Po raz kolejny polski rynek reklamy poddany został wnikliwemu badaniu firmy Starlink, które ma na celu precyzyjne ustalenie wydatków przeznaczonych na promocję. Raport ten obrazuje tendencje rozwojowe rynku reklamowego, a także dynamikę zmian wydatków w poszczególnych jego sektorach. Najnowsze wyniki badań, ponownie ukazały, jak silna jest pozycja Internetu na tle innych, konkurencyjnych mediów, takich jak prasa czy radio. W pierwszym kwartale 2010 roku, Internet uzyskał pozycję jednego z najpopularniejszych kanałów reklamowych, uplasowując się na drugim miejscu zaraz za telewizją. Na promocję w sieci, przeznaczono aż o 18,2% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Wzrost wydatków odnotowały również: reklama kinowa – 5%, reklama radiowa – 2% oraz telewizyjna – 1,9%. Regres natomiast przeżywają: reklama outdorowa, na którą wydano o 19,2% mniej niż w roku 2009, a także reklama prasowa odnotowując, w przypadku dzienników spadek o 7,8%, a magazynów o 7,1%.
Według raportu Starlink tak duży spadek wartości reklamy outdorowej jest wynikiem przesunięć budżetowych realizowanych przez sektory z takich branż jak handel, motoryzacja i telekomunikacja, dla których efektywniejszym sposobem promocji okazał się Internet lub telewizja.
Źródło: www.wirtualnemedia.pl, www.starlink.pl
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: