoimi produktami! W efekcie odnotował wzrost sprzedaży, w którego osiągnięciu kluczowe znaczenie odegrała aktywna współpraca dwóch firm – naszym zadaniem było doprowadzenie internautów do wirtualnych drzwi firmy Life Eco, czyli zwiększenie ruchu na stronie, natomiast zadaniem Life Eko było ich profesjonalne obsłużenie, a więc wykorzystanie zwiększonych szans sprzedażowych!
Obecnie do wirtualnych drzwi firmy Life Eco puka aż o 1330% więcej potencjalnych Klientów niż na początku współpracy!
Doskonałe efekty kluczem do sukcesu Podejmując współpracę z Life Eco, naszym zadaniem było pełne dostosowanie się do wymagań, celów i potrzeb Klienta, który precyzyjnie określił nam je na starcie. Zrealizowaliśmy je w 100% – zwiększyliśmy popularność e-sklepu oraz rozpoznawalność marki w Wielkiej Brytanii!
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: