Główna strona każdego serwisu internetowego jest wizytówką i niemal zawsze odpowiada za pierwsze, kluczowe wrażenie. Odpowiednio pozycjonowana i zoptymalizowana strona główna witryny komercyjnej powinna uwzględniać przede wszystkim potrzeby użytkowników, a przez to odpowiadać wymaganiom robotów wyszukiwarek sieciowych – nie jest to wielkim odkryciem ani nowością. Jednak planując rozwój swojej firmy na rynki wschodnie, ze szczególnym uwzględnieniem runetu, warto przypomnieć sobie lub poznać podstawowe zasady tworzenia głównej strony naszego serwisu internetowego pod kątem wymagań wyszukiwarki Yandex.
Treść, treść i jeszcze raz treść – jest podstawą pozycjonowania zarówno w Google, jak i wyszukiwarce Yandex. Zdecydowanie nie chodzi tutaj o umieszczenie dużej ilości tekstu na stronie głównej, który jest mało atrakcyjny i nieciekawy dla przeciętnego użytkownika. Najważniejsze jest zawarcie kluczowych, najważniejszych informacji o firmie, przy czym powinno się unikać „rozmywania” tekstu, tzn. nie powinien on opisywać historii firmy, nieistotnych szczegółów działalności – od tego jest podstrona „O firmie”.
Na głównej stronie warto również umieszczać często uaktualniane informacje o promocjach i nowościach w sklepie zwiększając wiarygodność firmy oraz jej atrakcyjność dla użytkownika. Zaleca się również podanie cen lub ich zakresu dla poszczególnych produktów, dzięki czemu potencjalny Klient szybko otrzymuje poszukiwaną informację.
Jeśli kontent jest królem, to design to szaty króla. Tutaj istotne jest dostosowanie strony graficznej do docelowych odbiorców oraz rodzaju działalności firmy. Róż na witrynie szanowanej kancelarii adwokackiej nie jest mile widzianym dodatkiem, a czerń na stronie producenta dziecięcych zabawek wywołuje zdecydowanie złe skojarzenia.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: