Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 00:00 min Ikona Sunrise System 18.07.2016

Całe pokolenie trzydziestolatków właśnie realizuje swoje marzenia z dzieciństwa. Nie ma co zaprzeczać. Każdy pragnął wówczas przeżywać przygody jak Ash Ketchum, który wyruszył w podróż dla zdobycia tytułu Mistrza Pokémon. Dziś stało się to realne! Firma Niantic Labs wypuściła aplikację Pokémon Go, dzięki której każdego dnia ludzie wyruszają w swoje małe podróże, by złapać telefonem uroczego stworka. Brzmi absurdalnie? W tym absurdzie bierze już udział ponad 10 mln osób! I jak to zwykle z fenomenami społecznymi bywa, nie przeszły one bez echa w branży marketingowej.

 

Trudne dobrego początki

 

W czasie, gdy w Polsce rodziła się myśl o demokracji, tysiące kilometrów na Wschód w głowie młodego Japończyka rodziła się zupełnie niezwykła fantazja. Satoshi Tajiri nigdy nie należał do prymusów. Nie lubił szkoły. Fascynował go natomiast świat owadów. Z jego zainteresowania powstała całkiem spora kolekcja. Nie było w tym nic niezwykłego. Nie dziwiło nawet to, że nadawał im imiona. Zaskakujący jest jednak fakt, że Tajiri urządzał między swoimi eksponatami walki.  Wkrótce wielką namiętnością Japończyka stały się gry komputerowe i konsole. Już wiecie do czego zmierzam?

 

 

Tajiri nie został elektrykiem jak pragnął tego jego ojciec. Stworzył firmę „Game Freak”. Znajomi z tego środowiska zaproponowali opracowanie gry opartej na niebanalnej pasji z dzieciństwa Japończyka. Pierwszym krokiem ku urealnieniu tej koncepcji stały się rysunki Kena Sugimori. Przyjaciel Tajirego stworzył wizerunki  Pokémonów. Było tylko kwestią czasu – kiedy stworki pojawią się w rzeczywistości wirtualnej. Stało się  to w 1996 roku. Potem ruszyła lawina. Rok po spektakularnym sukcesie gry w Japonii pojawiło się anime, przedstawiające przygody, które przeżywał Ash Ketchum z najbardziej popularnym i kochanym przez fanów Pikachu. W Polsce pierwsza odsłona rysunkowych przygód stworków miała miejsce w 2000 roku.

 

Wielki come back

 

Przez kilkanaście lat od prawdziwego szału pokémonowego, dzieciaki grające wówczas w game boy lub kapsle z chrupków dorosły, zapomniały o nich lub zaledwie z sentymentem wspominały swoje dziecięce zainteresowania japońską grą i „bajką”. Ale Niantic nie zapomniało! Na początku lipca tego roku miał miejsce wielki Come Back w postaci gry Pokémon Go. Zadebiutowała w Stanach Zjednoczonych, Australii, Nowej Zelandii. W Polsce oficjalnie stworki pojawiły się w mioniony weekend! Przeciążenie było tak duże, że uniemożliwiło normalne granie. Serwery rozgrzane do czerwoności padały pod naporem zainteresowania Polaków.

Czemu podbiła serca? Pokémon Go wykorzystuje technologię rozszerzonej rzeczywistości oraz geolokalizację, czyli zmusza do wyjścia z domu wszystkich, którzy chcą znaleźć i złapać nowego stworka. Poszukiwacze przemieszczając się ze smartfonem w dłoni lokalizują pokémony. Awatar grającego przemieszcza się po prawdziwej mapie miasta! Ale co ważne – stworki łapie się w ich naturalnych środowiskach, więc spacer do parku jest niemal gwarantowany.

 

Jednak łapanie nowych okazów to nie wszystko. Można odwiedzać także tzw. PokeStop – czyli miejsca, gdzie można zdobyć przedmioty i bonusy, jak również trenować swoje stworki i walczyć nimi. To rozrywka dająca naprawdę wiele możliwości w zakresie rywalizacji.

 

A jak to jest wrzeczywistości? Czy już wszyscy wiedzą czym jest PokeStop? Czy może kogoś ominęła pokemonowa gorączka?

 

Czemu właściwie o tym piszę na blogu o reklamie internetowej?

