Geolokalizacja to usługa pozwalająca na określenie położenia geograficznego konkretnej osoby lub obiektu. W Internecie system geolokalizacji opiera się na udostępnianiu informacji, skąd dany użytkownik dokonał logowania, na podstawie adresu IP urządzenia sieciowego, z którego korzysta.
W praktyce geolokalizacja wykorzystywana jest między innymi przez portale społecznościowe, w celu stworzenia mapy użytkowników oraz uproszczenia im odnajdywania się. Usługa ta jest również stosowana przez firmy, które pragną ułatwić potencjalnym klientom i kontrahentom odnalezienie siedziby przedsiębiorstwa. Niedawno możliwości geolokalizacji niezwykle skutecznie wykorzystał serwis funkcjonujący jako wyszukiwarka ofert turystycznych. Okazało się bowiem, że polscy internauci nadal preferują model dokonywania zakupów nazywany ROPO (Research Online Purchase Offline). Oznacza to, że mimo iż użytkownicy Internetu bardzo często wykorzystują Sieć do poszukiwania interesujących ich produktów lub usług, to samego zakupu wolą dokonywać metodą tradycyjną. Wyszukiwarka ofert turystycznych, po określeniu przez klienta jego lokalizacji, podpowiadała mu, gdzie znajdzie najbliższe biuro podróży z wybraną ofertą.
Opcja geolokalizacji jest również bardzo atrakcyjna, jeśli spojrzeć na nią pod kątem raportu opublikowanego przez TNS OBOP w roku 2009. Według wyników zawartych w tym dokumencie, geolokalizacja oceniana jest jako jeden z najbardziej obiecujących trendów w marketingu internetowym.
Źródło: eGospodarka.pl
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: