Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 03:20 min Ikona Sunrise System 07.04.2008

Po prostu Google

Z pewnością większość korzystających z tej najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie nie zastanawia się nad jej powstaniem, historią. Dla wielu istnienie Google jest tak samo oczywiste, jak istnienie Internetu. Zapraszam do zapoznania się z informacjami na temat firmy o jednej z najpopularniejszych, najbardziej rozpoznawalnych nazw na świecie: Google Inc. (pod tą nazwą firma została zarejestrowana 7 września 1998) utworzyli Sergey Brin i Larry Page. Poznali się na Uniwersytecie Stanforda i wspólnie utworzyli prototyp wyszukiwarki internetowej na podstawie algorytmu Page Rank. Pierwszą siedzibą dzisiejszej megakorporacji był …  garaż przyjaciela założycieli, znajdujący się w Menlo Park w Kaliforni. Początkowe inwestycje w nowe przedsiębiorstwo ostatecznie wyniosły prawie.1 milion US$1. Logo Google okazjonalnie zmienia swoją grafikę, po to, aby nikt nie zapomniał np. o Dniu Matki. Nazwa Google powstało z przekształcenia słowa googol co oznacza dokładnie 10 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000. Motto korporacyjne Google to: „don’t be evil”, czyli nie bądź złym. Cel Google Inc. to uporządkowanie olbrzymich (i pozornie nieskończonych) światowych zasobów informacji po to, by stały się powszechnie dostępne i użyteczne. System wyszukiwania Google działa od samego początku na zasadzie analizowaniu linków zwrotnych do dokumentu (backlinks) i na tej podstawie wyznacza pozycje w wynikach wyszukiwania. Ten nowatorski  systemu wyszukiwania danych nosił nazwę „Back Rub”. Na potrzeby „Back Rub” twórcy Google wymyślili przeszukiwanie za pomocą rozproszonego oprogramowania serwerowego. Wszystkie serwery działają wyłącznie pod kontrolą Linuksa, a pozostałe aplikacje są od podstaw pisane w Google (dziś istnieje kilka typów serwerów Google oraz sposób organizowania ich fizycznych nośników w tak zwane farmy serwerów). Poczatkowo wyszukiwarka znajdowała sie na serwerze uniwersytetu pod domeną google.stanford.edu. Domena google.com została zgłoszona 14 września 1997. Sam robot sieciowy  to Googlebot.  Googlebot działa w dwóch wersjach: deepbot i freshbot. Deepbot ma za zadanie przechodzenie na każdy link, jaki znajdzie na „oglądanych” przez siebie stronach i dodanie tylu, ile może, do indeksu. Ten proces jest powtarzany średnio co miesiąc. Freshbot natomaist surfuje po sieci, szukając nowych stron – tych, których dotąd nie zaindeksował. Odwiedza on strony poddawane częstym zmianom – częstotliwość tych wizyt zależy od tego, jak często te strony są aktualizowane. Przy przeglądaniu danej strony Googlebot korzystają z wszystkich linków, jakie znajdzie na każdej wcześniej odwiedzonej przez siebie stronie. Nowe strony muszą być zalinkowane od strony znanej już Googlebotowi wcześniej – to warunek, by mógł ją odwiedzić i zaindeksować. Na stronie http://web.archive.org/web/19981111183552/google.stanford.edu/ można zobaczyć, jak wyglądał prototyp wyszukiwarki. Google w swojej działalności kieruje się 10 zasadami: 1. Skup się na użytkowniku. Wszystko inne przyjdzie samo. 2. Najlepiej robić jedną rzecz, ale naprawdę dobrze. 3. Szybko, to lepiej niż wolno. 4. Demokracja w sieci działa. 5. Poszukując informacji, nie zawsze siedzisz przy swoim biurku. 6. Możesz zarabiać pieniądze, nie czyniąc zła. 7. Zawsze można znaleźć nowe informacje. 8. Potrzeba informacji występuje ponad granicami państw. 9. Możesz być poważny nie nosząc garnituru. 10. Świetnie to za mało. Google Inc. została utworzona tylko 10 lat temu, a mówi się, że w dniu dzisiejszym generuje zyski ok. 3 mld dolarów rocznie. Obecnie Google Inc. zatrudnia ok. 15 000 pracowników z całego świata. Można powiedzieć, że Google powstało z marzeń i wizji ludzi, którzy dążyli za wszelką cenę do ich realizacji. Ich działalność okazała się nie tylko pożyteczna, ale również skuteczna i przynosząca niesamowite zyski. Co ciekawe, wiele z tych pozycji pokrywa się z polityką naszej firmy. Porównując, czeka nas świetlana przyszłość:)

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 01:10 min 21.04.2008 Agencja planowania i zakupu mediów GroupM przewiduje, że już niebawem Internet prześcignie telewizję, radio oraz prasę pod względem wielkości inwestycji na reklamę. Jest to naturalne zjawisko związane z popularyzowaniem się sieci i ciągłym wzrostem dostępu do Internetu w społeczeństwie. Zapraszamy do bardziej szczegółowego zapoznania się z prognozami GroupM. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Linki sponsorowane Ikona 01:50 min 21.04.2008 Właściwe sformułowanie treści linku sponsorowanego to klucz do sukcesu – chwytliwa reklama „uwodzi” internautę. Typowa reklama tekstowa AdWords zbudowana jest – jak wiadomo na podstawie poprzednich lekcji - z kilku komponentów: Nagłówek (25 znaków włącznie ze spacjami): Opis (dwa wiersze po 35 znaków włącznie ze spacjami każdy) Wyświetlany adres URL (35 znaków włącznie ze spacjami). Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Z życia firmy Ikona 02:40 min 19.03.2008 Grunt to dobra integracja zespołu! Sunrise System docenia siłę zgranego teamu, dlatego tym razem spędziliśmy wspólny marcowy weekend nad jeziorem. Na świeżym powietrzu obudził się w nas sportowy duch - kto nie grał w piłkarzyki albo nie podkręcał piłeczek przy ping-pongu, próbował swych sił w siatkówce plażowej. Nic to, że chłodno i wiatr – dobry serw wszystkiego wart! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700