Współczesne dziennikarstwo musiało dostosować się do odbiorców i rozwoju technologii, a tym samym wkroczyło do sieci. Specyfika serwisów z wiadomościami sprawia, że ich pozycjonowanie wymaga opracowania nieco innej strategii SEO. Nie jest to proste zadanie, ale na pewno opłacalne!
Opłacalne… Być może zastanawiacie się, po co portalom informacyjnym wysokie pozycje w rankingu i ogólnie dobra widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania – spieszę z odpowiedzią! Otóż, tego typu serwisy nie służą sprzedawaniu usług ani produktów, ich główne źródło dochodów stanowią reklamy. A gdzie chętnie zgłaszają się reklamodawcy? Dokładnie, do właścicieli serwisów, które mogą pochwalić się dużą liczbą wizyt na stronie oraz unikalnych użytkowników, a także wieloma innymi czynnikami, na które w dużej mierze wpływa pozycjonowanie.
Ciężko połączyć umiejętności zarówno dziennikarza, jak i SEO Copywritera – jednak nie jest to niemożliwe! Pisząc treści informacyjne, należy uwzględnić frazy kluczowe w odpowiednim nasyceniu, formatowanie, prosty język, nieskomplikowaną składnię, nagłówki czy też optymalizację dodanych do nich grafik. Co istotne, wszystkie te elementy muszą być opracowane już w momencie publikacji tekstu – tzw. newsy mają krótką żywotność, więc optymalizacja na późniejszym etapie może nie mieć racji bytu.
Serwisy informacyjne to przede wszystkim dość krótkie artykuły dotyczące aktualnych wydarzeń. Warto jednak stworzyć zakładkę z ciekawostkami, poradami, świętami, podróżami i innymi zagadnieniami. Ciekawe rozwiązanie mogą stanowić również sekcje ze statystykami czy porównaniami na przykład dotyczącymi najatrakcyjniejszych miejsc na letni urlop. Takie treści, o ile zostaną odpowiednio zoptymalizowane oraz dystrybuowane, mogą generować sporo wyświetleń przez długi czas.
O czym jeszcze warto pamiętać? Oprócz uporządkowanej struktury ważna jest także stale aktualizowana mapa witryny, szybkość ładowania serwisu, dostosowanie do urządzeń mobilnych, podział obszernego contentu (dobrym rozwiązaniem jest paginacja), optymalizacja grafik i wiele innych działań SEO – ale te warto rozpocząć dopiero po przeprowadzeniu profesjonalnego audytu strony, który pozwoli na opracowanie indywidualnej strategii.
Portale informacyjne często zawierają wiele artykułów poruszających powiązane ze sobą zagadnienia. To duża szansa dla linkowania wewnętrznego – warto, oczywiście z umiarem, odsyłać do wcześniejszych publikacji, które mogą być pomocne na przykład w zrozumieniu kontekstu. Odnośniki do artykułów można także zamieszczać na profilach w social mediach oraz forach tematycznych. Warto też dodawać informacje o serwisie do branżowych katalogów o dobrej reputacji. Pomoże to w budowaniu autorytetu i zaufania do portalu – a to niezwykle ważne w dobie wszechobecnych fake newsów.
Serwisy z newsami mają przewagę nad innymi stronami internetowymi, jeśli chodzi o szansę na trafienie do Google News. Dla niewtajemniczonych: jest to agregat najświeższych informacji nie tylko z kraju, ale i całego świata i Google wyświetla tam wyłącznie te artykuły, które spełniają szereg wymogów oraz pochodzą ze stron cieszących się dużym autorytetem. Jeśli pojawi się tam news z danego serwisu, będzie to sygnał, że cieszy się on zaufaniem Google – to z kolei wpłynie również na postrzeganie strony przez użytkowników. A jak tam trafić? O tym decydują algorytmy, które – jak wiemy – potrafią być naprawdę wymagające.
YouTube, Google Grafika… To kolejne miejsca w sieci, które są warte uwagi. Internauci chętnie przeglądają materiały wideo i zdjęcia związane z ważnymi wydarzeniami – warto zadbać o ich odpowiednią optymalizację (atrybuty ALT, odpowiednie opisy, tagi, nagłówki itp.).
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: