Ktokolwiek zastanawia się nad pożytkiem z rozbudowanych wyrażeń kluczowych, tzw. „długich ogonów”, w pozycjonowaniu, z pewnością zaciekawi się i zainspiruje startującą od maja wyszukiwarką na zapytania w języku naturalnym (póki co, angielskim): Spezify.
Spezify jest wersją beta nowej wyszukiwarki Wolfram Alpha. Zwraca wyniki wyszukiwania na zapytania będące „normalnymi” pytaniami, jakimi posługujemy się w komunikacji międzyludzkiej. W najbliższym czasie Spezify ma zostać rozbudowana o nowe możliwości i dostęp do znacznie większej liczby stron www i plików, w tym muzycznych i video.
Na ile Spezify podbije internautów, nie wiadomo. Jej powstanie jest jednak sygnałem zwrotnym ze strony twórców technologii na tendencje pojawiające się wśród internautów – ich zapytania do wyszukiwarek stają się coraz bardziej precyzyjne, a więc i rozbudowane językowo.
Google już teraz przynosi odpowiedź na takie zapytania w postaci trafnych wyników wyszukiwania. Jeżeli chcemy, by nasza strona pojawiała się przy dokładnych, przemyślanych zapytaniach internautów, pozycjonowanie serwisu pod kątem „długich ogonów” staje się standardem.
Źródło: Spezify
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: