Zadziwiające, jak bardzo można przywiązać się do urządzenia. „Pokolenie Y” to osoby, dla których niemożność korzystania z telefonu komórkowego z Internetem wiąże się z ze złym samopoczuciem podobnym do tego, jakie nałogowy palacz odczuwa nie mogąc sięgnąć po papierosa. Aż 75% polskich badanych nie chciałoby się rozstawać ze swoimi smartfonami. Dla wielu z respondentów (90% na świecie i 77% w Polsce) korzystanie z telefonów jest jedną z wielu wykonywanych codziennie rano czynności bez której nie wyobrażają sobie wyjścia z domu, tak jak umycia zębów czy wypicia kawy. W łóżku, w łazience, podczas posiłków – wszędzie tam „pokoleniu Y” towarzyszy telefon z dostępem do Internetu.
Niepokojące są dane o tym, że spędzanie czasu ze znajomymi w Internecie staje się równie popularne, co osobiste kontakty. 66% ankietowanych z całego świata przyznało, że tyle samo lub więcej (!) czasu spędza z przyjaciółmi w sieci, co podczas tradycyjnych spotkań. Czy to oznacza, że następna generacja w ogóle nie będzie się kontaktować twarzą w twarz? Na szczęście Polska znajduje się pod tym względem w lepszej pozycji. W naszym kraju ponad połowa respondentów (56%) deklaruje, że woli osobiste spotkania, a połowa mniej preferuje kontakt przez Internet. Mimo że nowe, mniejsze urządzenia stają się coraz bardziej popularne wśród „pokolenia Y”, więcej użytkowników (w Polsce 65%) wciąż woli łączyć się z Internetem poprzez laptop. Smartfon najwyższą popularność zdobył w Korei Południowej, a tablet – w Brazylii.
Dla „generacji Y” Internet nie jest już tylko sposobem spędzania wolnego czasu, przenika bowiem wszystkie dziedziny jej codziennego życia. Praca, zakupy, życie towarzyskie – wszystko to łączy się z przebywaniem w sieci. Szczególną popularnością cieszą się zakupy przez Internet – 90% światowych respondentów i prawie wszyscy z Polski przyznają się do tej formy kupowania. Większa część „pokolenia Y” (66% na świecie) nie chce jednak, by ich pracodawcy monitorowali ich poczynania w sieci. Jest to zapewne związane z tym, jak wiele informacji na swój temat zamieszczają oni na portalach społecznościowych. Aż 9 na 10 ankietowanych z Polski i świata regularnie wrzuca do sieci swoje zdjęcia, by zamieścić je na Facebooku i innych stronach, a wielu z nich codziennie aktualizuje swój profil. Mimo chęci zdobywania informacji i publikowania swojego wizerunku, „generacja Y” jest jednak ostrożna w podawaniu swoich danych osobowych, decydując się tylko na udostępnienie adresu e-mail do otrzymania informacji na temat promocji. W naszym kraju wciąż króluje Facebook, który jest najbardziej popularnym portalem. Ponad ¾ polskich respondentów nie ma natomiast konta na innym popularnym na świecie serwisie, Twitterze.
Czy nasze dzieci i wnuki będą w ogóle chodzić do szkoły, czy edukacja też całkowicie przeniesie się do sieci i nie będzie już żadnego powodu, żeby wychodzić z domu? Na to pytnie odpowie nam za lat kilka czy kilkanaście diagnoza zachowań „pokolenia Z”.
Źródło: Wirtualnemedia
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: