Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 01:10 min Ikona Sunrise System 03.08.2015

Za nami kolejna już edycja raportu Gemius, obrazującego polski rynek e-commerce w 2015 roku.  Wnikliwej analizie poddane zostały między innymi zachowania internautów, czynniki mające wpływ na podejmowane przez nich decyzje zakupowe,  oraz elementy, które zniechęcają do dokonywania transakcji online. Dla sprzedawców wnioski te mogą się okazać bardzo pomocne podczas planowania i optymalizacji działań z zakresu e-commerce.

Charakterystyka polskiego rynku internetowego

Na początek kilka faktów:

– 55% badanych internautów dokonuje zakupów online

– 54% badanych dokonuje transakcji w polskich sklepach online

– 13% internautów dokonuje transakcji w zagranicznych sklepach i platformach

Spośród tej grupy największy odsetek stanowią osoby młode – do 34 roku życia, deklarujący swoją sytuację materialną jako średnią (50%) lub dobrą (40%), najczęściej mieszkający w miastach do 200 tyś. mieszkańców (39%) lub w miastach powyżej 200 tyś. mieszkańców (32%).

Z jakich powodów decydujemy się na zakupy online?

Osoby decydujące się na dokonanie transakcji online zwracają uwagę przede wszystkim na szeroko rozumianą wygodę, niższe ceny, możliwość porównywania ofert, nieskomplikowane transakcje oraz bezpieczeństwo. Dodatkowym atutem mogą być promocje, obniżone koszty dostaw, a także wiarygodność sklepu budowana dzięki opiniom użytkowników.

Dosyć spora grupa badanych osób zadeklarowała się jako niekorzystający z zakupów online. Dane demograficzne obrazują, że najczęściej są to osoby o niskim statusie materialnym, z niższym wykształceniem oraz zamieszkujące wsie i niewielkie miasta – do 200 tyś mieszkańców.  Najczęściej nie korzystają oni ze sklepów online, ponieważ:

– przed zakupem chcą zobaczyć towar,

– istotny jest dla nich bezpośredni kontakt ze sprzedawcą,

– mają obawy dotyczące bezpieczeństwa transakcji.

Badania wskazały również szereg czynników, które znacznie obniżają motywację internautów do dokonywania zakupów online i są to przede wszystkim:

 

Zakupy online a urządzenia mobilne

Aż 37% badanych użytkowników dokonuje zakupów online za pomocą smartfonów, a 24% korzysta w tym celu z tabletów.  Dlaczego ta informacja jest istotna dla właścicieli sklepów internetowych? Przede wszystkim dlatego, że wielu ankietowanych zwróciło uwagę na utrudnione korzystanie  z formularzy (61%) i niedostosowanie strony do urządzeń mobilnych (56%).

Raport nie przedstawia rewolucyjnych zmian. Pokazuje jednak, co dla internautów ma istotne znaczenie podczas dokonywania zakupów. Chcąc osiągnąć sukces w e-commerce należy mieć na uwadze bardzo wiele czynników – dobrze przygotowaną stronę (również dla urządzeń mobilnych), ciekawą i różnorodną ofertę, atrakcyjne ceny, promocje, a także reputację firmy budowaną poprzez opinie użytkowników.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 04:55 min 12.07.2017 Dziś sprzedawać w Internecie może praktycznie każdy. Jednak nie każdy wie, jak robić to umiejętnie. Wiesz, jak przyciągnąć potencjalnych klientów? Gdzie ich szukać? Jak zachęcić do zapoznania się z ofertą i dokonania zakupu? Przedstawimy i omówimy kilka najczęściej popełnianych błędów. Sprawdź - może to właśnie któryś z nich jest przyczyną niskiego zainteresowania Twoim sklepem? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 05:40 min 24.07.2017 Optymalizacja sklepu internetowego nie jest łatwym zadaniem, a tradycyjne praktyki SEO, stosowane w pozycjonowaniu, mogą być nieskuteczne lub nawet niemożliwe do zastosowania. Na co więc warto zwrócić uwagę? Co można zrobić lepiej od innych i wybić się na wysokie pozycje? Oto pięć wskazówek dla właścicieli sklepów internetowych w zakresie optymalizacji swoich witryn. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 3 głosów

Brak ocen

Google coraz bardziej aktywne w sektorze e-commerce Ikona 01:00 min 13.05.2015 Coraz częściej dowiadujemy się o planach Google związanych z ekspansją rynku e-commerce. W grudniu pojawiły się informacje na temat przycisku „Kup” w systemie Google Shopper, dzięki któremu użytkownicy mogliby dokonywać zakupów już z poziomu wyszukiwarki.  Teraz czas na kolejny krok – współpracę z sektorem modowym, wskazywanie trendów i preferencji Internautów. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700