Ikona 02:55 min Ikona Sunrise System 18.01.2013

„Pokolenie Y” – generacja przesiąknięta Internetem

Trudne życie bez smartfona

Zadziwiające, jak bardzo można przywiązać się do urządzenia. „Pokolenie Y” to osoby,  dla których niemożność korzystania z telefonu komórkowego z Internetem wiąże się z ze złym samopoczuciem podobnym do tego, jakie nałogowy palacz odczuwa nie mogąc sięgnąć po papierosa. Aż 75% polskich badanych nie chciałoby się rozstawać ze swoimi smartfonami. Dla wielu z respondentów (90% na świecie i 77% w Polsce) korzystanie z telefonów jest jedną z wielu wykonywanych codziennie rano czynności bez której nie wyobrażają sobie wyjścia z domu, tak jak umycia zębów czy wypicia kawy.  W łóżku, w łazience, podczas posiłków – wszędzie tam „pokoleniu Y” towarzyszy telefon z dostępem do Internetu.

 

Przyjaciele w Internecie – Internet przyjacielem?

Niepokojące są dane o tym, że spędzanie czasu ze znajomymi w Internecie staje się równie popularne, co osobiste kontakty. 66% ankietowanych z całego świata przyznało, że tyle samo lub więcej (!) czasu spędza z przyjaciółmi w sieci, co podczas tradycyjnych spotkań. Czy to oznacza, że następna generacja w ogóle nie będzie się kontaktować twarzą w twarz? Na szczęście Polska znajduje się pod tym względem w lepszej pozycji. W naszym kraju ponad połowa respondentów (56%) deklaruje, że woli osobiste spotkania, a połowa mniej preferuje kontakt przez Internet. Mimo że nowe, mniejsze urządzenia stają się coraz bardziej popularne wśród „pokolenia Y”, więcej użytkowników (w Polsce 65%) wciąż woli łączyć się z Internetem poprzez laptop. Smartfon najwyższą popularność zdobył w Korei Południowej, a tablet – w Brazylii.

 

Być albo nie być w sieci

Dla „generacji Y” Internet nie jest już tylko sposobem spędzania wolnego czasu,  przenika bowiem wszystkie dziedziny jej codziennego życia. Praca, zakupy, życie towarzyskie – wszystko to łączy się z przebywaniem w sieci. Szczególną popularnością cieszą się zakupy przez Internet – 90% światowych respondentów i prawie wszyscy z Polski przyznają się do tej formy kupowania. Większa część „pokolenia Y” (66% na świecie) nie chce jednak, by ich pracodawcy monitorowali ich poczynania w sieci.  Jest to zapewne związane z tym, jak wiele informacji na swój temat zamieszczają oni na portalach społecznościowych. Aż 9 na 10 ankietowanych z Polski i świata regularnie wrzuca do sieci swoje zdjęcia, by zamieścić je na Facebooku i innych stronach, a wielu z nich codziennie aktualizuje swój profil. Mimo chęci zdobywania informacji i publikowania swojego wizerunku, „generacja Y”  jest jednak ostrożna w podawaniu swoich danych osobowych, decydując się tylko na udostępnienie adresu e-mail do otrzymania informacji na temat promocji. W naszym kraju wciąż króluje Facebook, który jest najbardziej popularnym portalem. Ponad ¾ polskich respondentów nie ma natomiast konta na innym popularnym na świecie serwisie, Twitterze.

 

Czy nasze dzieci i wnuki będą w ogóle chodzić do szkoły, czy edukacja też całkowicie przeniesie się do sieci i nie będzie już żadnego powodu, żeby wychodzić z domu? Na to pytnie odpowie nam za lat kilka czy kilkanaście diagnoza zachowań  „pokolenia Z”.

 

Źródło: Wirtualnemedia

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:50 min 04.04.2013 Pliki cookies istnieją nie od dziś, jednak dopiero niedawno wprowadziły zamęt w przestrzeni internetowej. Ich obecność dla nikogo nie była tajemnicą, jednak wraz z wprowadzeniem nowej regulacji zostały szerzej zauważone. Na forum rozgorzała dyskusja na temat znaczenia plików cookies – czy są nam potrzebne, komu służą i czy mogą uczynić z internautów niewolników cyberprzestrzeni? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:50 min 23.04.2013 Nowelizacja z 21 grudnia 2012r. ustawy Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800 z poz. zm.) wniosła sporo zmian zarówno do życia internautów jak i właścicieli stron internetowych. Od 22 marca 2013r. na wielu stronach zaczęły pojawiać się informacje, że dana witryna korzysta z plików cookie i że korzystanie z nich jest niezbędnym elementem działania witryny. W podobnym tempie zaczęły powstawać firmy, które za niewielką opłatą wprowadzają odpowiedni kod na stronę. Pytanie tylko, kogo faktycznie dotyczy wspomniana nowelizacja? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 03:30 min 17.12.2012 Jak zrozumieć osoby niekorzystające z Internetu (czy to dziś możliwe, zapyta niejeden zapalony internauta). Raport „World Internet Project Poland 2012” podaje, że motywy "niepodłączenia" są różne - od braku potrzeb, przez cenę po brak umiejętności. Nie oznacza to jednak braku korzystania z zalet i zasobów Internetu - badanie pokazuje, ze kto sam nie szuka w Sieci, często prosi o to kogoś bliskiego, tak czy inaczej pozyskując potrzebne informacje.  "Podłączeni" natomiast korzystają z Sieci z rosnącą intensywnością. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700