Ikona 04:35 min Ikona Sunrise System 14.09.2018
Chyba każdy z Was wie, czym jest PR oraz SEO. Zagadnienia związane z SEO poruszaliśmy już wiele razy na naszym blogu. W skrócie można powiedzieć, że jest to optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarki, co wpływa na jej pozycje w wynikach wyszukiwania. Natomiast PR to działania mające na celu kształtowanie relacji firmy z otoczeniem. To przede wszystkim komunikaty, informacje, notatki prasowe i inne mające na celu budowanie wizerunku marki, a także budowanie wokół niej społeczności. Gdzie znajduje się linia przecięcia tych działań?
Otóż, we współczesnym świecie działania offline znajdują swoje odzwierciedlenie w świecie wirtualnym. Stąd działania public relations wkraczają w obszar działania branży SEO. Każda kampania, każda treść będąca częścią działań public relations powinna być obecna także w sieci. Mamy XXI wiek i nie możemy pozwolić sobie na nieobecność w świecie wirtualnym – w świecie, w którym coraz więcej osób szuka informacji praktycznie na każdy temat. I tutaj pojawia się miejsce na synergię PR i SEO.

 

Content, content i jeszcze raz… content!

 

PR, tak jak i SEO skupia się na treściach użytecznych, wiarygodnych, atrakcyjnych oraz unikalnych. Treściach, które zainteresują odbiorcę i trafią do szerokiego grona. Dlatego też nieodłączną częścią zarówno SEO, jak i działań PR jest content marketing. Specjalista od PR firmy jest odpowiedzialny za dialog z klientami, mediami… Zarządza całą komunikacją zewnętrzną – zarówno na co dzień, jak i w sytuacjach kryzysowych. Do dyspozycji ma różne sposoby oraz kanały komunikacji. Dlatego warto skorzystać z pomocy specjalistów od pozycjonowania stron internetowych, którzy wskażą, jak tworzyć komunikaty, by były one przydatne również pod kątem pozycjonowania.

 

SEO w działaniach PR

 

Specjalista od PR powinien znać podstawy SEO dotyczące optymalizacji treści. Inne kwestie pozycjonowania strony czy też innych kanałów komunikacji w sieci (kanał na YouTube, profil w mediach społecznościowych) warto powierzyć już zawodowcom.

Odpowiednia strategia działań PR sprawi, że Twoja marka pojawi się w sieci nie tylko dzięki Twojej stronie internetowej czy kanałom w mediach społecznościowych. Stanie się obecna także na portalach branżowych, witrynach z wiadomościami, na stronach gazet krajowych czy też regionalnych – chętnie będą o niej pisali dziennikarze, internauci… Marka stanie się rozpoznawalna, będzie też uznawana za zaufaną. A jeśli zaufają nam odbiorcy, jest duża szansa również na to, że zaufają nam roboty Google.
SEO

 

O czym należy pamiętać w działaniach PR, by były one atrakcyjne także pod kątem SEO?

 

  • twórz dla odbiorców komunikaty użyteczne, unikalne i publikuj je w sieci
  • znajdź trafne słowa kluczowe, które będziesz wykorzystywać w tworzonych treściach, a także podczas wywiadów (w tym celu najlepiej skorzystaj z pomocy specjalisty)
  • na bieżąco analizuj ruch na swojej stronie (możesz powierzyć to zadanie firmie zewnętrznej)
  • udostępniaj treść w różnych kanałach
  • zadbaj o linki przychodzące do Twojej witryny
  • prowadź bloga branżowego, dzięki któremu zbudujesz pozytywny wizerunek marki, a dzięki optymalizacji treści zwiększysz szansę na wskoczenie strony na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania
  • kieruj komunikaty do odpowiednich mediów, dbaj o pozytywne relacje z dziennikarzami – pozwoli to budować wiarygodność, a tym samym uzyskać więcej wysokiej jakości linków
  • współpracuj z influencerami z danej branży – wspomoże to rozwój świadomości i autorytetu marki
  • uzupełniaj komunikaty o treści audio, wideo oraz grafiki 
  • w publikowanych materiałach bądź wysyłanych komunikatach do mediów czy organizacji wykorzystuj odnośniki do swojej strony internetowej (oczywiście z umiarem oraz tam, gdzie ma to sens)
  • informuj w sieci o działaniach offline (np. w przypadku spotu telewizyjnego – warto zamieścić go także na swoim kanale na YouTube z odnośnikiem do strony internetowej w opisie filmu)
  • w ogłoszeniach o pracę warto zamieścić link do zakładki „O firmie” na stronie internetowej
  • biorąc udział w konferencjach czy innych wydarzeniach branżowych, warto zadbać o to, by na stronie organizatora znalazła się wzmianka o naszej firmie (szczególnie, jeśli nasza firma była jednym z patronów wydarzenia).

Działania PR bez wątpienia są i będą niezastąpione. Dlatego nie można o nich zapominać. Tym bardziej, że znakomicie odnajdują się w towarzystwie działań SEO. Łącząc te dwie dziedziny, możemy uzyskać zaskakujące rezultaty w postaci budowania długookresowej interakcji z odbiorcą, wzrostu świadomości marki, co z kolei będzie przekładać się na liczbę wejść na stronę internetową i zaufanie odbiorców. A to oznacza ogromne wsparcie dla pozycjonowania strony – dobry PR połączony z dobrym SEO sprawi, że zyskamy w oczach zarówno klienta, mediów i innych odbiorców, jak i algorytmów Google. Na co czekacie? Im wcześniej podejmiecie te działania, tym szybciej możecie spodziewać się efektów.

Źródła: Search Engine Land;  Forbes;  Go Fish Digital

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:55 min 02.10.2018 Czy jest tu ktoś, kto nie zna emoji czy inaczej - emotikon? To obecnie bardzo ważny trend, bez którego trudno nam wyobrazić sobie tworzenie wiadomości tekstowych, ale też postów w mediach społecznościowych czy artykułów na blogu. Wszędzie tam, gdzie interakcja z odbiorcą, wręcz muszą pojawić się emoji. Czy mogą one w takim razie wpływać na współczynnik klikalności? I jeśli tak, to w jaki sposób? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 04:45 min 15.10.2018 Jesteś prawnikiem i nie wiesz, jak wypromować swoją stronę internetową, a tym samym swoją działalność? Obawiasz się, że zakaz reklamy całkowicie ogranicza Twoje działania w tym zakresie? A może po prostu interesujesz się zagadnieniem pozycjonowania branż z zakazem reklamy? Mamy dobrą wiadomość – istnieją sposoby, które pomogą wyróżnić się na tle konkurencji. I my te sposoby doskonale znamy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 2:50 min 06.09.2018 "Kto pyta, nie błądzi" - wielu z nas dobrze zna to powiedzenie i pewnie niejednokrotnie przekonało się o jego zasadności, znajdując rozwiązanie swoich dylematów. Jednak czy jest ono aktualne w czasach, gdy Internet bywa traktowany jak wyrocznia, a na pytanie zadane wujkowi Google może odpowiedzieć nam ponad połowa światowej populacji, mająca dostęp do Internetu? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.6 / 5. Vote count: 23

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700