Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 02:20 min Ikona Sunrise System 04.02.2021

Nie od dziś wiadomo, że pozytywny wpływ na indeksowanie witryn internetowych, a więc również na pozycjonowanie stron, mają unikalne meta-tagi. W przypadku wielu witryn, sprawa jest o tyle ułatwiona, że sekcję meta można edytować samodzielnie, dobierając tytuły i opisy dla każdej podstrony. Schody jednak zaczynają się podczas optymalizacji i pozycjonowania sklepu internetowego (np.: osCommerce).

Oczywiście można do każdego produktu wpisywać wszystkie dane meta samodzielnie, ale w przypadku dodawania nowych pozycji (czasem w dużych ilościach) można czynność tą pominąć, „skazując” te podstrony na takie same tagi.

 

Tworzenie unikalnych meta-tagów dla produktów w sklepie osCommerce – praktyczny przewodnik.

 

Jak więc ułatwić sobie to zadanie? Na przykładzie sklepu internetowego pracującego na silniku osCommerce, przedstawię sposób na wprowadzenie unikalnych meta-tagów, które będą tworzone dynamicznie przy każdorazowym dodaniu nowego produktu.

W przypadku „świeżego” sklepu osCommerce, wszystkie produkty z reguły mają takie same tytuły i opisy co strona główna. Jeśli chcemy dokonać zmiany meta-tagów dla produktów w naszym sklepie, musimy edytować plik product_info.php. W tym pliku znajduje się osobna sekcja head, do generowania tytułów i opisów dla produktów w sklepie, niezależnie od innych podstron (kategorii i producentów).

Edycja tytułu:

W zależności od tego jaką postać tytuły chcemy uzyskać dla każdego produktu, musimy odpowiednie dane pobrać z bazy. W tym celu, należy odszukać miejsca w kodzie (niekoniecznie w tym samym pliku), gdzie pobierane są dane kategorii, producenta, nazwy lub opisu danego produktu. Odpowiednie dane, w miejscu gdzie dane są pobierane musimy przypisać do zmiennych, które następnie będą wprowadzone do tytułu strony w postaci:

– –

 

Skuteczna strategia tworzenia dynamicznych meta-tagów dla produktów w sklepie online osCommerce.

 

Taki zapis spowoduje, że tytuł będzie miał postać:

Kategoria produktu – Producent – Nazwa produktu

Edycja opisu:

Podczas pobierania opisu produktu z bazy, pamiętajmy, że jest on przeważnie dłuższy niż widziana przez Google ilość znaków. Należy w tym celu, przypisać opis do zmiennej oraz za pomocą funkcji w języku php okroić go ze zbędnych znaczników HTML i skrócić do odpowiednich rozmiarów. Opis w tym przypadku będzie miał postać:

 

Co w wyniku da nam:

Nazwa produktu – Skrócony opis produktu

 

Uzyskane w ten sposób unikalne meta-tagi, nie tylko spowodują, że nasz sklep będzie lepiej widziany oraz indeksowany przez roboty wyszukiwarek internetowych, ale również sprawi, że nasza strona będzie wyświetlała się w wynikach nie tylko na określone, założone z góry słowa kluczowe, ale również na konkretne nazwy produktów czy producentów.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Słowa sprzedają. Jak napisać mocny opis produktu? Ikona 06:25 min 15.12.2021 Nigdy nie lekceważ wartości dobrego tekstu! Pokutuje niekiedy przekonanie, że dobry towar w połączeniu z wysoką pozycją w wyszukiwarce to wszystko, czego potrzeba, aby osiągać zadowalające wyniki sprzedaży. Bagatelizowanie atrakcyjnego opisu produktu jest jednak poważnym błędem, a w najlepszym wypadku niewykorzystanym potencjałem – szczególnie w okresie świątecznym, gdy  większość sprzedawców wytacza najcięższe marketingowe działa. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 3 głosów

Brak ocen

Sprzedajemy w sieci, czyli słów kilka o pozycjonowaniu sklepu internetowego Ikona 05:45 min 18.01.2022 Branża e-commerce przeżywa rozkwit. Zanim jednak ruszymy z działalnością online, należy zadbać o odpowiednie przygotowanie strony sklepu internetowego. Na co warto zwrócić szczególną uwagę? Jak uniknąć potencjalnych zagrożeń i „nie podpaść” użytkownikom ani algorytmom Google? Odpowiedź na te pytania znajdziecie w naszym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Jak przenieść swoją firmę do internetu? Utwórz sklep internetowy! Ikona 04:35 min 05.05.2020 Stan pandemii zamroził stacjonarne działanie wielu firm. Jednym z rozwiązań w tej sytuacji jest przeniesienie biznesu do sieci – sprawdź jak prosty może być ten proces i poznaj zalety sklepu online. To bezpieczny kanał sprzedaży produktów i usług, który pomoże Ci dotrzeć do odbiorców. Ponadto  umożliwia klientom bardzo wygodne zakupy 24/7. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700