Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 04:35 min Ikona Sunrise System 14.09.2018
Chyba każdy z Was wie, czym jest PR oraz SEO. Zagadnienia związane z SEO poruszaliśmy już wiele razy na naszym blogu. W skrócie można powiedzieć, że jest to optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarki, co wpływa na jej pozycje w wynikach wyszukiwania. Natomiast PR to działania mające na celu kształtowanie relacji firmy z otoczeniem. To przede wszystkim komunikaty, informacje, notatki prasowe i inne mające na celu budowanie wizerunku marki, a także budowanie wokół niej społeczności. Gdzie znajduje się linia przecięcia tych działań?
Otóż, we współczesnym świecie działania offline znajdują swoje odzwierciedlenie w świecie wirtualnym. Stąd działania public relations wkraczają w obszar działania branży SEO. Każda kampania, każda treść będąca częścią działań public relations powinna być obecna także w sieci. Mamy XXI wiek i nie możemy pozwolić sobie na nieobecność w świecie wirtualnym – w świecie, w którym coraz więcej osób szuka informacji praktycznie na każdy temat. I tutaj pojawia się miejsce na synergię PR i SEO.

 

Content, content i jeszcze raz… content!

 

PR, tak jak i SEO skupia się na treściach użytecznych, wiarygodnych, atrakcyjnych oraz unikalnych. Treściach, które zainteresują odbiorcę i trafią do szerokiego grona. Dlatego też nieodłączną częścią zarówno SEO, jak i działań PR jest content marketing. Specjalista od PR firmy jest odpowiedzialny za dialog z klientami, mediami… Zarządza całą komunikacją zewnętrzną – zarówno na co dzień, jak i w sytuacjach kryzysowych. Do dyspozycji ma różne sposoby oraz kanały komunikacji. Dlatego warto skorzystać z pomocy specjalistów od pozycjonowania stron internetowych, którzy wskażą, jak tworzyć komunikaty, by były one przydatne również pod kątem pozycjonowania.

 

SEO w działaniach PR

 

Specjalista od PR powinien znać podstawy SEO dotyczące optymalizacji treści. Inne kwestie pozycjonowania strony czy też innych kanałów komunikacji w sieci (kanał na YouTube, profil w mediach społecznościowych) warto powierzyć już zawodowcom.

Odpowiednia strategia działań PR sprawi, że Twoja marka pojawi się w sieci nie tylko dzięki Twojej stronie internetowej czy kanałom w mediach społecznościowych. Stanie się obecna także na portalach branżowych, witrynach z wiadomościami, na stronach gazet krajowych czy też regionalnych – chętnie będą o niej pisali dziennikarze, internauci… Marka stanie się rozpoznawalna, będzie też uznawana za zaufaną. A jeśli zaufają nam odbiorcy, jest duża szansa również na to, że zaufają nam roboty Google.
SEO

 

O czym należy pamiętać w działaniach PR, by były one atrakcyjne także pod kątem SEO?

 

  • twórz dla odbiorców komunikaty użyteczne, unikalne i publikuj je w sieci
  • znajdź trafne słowa kluczowe, które będziesz wykorzystywać w tworzonych treściach, a także podczas wywiadów (w tym celu najlepiej skorzystaj z pomocy specjalisty)
  • na bieżąco analizuj ruch na swojej stronie (możesz powierzyć to zadanie firmie zewnętrznej)
  • udostępniaj treść w różnych kanałach
  • zadbaj o linki przychodzące do Twojej witryny
  • prowadź bloga branżowego, dzięki któremu zbudujesz pozytywny wizerunek marki, a dzięki optymalizacji treści zwiększysz szansę na wskoczenie strony na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania
  • kieruj komunikaty do odpowiednich mediów, dbaj o pozytywne relacje z dziennikarzami – pozwoli to budować wiarygodność, a tym samym uzyskać więcej wysokiej jakości linków
  • współpracuj z influencerami z danej branży – wspomoże to rozwój świadomości i autorytetu marki
  • uzupełniaj komunikaty o treści audio, wideo oraz grafiki 
  • w publikowanych materiałach bądź wysyłanych komunikatach do mediów czy organizacji wykorzystuj odnośniki do swojej strony internetowej (oczywiście z umiarem oraz tam, gdzie ma to sens)
  • informuj w sieci o działaniach offline (np. w przypadku spotu telewizyjnego – warto zamieścić go także na swoim kanale na YouTube z odnośnikiem do strony internetowej w opisie filmu)
  • w ogłoszeniach o pracę warto zamieścić link do zakładki „O firmie” na stronie internetowej
  • biorąc udział w konferencjach czy innych wydarzeniach branżowych, warto zadbać o to, by na stronie organizatora znalazła się wzmianka o naszej firmie (szczególnie, jeśli nasza firma była jednym z patronów wydarzenia).

Działania PR bez wątpienia są i będą niezastąpione. Dlatego nie można o nich zapominać. Tym bardziej, że znakomicie odnajdują się w towarzystwie działań SEO. Łącząc te dwie dziedziny, możemy uzyskać zaskakujące rezultaty w postaci budowania długookresowej interakcji z odbiorcą, wzrostu świadomości marki, co z kolei będzie przekładać się na liczbę wejść na stronę internetową i zaufanie odbiorców. A to oznacza ogromne wsparcie dla pozycjonowania strony – dobry PR połączony z dobrym SEO sprawi, że zyskamy w oczach zarówno klienta, mediów i innych odbiorców, jak i algorytmów Google. Na co czekacie? Im wcześniej podejmiecie te działania, tym szybciej możecie spodziewać się efektów.

Źródła: Search Engine Land;  Forbes;  Go Fish Digital

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 3 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 03:55 min 02.10.2018 Czy jest tu ktoś, kto nie zna emoji czy inaczej - emotikon? To obecnie bardzo ważny trend, bez którego trudno nam wyobrazić sobie tworzenie wiadomości tekstowych, ale też postów w mediach społecznościowych czy artykułów na blogu. Wszędzie tam, gdzie interakcja z odbiorcą, wręcz muszą pojawić się emoji. Czy mogą one w takim razie wpływać na współczynnik klikalności? I jeśli tak, to w jaki sposób? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 3 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 04:45 min 15.10.2018 Jesteś prawnikiem i nie wiesz, jak wypromować swoją stronę internetową, a tym samym swoją działalność? Obawiasz się, że zakaz reklamy całkowicie ogranicza Twoje działania w tym zakresie? A może po prostu interesujesz się zagadnieniem pozycjonowania branż z zakazem reklamy? Mamy dobrą wiadomość – istnieją sposoby, które pomogą wyróżnić się na tle konkurencji. I my te sposoby doskonale znamy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 2:50 min 06.09.2018 "Kto pyta, nie błądzi" - wielu z nas dobrze zna to powiedzenie i pewnie niejednokrotnie przekonało się o jego zasadności, znajdując rozwiązanie swoich dylematów. Jednak czy jest ono aktualne w czasach, gdy Internet bywa traktowany jak wyrocznia, a na pytanie zadane wujkowi Google może odpowiedzieć nam ponad połowa światowej populacji, mająca dostęp do Internetu? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700