O tym, w jaki sposób pisać, aby zainteresować czytelnika, pisaliśmy już wiele. Dawaliśmy wskazówki, jak robić to szybciej i efektywniej, a także jak przygotować nasze pisarskie stanowisko. Pokazaliśmy, jak być na pierwszych miejscach w wyszukiwarce poprzez treści tworzone pod pozycjonowanie.
Teraz chcielibyśmy skupić się na wskazówkach, które pomogą stworzyć treść na tyle atrakcyjną, żeby użytkownik z przyjemnością przeczytał ją od początku do końca. Jak wiadomo – Internet to kopalnia pomysłów bez dna. Tutaj każdy może wykazać się mniejszymi lub większymi zdolnościami pisarskimi, dlatego konkurencja jest spora. Poniżej podpowiadamy, jak pisać jeszcze ciekawiej niż inni i jak się wyróżnić. Przedstawiamy niuanse, na które należy zwrócić uwagę, bo jak wiemy – diabeł tkwi w szczegółach.
Zminimalizuj wtrącenia. Współcześni internauci lubią proste rozwiązania. Nie łudź się więc, że stosując wyszukane słownictwo i zawiłe metafory, Twój tekst będzie czytany przez rzesze odbiorców. Skup się na temacie głównym i staraj się wyjaśnić skomplikowane terminy w możliwie najbardziej zrozumiały sposób.
Wiernych czytelników nie uzyskuje się ot tak, za darmo. Podobnie jak w życiu – w świecie wirtualnym również trzeba systematycznie i przez cały czas budować zaufanie użytkowników. Udowodnij, że chociaż przedstawiasz wyłącznie swoje teksty, tak naprawdę jesteś człowiekiem z krwi i kości. Pokaż, że masz uczucia, rozumiesz potrzeby innych ludzi i potrafisz się z nimi utożsamić. Napisz kilka słów o sobie. Ważne, żeby było to autentyczne.
Lepiej napisać, że ma się dwa urocze dachowce i przydomowy ogródek niż trzy rasowe słonie i pałac za miastem. Nawet jeśli Twoim zdaniem druga wersja to bardziej atrakcyjny obrazek niż Twoje pupile i marchewka w ogródku – uwierz, odbiorcom bardziej spodoba się Twoja szczerość i chętniej będą śledzić to, co zamieścisz na stronie.
To, co tworzysz, musisz podporządkować przede wszystkim pod zmysł wzroku użytkownika. Spraw, aby tekst stał się atrakcyjny nie tylko merytorycznie, ale również wizualnie.
Najbardziej poczytne publikacje prasowe kierują się sprawdzonym schematem odwróconej piramidy.
Na górze znajdują się najważniejsze informacje, odpowiadające na pytania: Kto? Co? Kiedy? Gdzie? Dlaczego? Jak?
W tekście głównym, czytelnik otrzymuje rozwinięty opis sytuacji bądź zjawiska wspomnianego we wstępie.
Na samym końcu natomiast otrzymuje dodatkowe, mniej ważne fakty.
W dzisiejszych, zabieganych czasach, kiedy każdy ułamek sekundy jest na wagę złota, taki schemat sprawdza się doskonale. Kilka krótszych tekstów, gdzie już na samym początku czytelnik poznaje najważniejsze fakty, to o wiele lepsze rozwiązanie niż długi artykuł, który już samym wyglądem zniechęci do rozpoczęcia czytania.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: