Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 01:15 min Ikona Sunrise System 20.04.2012

Geolokalizacja to usługa pozwalająca na określenie położenia geograficznego konkretnej osoby lub obiektu. W Internecie system geolokalizacji opiera się na udostępnianiu informacji, skąd dany użytkownik dokonał logowania, na podstawie adresu IP urządzenia sieciowego, z którego korzysta.

 

Geolokalizacja w Internecie: Źródła i zastosowania

 

W praktyce geolokalizacja wykorzystywana jest między innymi przez portale społecznościowe, w celu stworzenia mapy użytkowników oraz uproszczenia im odnajdywania się. Usługa ta jest również stosowana przez firmy, które pragną ułatwić potencjalnym klientom i kontrahentom odnalezienie siedziby przedsiębiorstwa. Niedawno możliwości geolokalizacji niezwykle skutecznie wykorzystał serwis funkcjonujący jako wyszukiwarka ofert turystycznych. Okazało się bowiem, że polscy internauci nadal preferują model dokonywania zakupów nazywany ROPO (Research Online Purchase Offline). Oznacza to, że mimo iż użytkownicy Internetu bardzo często wykorzystują Sieć do poszukiwania interesujących ich produktów lub usług, to samego zakupu wolą dokonywać metodą tradycyjną. Wyszukiwarka ofert turystycznych, po określeniu przez klienta jego lokalizacji, podpowiadała mu, gdzie znajdzie najbliższe biuro podróży z wybraną ofertą.

 

Wykorzystanie Geolokalizacji w Marketingu Internetowym

 

Opcja geolokalizacji jest również bardzo atrakcyjna, jeśli spojrzeć na nią pod kątem raportu opublikowanego przez TNS OBOP w roku 2009. Według wyników zawartych w tym dokumencie, geolokalizacja oceniana jest jako jeden z najbardziej obiecujących trendów w marketingu internetowym.

Źródło: eGospodarka.pl

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 03:35 min 26.03.2014 Internet od dawna nie służy tylko do komunikacji lub wyszukiwania haseł encyklopedycznych. Użytkownicy coraz częściej korzystają z sieci do załatwiania codziennych spraw. Jeśli chcą umówić się z dentystą, wywołać zdjęcia lub zjeść smaczny obiad, w celu wybrania konkretnej usługi sięgają po wyszukiwarkę. Jest to o tyle prostsze, że w zasięgu jesteśmy na co dzień, chociażby korzystając ze smartfonów czy darmowych punktów WiFi. Warto więc sprawić, aby internauci wśród natłoku firm odnaleźli i wybrali właśnie naszą. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

3 proste rady jak lepiej korzystać z nowych Map Google Ikona 01:00 min 04.04.2014 Spójrzmy prawdzie w oczy – wszyscy to robimy. Ale czy tak naprawdę wiemy, jak w pełni wykorzystać ten potencjał? Zapraszamy do poznania 3 prostych sztuczek, które pozwalają lepiej, efektywniej posługiwać się nowymi Mapami Google i ich ogromnymi możliwościami. Te proste triki niemal codziennie ułatwiają nam życie. Naturalnie ciekawych funkcji Map Google jest znacznie więcej, przy czym nie wszystkie z nich dostępne są już teraz w Polsce. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Dodawanie firmy do Google Maps (krok po kroku) Ikona 03:00 min 29.10.2010 Umieszczenie swojej firmy w bazie firm na Mapach Google, to zwiększona szansa na dotarcie do potencjalnych Klientów oraz poprawienie widoczności prowadzonego biznesu. Nie wiesz jak dodać swoją firmę do Google Maps? Przedstawiamy krótki przewodnik, z pomocą którego szybko dodasz swoją firmę do wspomnianej usługi, a także dowiesz się w jaki sposób poprawnie uzupełnić podstawowe dane. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700