Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 00:00 min Ikona Sunrise System 29.05.2015

Programmatic TV – nowe oblicze reklamy telewizyjnej

Każdy reklamodawca chce, aby jego materiały były wyświetlane tam, gdzie jest szansa na dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców. W telewizji będzie to pora „prime time”, a w sieci strony z największą liczbą wejść. O ile w przypadku reklamy w internecie możemy wybierać portale, które pasują do profilu pożądanego odbiorcy, to w kampaniach telewizyjnych nie jest to takie proste. Programmatic buying to znany od kilku lat sposób zakupu reklam internetowych, w którym każdy internauta odwiedzający daną stronę może zobaczyć inny baner czy spot. Wystarczą sekundy, aby system przeanalizował informacje o użytkowniku i wykorzystał je w kontakcie z reklamodawcami. Możliwe jest wówczas dopasowanie takich reklam, które najbardziej pasują do osób reprezentujących dany profil. W efekcie internauta widzi reklamę zgodną ze swoimi zainteresowaniami, ogłoszenie trafia w sedno grupy docelowej, a pieniądze na kampanię są wykorzystywane efektywnie.

Eksperci szacują, że w tym roku ilość kampanii sprzedawanych w systemie programmatic buying ma sięgnąć 62%. Wkrótce model ten ma zostać wprowadzony do telewizji. Bloki reklamowe sprecyzowane odnośnie do indywidualnych wymagań danego odbiorcy będą krótsze, ale bardziej efektywne. Odbiorca zainteresowany reklamami „dla siebie” przestanie przełączać kanały w przerwach na reklamę.

To oczywiste, że na reklamy w ogólnodostępnych kanałach telewizyjnych stać obecnie tylko największe firmy. Niemniej model programmatic buying zakłada, że na pojedyncze spoty adresowane do konkretnych grup docelowych będzie stać również marki z bardziej ograniczonymi budżetami.

Programmatic TV jest możliwe w sytuacji, gdy dostawca internetu jest jednocześnie dostawcą telewizji cyfrowej. Wówczas na podstawie danych zebranych z przeglądarek internetowych możliwe jest dopasowanie reklam w blokach emitowanych w telewizji. Potencjał tkwi również w sieciach telewizji kablowych, które umożliwiają dopasowywanie reklam indywidualnie kierowanych do odbiorców na podstawie danych demograficznych dla danego gospodarstwa domowego: wiek, płeć, wykształcenie itd.

Technologia ta dopiero rozwija się w Stanach Zjednoczonych. Zanim więc rozpowszechni się w Polsce, może minąć nawet kilkanaście lat. Jest to jednak pozytywnie oceniany przez ekspertów kierunek zmian w marketingu, który może przynieść liczne korzyści zarówno reklamodawcom, jak i telewidzom.

Źródła: Nowymarketing.pl

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 11.06.2015 W obecnych czasach łatwy dostęp do plików oraz możliwość ich szybkiego przetwarzania to podstawa. W każdym miejscu na świecie w dowolnym momencie chcemy mieć dostęp do naszych najpiękniejszych wspomnień, choćby po to, by podzielić się nimi z rodziną czy przyjaciółmi. Dotychczas nie było to możliwe. Ale teraz pojawiła się nowa aplikacja Google Zdjęcia, która rewolucjonizuje poniekąd kwestię przechowywania zdjęć i filmów.    Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Linki sponsorowane Ikona 00:00 min 07.07.2015 Popularyzacja urządzeń mobilnych wpłynęła w znaczny sposób na sposób przeglądania stron internetowych.  Coraz częstszym zjawiskiem stały się przypadkowe kliknięcia w reklamy, które nie tylko obciążają reklamodawców, nie przynosząc jednocześnie efektu w postaci konwersji, ale również irytują Internautów. Czas zatem na zmiany. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 22.05.2015 18 maja obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Muzeów. W tym roku przypada także czwarta rocznica przedsięwzięcia Google Art Project, które umożliwia oglądanie zdjęć różnorodnych dzieł sztuki z kilkunastu muzeów z całego świata. Również polskie muzea współpracują z Google Art Project – w galerii można obejrzeć zbiory Muzeum Pałacu w Wilanowie oraz Muzeum Sztuki w Łodzi. A zatem: Evviva l'arte – niech żyje sztuka! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700