Z pewnością większość korzystających z tej najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie nie zastanawia się nad jej powstaniem, historią. Dla wielu istnienie Google jest tak samo oczywiste, jak istnienie Internetu. Zapraszam do zapoznania się z informacjami na temat firmy o jednej z najpopularniejszych, najbardziej rozpoznawalnych nazw na świecie: Google Inc. (pod tą nazwą firma została zarejestrowana 7 września 1998) utworzyli Sergey Brin i Larry Page. Poznali się na Uniwersytecie Stanforda i wspólnie utworzyli prototyp wyszukiwarki internetowej na podstawie algorytmu Page Rank. Pierwszą siedzibą dzisiejszej megakorporacji był … garaż przyjaciela założycieli, znajdujący się w Menlo Park w Kaliforni. Początkowe inwestycje w nowe przedsiębiorstwo ostatecznie wyniosły prawie.1 milion US$1. Logo Google okazjonalnie zmienia swoją grafikę, po to, aby nikt nie zapomniał np. o Dniu Matki. Nazwa Google powstało z przekształcenia słowa googol co oznacza dokładnie 10 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000. Motto korporacyjne Google to: „don’t be evil”, czyli nie bądź złym. Cel Google Inc. to uporządkowanie olbrzymich (i pozornie nieskończonych) światowych zasobów informacji po to, by stały się powszechnie dostępne i użyteczne. System wyszukiwania Google działa od samego początku na zasadzie analizowaniu linków zwrotnych do dokumentu (backlinks) i na tej podstawie wyznacza pozycje w wynikach wyszukiwania. Ten nowatorski systemu wyszukiwania danych nosił nazwę „Back Rub”. Na potrzeby „Back Rub” twórcy Google wymyślili przeszukiwanie za pomocą rozproszonego oprogramowania serwerowego. Wszystkie serwery działają wyłącznie pod kontrolą Linuksa, a pozostałe aplikacje są od podstaw pisane w Google (dziś istnieje kilka typów serwerów Google oraz sposób organizowania ich fizycznych nośników w tak zwane farmy serwerów). Poczatkowo wyszukiwarka znajdowała sie na serwerze uniwersytetu pod domeną google.stanford.edu. Domena google.com została zgłoszona 14 września 1997. Sam robot sieciowy to Googlebot. Googlebot działa w dwóch wersjach: deepbot i freshbot. Deepbot ma za zadanie przechodzenie na każdy link, jaki znajdzie na „oglądanych” przez siebie stronach i dodanie tylu, ile może, do indeksu. Ten proces jest powtarzany średnio co miesiąc. Freshbot natomaist surfuje po sieci, szukając nowych stron – tych, których dotąd nie zaindeksował. Odwiedza on strony poddawane częstym zmianom – częstotliwość tych wizyt zależy od tego, jak często te strony są aktualizowane. Przy przeglądaniu danej strony Googlebot korzystają z wszystkich linków, jakie znajdzie na każdej wcześniej odwiedzonej przez siebie stronie. Nowe strony muszą być zalinkowane od strony znanej już Googlebotowi wcześniej – to warunek, by mógł ją odwiedzić i zaindeksować. Na stronie http://web.archive.org/web/19981111183552/google.stanford.edu/ można zobaczyć, jak wyglądał prototyp wyszukiwarki. Google w swojej działalności kieruje się 10 zasadami: 1. Skup się na użytkowniku. Wszystko inne przyjdzie samo. 2. Najlepiej robić jedną rzecz, ale naprawdę dobrze. 3. Szybko, to lepiej niż wolno. 4. Demokracja w sieci działa. 5. Poszukując informacji, nie zawsze siedzisz przy swoim biurku. 6. Możesz zarabiać pieniądze, nie czyniąc zła. 7. Zawsze można znaleźć nowe informacje. 8. Potrzeba informacji występuje ponad granicami państw. 9. Możesz być poważny nie nosząc garnituru. 10. Świetnie to za mało. Google Inc. została utworzona tylko 10 lat temu, a mówi się, że w dniu dzisiejszym generuje zyski ok. 3 mld dolarów rocznie. Obecnie Google Inc. zatrudnia ok. 15 000 pracowników z całego świata. Można powiedzieć, że Google powstało z marzeń i wizji ludzi, którzy dążyli za wszelką cenę do ich realizacji. Ich działalność okazała się nie tylko pożyteczna, ale również skuteczna i przynosząca niesamowite zyski. Co ciekawe, wiele z tych pozycji pokrywa się z polityką naszej firmy. Porównując, czeka nas świetlana przyszłość:)
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: