Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 07:30 min Ikona Sunrise System

Porządny content dźwignią sukcesu! Case study ze współpracy ze sklepem internetowym senmalucha.pl

Branża e-commerce jest dość specyficzna, jeśli chodzi o pozycjonowanie. W przypadku sklepów internetowych istotną rolę odgrywa zarówno właściwa struktura strony, jak i znajdujący się na niej content. Prace nad e-sklepem przebiegają w sposób wieloetapowy. Specjaliści Sunrise System wiedzą, jak przemienić dalekosiężne plany w realne efekty dostępne na wyciągnięcie ręki:

Kilka słów o firmie

 

Sklep senmalucha.pl – sprzedaż łóżeczek i kołysek dla dzieci

Sklep internetowy senmalucha.pl zajmuje się sprzedażą mebli dziecięcych. Są to głównie łóżeczka, kołyski, materace oraz tapczaniki dla niemowląt i nieco starszych dzieci. Oprócz tego w asortymencie znajdują się takie elementy wyposażenia, jak krzesełka do karmienia, przewijaki, kojce oraz liczne akcesoria do łóżeczek. Oferta sklepu senmalucha.pl jest stale poszerzana o nowe produkty, które spełniają oczekiwania klientów poszukujących sprawdzonych rozwiązań. Wszystkie dostępne w ofercie meble i akcesoria wykonane zostały z bezpiecznych i wytrzymałych materiałów, które zapewniają komfort zarówno dzieciom, jak i rodzicom.

Filary współpracy

 

Jakie były oczekiwania?

 

Umowę na pozycjonowanie podpisaliśmy z Klientem w styczniu 2015 roku, choć współpraca rozpoczęła się dużo wcześniej, bo w 2012 roku. Wówczas chodziło o inną domenę, jednak bardzo podobny asortyment, który został później przeniesiony w całości na stronę senmalucha.pl. Oczekiwania Klienta oscylowały wokół jednej, lecz istotnej kwestii: zwiększenia sprzedaży. To rzecz jasna wiązało się wieloma innymi, pobocznymi oczekiwaniami, jak wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania Google oraz ruchu na stronie. Dla Klienta istotne było również, aby wzmocnić pozycję samego sklepu internetowego i stać się lepiej rozpoznawalną marką w oczach wymagającej grupy konsumentów, jakimi są rodzice.

Jakie kroki podjęliśmy?

Jeszcze w 2012 roku najlepszą strategią na uzyskanie dobrej widoczności w sieci było klasyczne pozycjonowanie. Polegało na takim doborze fraz ogólnych, które dobrze określały prowadzoną przez Klienta działalności. Wraz z przerzuceniem treści serwisu na inną domenę pojawiło się więcej możliwości związanych z promowaniem strony w Internecie. Postawiliśmy na pozycjonowanie SEO Smart, a następnie SEO Cloud Plus. Świeżość tego połączenia polegała na promocji całej witryny z użyciem większej liczby wyrażeń kluczowych, w tym również fraz z tzw. długiego ogona (long tail), których stosowanie przynosi sklepom internetowym mnóstwo wymiernych korzyści.

Efekt I

 

Stabilna pozycja dzięki wartościowym frazom!

Jak już wspomnieliśmy, prace nad widocznością domeny Klienta rozpoczęliśmy już dobre kilka lat temu, bo w 2012 roku. Wówczas zaproponowaliśmy klasyczną formułę pozycjonowania. Polegała ona na doborze określonej grupy fraz kluczowych, która wprost dotyczyła działalności związanej z branżą mebli dziecięcych. Optymalizacja witryny pod kątem tych wyrażeń przebiegała bardzo dynamicznie.

Jak łatwo wywnioskować z poniższych danych, już po niecałych 3 miesiącach zarejestrowaliśmy wzrost pozycji witryny na wszystkie wyrażenia kluczowe. Co więcej, dzięki podjętym przez nasz zespół staraniom wynik ten został wzmocniony, a następnie ustabilizowany. Przez kolejne miesiące strona e-sklepu wyświetlała się w wynikach wyszukiwania właśnie na te wyrażenia, które najlepiej opisywały jego asortyment.

Co to oznaczało dla Klienta? Przede wszystkim lepszą widoczność dla potencjalnych kupców, a także wyraźne wyróżnienie spośród konkurencji. Im dłużej strona widniała w TOP10, tym więcej klientów poszukujących łóżeczek i materacyków dla dzieci ją widziało.

Wykres przedstawia wzrost pozycji witryny na wybrane frazy kluczowe, między wrześniem 2012 do październikiem 2013, w klasycznej formule pozycjonowania. Źródło własne

Efekt II

 

Solidna optymalizacja to gwarancja lepszej widoczności!

Już w pierwszych miesiącach współpracy chwyciliśmy wiatr w żagle. Nie zamierzaliśmy poprzestać na dobrych wynikach. Tym bardziej, że asortyment sklepu stale się poszerzał. Klient podjął decyzję o przeniesieniu zawartości strony na inną domenę, której pozycjonowanie również powierzył naszemu zespołowi. W związku z nową sytuacją, chcąc utrzymać świetne wyniki z pierwszej umowy, zaproponowaliśmy Klientowi skorzystanie z formuły pozycjonowania SEO Smart.

Druga domena istniała już od pewnego czasu, ale wymagała porządnej optymalizacji – zarówno pod względem technicznym, jak i znajdujących się na niej treści. Podjęliśmy działania, mające na celu m.in. usunięcie duplikatów oraz wdrożenie unikatowych opisów produktów, a także poprawę nawigacji i linkowania wewnętrznego. Dzięki pracy naszego zespołu strona stała się dobrze prosperującym sklepem internetowym posiadającym content, który zwiększył jego tematyczność oraz jakość w oczach tak użytkowników, jak i algorytmów Google. W ten sposób zadbaliśmy jednocześnie o lepszą widoczność strony w SERP: w ciągu kilku miesięcy widoczność wzrosła o 80% i wciąż pięła się ku górze! Zmianę na lepsze dostrzegł również sam Klient – zainteresowanie ofertą najważniejszej grupy konsumentów (czyli świeżo upieczonych rodziców) stale rosło.

Wykres przedstawia wzrost liczby wyświetleń na przestrzeni kilkunastu miesięcy współpracy na umowie SEO Smart. Źródło: Google Search Console

Efekt III

 

Większy ruch na stronie to więcej obrotów dla e-sklepu!

Ważnym momentem naszej współpracy było przejście z umowy SEO Smart na SEO Cloud Plus. Serwis wymagał ciągłej pracy optymalizacyjnej oraz zastosowania nowych metod pozycjonowania, aby nie pozostać w tyle za konkurencją. Sukcesem okazały się nasze prace nad contentem: większa liczba wartościowych treści wyraźnie zwiększyła tematyczność strony, jednocześnie poprawiając jej widoczność w SERP.

Wypracowane wcześniej pozycje zostały wzmocnione w sposób, który przyniósł Klientowi widoczny wzrost zainteresowania zakupem łóżeczek oraz tapczaników dla dzieci – w postaci większej sprzedaży w e-sklepie: wzrost liczby kliknięć o 207% oraz liczby wyświetleń o niemal 280% to dowód na to, że klienci jeszcze chętniej zaglądali na stronę senmalucha.pl.

Co więcej, jak wynika z danych Google Search Console, użytkownicy sieci spędzali na stronie więcej czasu niż przeciętnie: średni czas trwania sesji (między lutym 2017 a lutym 2019) wyniósł aż ponad 3 minuty! To znakomity wynik, który udowadnia, że konsumenci nie opuszczają e-sklepu od razu po wejściu, ale spędzają tam mnóstwo cennych dla sprzedawcy chwil. Warto tu dodać, że liczba stron odwiedzonych przez użytkownika podczas jednej sesji (a zatem jednej pełnej wizyty w e-sklepie) wynosi średnio 4,5. Świadczy to o tym, że klienci nie poprzestają na przejrzeniu wyłącznie jednej strony w obrębie serwisu, ale odwiedzają ich cztery razy więcej! Dzięki temu wiemy, że użytkownik trafia właśnie tam, gdzie chce, a serwis spełnia jego oczekiwania.

Wykres przedstawia wzrost liczby wyświetleń (linia zielona) oraz kliknięć (linia pomarańczowa) na przestrzeni 24 miesięcy współpracy. Źródło: Google Search Console

Konkurencja zostaje daleko w tyle!

Pozycjonowanie sklepu internetowego to długotrwały proces, na którego efekty warto jednak czekać. Z mało znanego e-sklepu senmalucha.pl stał się rozpoznawalnym, cenionym i chętnie odwiedzanym serwisem stworzonym z myślą o rodzicach, którzy poszukują sprawdzonego dostawcy mebli dziecięcych. Nasze prace optymalizacyjne nie tylko zwiększyły zasięg strony i wpłynęły na jej lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania. Przemyślana strategia przyczyniła się do tego, że serwis jest bogaty w wartościowy content, dobrze radzi sobie w środowisku wyszukiwarki Google, a ponadto wzbudza zaufanie wymagających klientów. A co najważniejsze, główny cel biznesowy został osiągnięty, co potwierdził nam Bartłomiej Cieczko, przedstawiciel sklepu internetowego senmalucha.pl:

W 2018 roku zarejestrowaliśmy 100% więcej obrotów niż w roku poprzednim! To najlepszy dowód na to, że współpraca z agencją Sunrise System przynosi realne korzyści. Stronę pozycjonuję już od kilku lat i zawsze chętnie zwracam się o pomoc do specjalistów z Poznania, bo wiem, że zajmą się moim sklepem internetowym jak należy. Nie dość, że moja oferta cieszy się większym zainteresowaniem, to jeszcze przekonałem się, że warto pozycjonować stronę internetową, jeśli chce się osiągnąć sukces w takim biznesie, jak mój.”
Udostępnij:
Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Przez ponad 5 lat w top 10! Case study ze współpracy z Instytutem Rozwoju Małego Dziecka Ikona 05:35 min Najlepiej omawiać mechanizm pozycjonowania na dobrych przykładach. Współpraca z Instytutem Rozwoju Małego Dziecka przyniosła naprawdę dobre efekty, które utrzymaliśmy przez kilka lat! O tym jak osiągnęliśmy świetne rezultaty i jakie rozwiązania zastosowaliśmy dowiecie się z naszego studium przypadku. Przeczytajcie co możecie osiągnąć dzięki wspólnemu działaniu z nami! Czytaj więcej
86% więcej wyświetleń strony SeeNERGY – zyskaj nowych klientów dzięki SEO Cloud! Ikona 05:15 min Działania marketingowe w sektorze premium wymagają wyjątkowo przemyślanej strategii. Tutaj nie pomoże nachalna reklama, konsumenta dóbr luksusowych nie przyciągniemy też promocjami. Doskonałym rozwiązaniem dla marek ekskluzywnych jest zwiększenie widoczności w Google - a pomoże w tym profesjonalne pozycjonowanie strony internetowej z Sunrise System! Czytaj więcej
Sezonowy BOOM – czyli jak zwiększyliśmy o 152% liczbę wyświetleń strony PETERSON Ikona 05:05 min Współpraca z firmą z branży sezonowej wymaga szczególnego podejścia, ponieważ zależy nam na zapewnieniu znakomitych rezultatów nie tylko w sezonie, ale również poza nim. Dokładnie to osiągamy za każdym razem przy pomocy usługi SEO Cloud, w ramach której podchodzimy jeszcze szerzej do tematu pozycjonowania. A dzięki temu jesteśmy w stanie zachęcić więcej użytkowników do wejścia na stronę! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700