Nie od dziś wiadomo, że pozytywny wpływ na indeksowanie witryn internetowych, a więc również na pozycjonowanie stron, mają unikalne meta-tagi. W przypadku wielu witryn, sprawa jest o tyle ułatwiona, że sekcję meta można edytować samodzielnie, dobierając tytuły i opisy dla każdej podstrony. Schody jednak zaczynają się podczas optymalizacji i pozycjonowania sklepu internetowego (np.: osCommerce).
Oczywiście można do każdego produktu wpisywać wszystkie dane meta samodzielnie, ale w przypadku dodawania nowych pozycji (czasem w dużych ilościach) można czynność tą pominąć, „skazując” te podstrony na takie same tagi.
Jak więc ułatwić sobie to zadanie? Na przykładzie sklepu internetowego pracującego na silniku osCommerce, przedstawię sposób na wprowadzenie unikalnych meta-tagów, które będą tworzone dynamicznie przy każdorazowym dodaniu nowego produktu.
W przypadku „świeżego” sklepu osCommerce, wszystkie produkty z reguły mają takie same tytuły i opisy co strona główna. Jeśli chcemy dokonać zmiany meta-tagów dla produktów w naszym sklepie, musimy edytować plik product_info.php. W tym pliku znajduje się osobna sekcja head, do generowania tytułów i opisów dla produktów w sklepie, niezależnie od innych podstron (kategorii i producentów).
Edycja tytułu:
W zależności od tego jaką postać tytuły chcemy uzyskać dla każdego produktu, musimy odpowiednie dane pobrać z bazy. W tym celu, należy odszukać miejsca w kodzie (niekoniecznie w tym samym pliku), gdzie pobierane są dane kategorii, producenta, nazwy lub opisu danego produktu. Odpowiednie dane, w miejscu gdzie dane są pobierane musimy przypisać do zmiennych, które następnie będą wprowadzone do tytułu strony w postaci:
– –
Taki zapis spowoduje, że tytuł będzie miał postać:
Edycja opisu:
Podczas pobierania opisu produktu z bazy, pamiętajmy, że jest on przeważnie dłuższy niż widziana przez Google ilość znaków. Należy w tym celu, przypisać opis do zmiennej oraz za pomocą funkcji w języku php okroić go ze zbędnych znaczników HTML i skrócić do odpowiednich rozmiarów. Opis w tym przypadku będzie miał postać:
Co w wyniku da nam:
Nazwa produktu – Skrócony opis produktu
Nasze artykuły o osCommerce:
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: