Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 3:20 min Ikona Michalina 20.04.2023

Konsumenci mają coraz bardziej sprecyzowane oczekiwania. A to odzwierciedla się w sposobie, w jaki szukają produktów i informacji w sieci. Coraz częściej do wyszukiwarki Google trafiają dokładne zapytania składające się z kilku wyrazów. Jeśli na przykład użytkownik szuka butów na wiosnę, często już ma pewną wizję i konkretne oczekiwania. Dlatego nie wpisze ogólnej frazy “buty na wiosnę”, tylko opisze swoje potrzeby typu “damskie buty na wiosnę czółenka czarne na niskim obcasie”. I właśnie tutaj wkracza pozycjonowanie szerokie, czyli pozycjonowanie z uwzględnieniem wielu kilkuwyrazowych, szczegółowych fraz z tzw. długiego ogona (long tail).

Dlaczego warto wybrać pozycjonowanie szerokie?

Odpowiedź jest prosta: bo to się po prostu opłaca! Powołajmy się jednak na konkretne liczby, bo to najlepszy dowód na to, że warto zainwestować w pozycjonowanie szerokie.

Każdego dnia Google przetwarza około 99 000 zapytań na… sekundę! Zdecydowana większość haseł kierowanych przez użytkowników do Google składa się z kilku słów (wg badań Backlinko jest to aż 91,8%!).

Co więcej, szacuje się, że ok. 15% kierowanych do Google wyrażeń to całkiem nowe zapytania. To chyba wystarczający powód, by przyjrzeć się bliżej frazom long tail i oprzeć na nich strategię pozycjonowania. Jednak to nie koniec zalet tego modelu.

Wśród najważniejszych korzyści dla biznesu wymienić należy:

  • Generowanie wartościowego ruchu – kilkuwyrazowe, szczegółowe frazy odzwierciedlają sprecyzowane oczekiwania użytkownika. Oznacza to, że wie on, czego szuka – zatem jest większa szansa na to, że zakupi nasz produkt/skorzysta z naszych usług. Jest to bowiem klient, który już nie szuka ogólnych informacji czy też taki, który dopiero rozgląda się za chociażby wspomnianymi wcześniej butami. To osoba, która już wie, jakich butów potrzebuje i gdy je znajdzie na naszej stronie, bardzo możliwe, że dokona zakupu.
  • Mniejsza konkurencyjność – w pozycjonowaniu szerokim skupiamy się na mniej konkurencyjnych, za to bardziej szczegółowych frazach. A to oznacza większą szansę na sukces w postaci szybszego zwiększenia widoczności w SERP-ach, uzyskania lepszej pozycji strony w rankingu Google oraz dotarcie do klientów, którzy faktycznie są zainteresowani konkretną ofertą. To również szansa na trafienie do niszy, a także potencjalnie krótszy czas oczekiwania na satysfakcjonujące efekty oraz… niższe koszty promocji!
  • Stabilność efektów pozycjonowania – każdy, kto obraca się w świecie Google, doskonale wie, że jest to środowisko zmienne. Zmieniają się potrzeby i oczekiwania użytkowników, zmieniają się też algorytmy. Gdy skupimy się na pozycjonowaniu konkurencyjnych, nielicznych fraz, możemy stracić w kilka chwil stabilność efektów. W przypadku pozycjonowania szerokiego, możemy czuć się bezpieczniej – promocja skupiona na wielu różnych, rozbudowanych wyrażeniach z długiego ogona zapewnia stabilniejsze efekty w postaci nie tylko dobrych pozycji w rankingu, ale też ogólnego zwiększenia widoczności całego serwisu. A to oznacza większą odporność na zmiany algorytmów. Poza tym frazy long tail są naturalne, a te są bardzo dobrze odbierane przez Google.

Kiedy sprawdzi się pozycjonowanie szerokie?

Budowanie widoczności na wiele rozbudowanych fraz sprawdzi się tak naprawdę w każdej branży i dla każdej witryny. W szczególności jednak ten model pozycjonowania polecany jest rozbudowanym serwisom e-commerce, portalom informacyjnym, blogom o zróżnicowanej tematyce wpisów, agregatorom ofert i nie tylko. Ważne, by odpowiednio dobrać i wykorzystać wyrażenia kluczowe, a dzięki temu trafić do niszy oraz zainteresowanych ofertą użytkowników.

Pozycjonuj się szeroko i zwiększ widoczność swojego biznesu w sieci!

Model pozycjonowania szerokiego stanowi odpowiedź na zmiany zachodzące w środowisku Google, a także w oczekiwaniach współczesnych użytkowników sieci. W tym zabieganym świecie pragniemy dostać na wirtualnej tacy propozycje stron i produktów/usług odpowiadających naszym potrzebom – bez konieczności mozolnych poszukiwań i przeklikiwania się przez kolejne strony i podstrony. Nie bez znaczenia jest tutaj także wpływ wyszukiwania głosowego – gdy nie musimy wpisywać ręcznie zapytań do wyszukiwarki, nie ograniczamy się do jednego czy dwóch słów i kierujemy do Google bardzo rozbudowane i sprecyzowane hasła.

Stąd też tak ważne jest, by uwzględnić te zmiany w planowaniu strategii promocji witryny. I tutaj z pomocą przychodzi pozycjonowanie szerokie, czyli takie, które opiera się na chmurze wyrażeń z długiego ogona.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.60 / 5. Vote count: 9 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.00 / 5. Vote count: 16 głosów

Brak ocen

Black Hat SEO – poznaj niedozwolone techniki Ikona 02:45 min 23.04.2023 Szukanie drogi na skróty w pozycjonowaniu na dłuższą metę nie popłaca. Działania niezgodne z wytycznymi wyszukiwarki Google, mogą nie tylko nie przynieść wysokich pozycji, ale wręcz spowodować nałożenie na witrynę kary. A kary Google bardzo trudno zdjąć i mogą się ciągnąć za stroną przez bardzo długi czas... czasem nawet konieczna jest całkowita zmiana domeny. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.00 / 5. Vote count: 7 głosów

Brak ocen

Filtr SafeSearch – czym jest i co musisz o nim wiedzieć? Ikona 8:00 min 11.05.2023 Internet dostarcza nam wielu możliwości rozwoju, ale istnieje również druga strona medalu - treści pornograficzne, przemoc lub okrucieństwo pojawiające się w sieci. Aby zabezpieczyć dzieci przed takimi treściami, warto skorzystać z filtru SafeSearch. Ten artykuł pomoże Ci dowiedzieć się, czym jest filtr SafeSearch, jak go włączyć oraz czy wpływa on na pozycjonowanie stron. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.40 / 5. Vote count: 19 głosów

Brak ocen

ChatGPT i sztuczna inteligencja – szanse i zagrożenia Ikona 5:00 min 04.04.2023 Sztuczna inteligencja to ostatnimi czasy bardzo gorący temat. Samo pojęcie nie jest nowe, bo swoją historią sięga do lat 60. ubiegłego wieku, ale zyskało drugą młodość za sprawą OpenAI, a będąc bardziej precyzyjnym, narzędzia ChatGPT, czyli chatbota opartego o model GPT. W tym artykule postaram się przybliżyć Wam, czym właściwie jest sztuczna inteligencja w wykonaniu GPT. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700