 

Bo to fenomen społeczny, który nie może i na pewno nie przejdzie bez echa dla naszej branży. Aplikacja jest całkowicie darmowa i nie trzeba wykładać mnóstwa pieniędzy, żeby w nią zagrać. Ale można. Mikotransakcje pozwalają na zbieranie dodatkowych przedmiotów, np. pokeballa, kadzideł, czy innych gadżetów. Oczywiście można ze spokojem poradzić sobie bez wydania grosza, ba niektórych przedmiotów nie zdobędzie się nawet za pieniądze.

 

Jak w przypadku każdego fenomenu społecznego, tak i w przypadku Pokémon Go branża reklamowa znalazła szansę dla siebie. Okazało się, że sprytni przedsiębiorcy potrafią wykorzystać ten fenomen do reklamowania swoich biznesów. W jaki sposób? 

 

Kawiarnie, puby, a także inne firmy, które mają fizyczne siedziby, punkty obsługi klientów, sklepy stacjonarne, itp., mogą  wabić klientów obecnością przedmiotów przyciągających pokémony.  Na chwilę obecną istotne znaczenie ma odległość takiej firmy od PokeStop. Jeśli znajduje się w pobliżu właściciel firmy może zakupić wabiki działające przez około pół godziny za ponad dolara. Istnieje też możliwość zgłaszania miejsc, w których taki PokeStop może powstać. Z szału pokemonowego w promocji korzystają także firmy nie posiadające w pobliżu ani PokeStop’a ani Gym’a.

 

A to nie wszystko! Pokémon Go można wykorzystać także w inny sposób:

– ogłasić wydarzenia w social media – np. Przyjdź, zjedz pizzę i wyjdź z pokemonem,

 – poinformować o rodzajach pokemonów, które znajdują się w okolicy – w szczególności pochwalić się tymi rzadkimi okazami,

 – stworzyć tablicę wyników – np. ile pokemonów już zostało złapanych i przez kogo, tworzy się w ten sposób pewien ranking Mistrzów Pokemon,

 – stworzyć tablicę rywalizacji – jeśli masz to szczęście i twój biznes stanowi akurat Gym.

 

Na takiej zasadzie ma działać właśnie reklama w Pokémon Go. No może nie do końca. Planowane jest bowiem wprowadzenie nowego narzędzia, które pozwoli na stałe wpisać daną lokalizację w mapę poszukiwaczy stworków. Możliwości jest więc wiele, a rozwiązanie wydaje się uczciwe i dla graczy, i dla reklamujących się firm.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.30 / 5. Vote count: 3 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.30 / 5. Vote count: 3 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 01:00 min 31.10.2016 Google Doodle jak zwykle nie zawodzi – z okazji przeróżnych świąt zaskakuje świetnie wykombinowanymi gierkami, które wciągają na dłużej niż kilka minut. W związku z obchodzonym w wielu krajach świętem duchów, czyli popularnym Halloween, Google wciąga nas w świat magii, czarów i duchów, które czyhają na nasze życie i nie spoczną, dopóki nie wyssą z nas całej energii. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.30 / 5. Vote count: 3 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 03:00 min 29.11.2016 Telefon może dziś służyć niemalże do wszystkiego. Możemy rozmawiać z bliskimi, robić zdjęcia, korzystać z Internetu, a od pewnego czasu wykonywać także płatności zbliżeniowe. Jakiś czas temu swoją propozycję aplikacji mobilnego portfela zaprezentował także gigant z Mountain View. Teraz Android Pay wkracza również na polski rynek. Czym wyróżnia się jednak spośród innych, dostępnych już aplikacji i kto może z niej korzystać? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.30 / 5. Vote count: 3 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 30.06.2016 Tworzysz kampanię reklamową. A może dopiero zastanawiasz się nad powołaniem do życia nowej firmy? Pamiętaj, że myśląc o biznesie, musisz myśleć o odbiorcach – Twoich aktualnych i przyszłych klientach. A jeżeli myślisz o nich – pomyśl też o kolorze, który wyróżni Twoją markę i sprawi, że konsumenci będą z jeszcze większym entuzjazmem sięgać po Twoje produkty i usługi. Tak – kolor ma znaczenie! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700