Ikona 02:30 min Ikona Sunrise System 04.10.2013

Po co nam Facebook? Serce podpowiada- rozrywka! Rozum- wizerunek!

Facebook zyskuje na popularności, ale czy także na znaczeniu dla firm? Obserwujemy coraz większe zainteresowanie internautów tak firmowymi fanpage’ami, jak i tymi, które wyraźnie służą nam do celów rozrywkowych.

Wraz ze wzrostem zainteresowania użytkowników portalami społecznościowymi rosło zainteresowanie firm, które za ich pośrednictwem chciały prowadzić zintegrowaną komunikację ze swoimi klientami. I po części to im się udało. Wiele osób, potencjalnych klientów, właśnie z Facebooka czy innego portalu czerpie informacje odnośnie działalności danej firmy, zasięga opinii innych internautów czy też śledzi fanpage’a., by uczestniczyć w organizowanych przez firmę konkursach lub też dowiedzieć się o pojawiających się nowościach czy promocjach.

Obecnie jednak obserwujemy trend, w którym największym i najszybszym przyrostem fanów cieszą się nie strony firm czy osób, ale fanpage, które dostarczają nam po prostu rozrywki. I tak w 2013 roku w różnego typu rankingach króluje Serce i Rozum, które stanowi maskotkę Orange (oficjalny profil firmy zajmuje 3-cią wysoką lokatę w rankingu najpopularniejszych marek na Facebooku). Możemy się jednak spodziewać, że Serce i Rozum zyskują na popularności nie dzięki sympatii, jaką darzymy firmę Orange, ale ze względu na zainteresowanie, z jakim śledzimy ich perypetie.

 

Analizując ranking 25 najpopularniejszych stron zaobserwować możemy podobną prawidłowość . W zestawieniu tym znajdziemy wielu artystów, celebrytów, strony skupiające fanów danego serialu czy piłkarza. W pierwszej 10. znalazła się jedynie marka, jaką jest Coca-Cola, która zapewne swe miejsce zawdzięcza licznym akcjom marketignowo-promocyjnym, które budzą zainteresowanie tak klientów, jak i fanów. Rokrocznie bowiem Coca-Cola serwuje nam nietypowe akcje, jak np.:

2011 rok- Maszyna Przyjaźni

2012 rok- Hapiness Table

 

Obecnie natomiast jesteśmy świadkami akcji Podziel się radością, gdzie każdy z nas może bliskiej osobie zakupić Coca-Colę, która oznaczona odpowiednim imieniem czy też pseudonimem sprawi drugiej osobie radość:

W Polsce jednak największym zainteresowaniem cieszą się strony, które nie są związane ani z konkretną firmą, ani też marką. Mianowicie czy wiecie czego nigdy nie powie prawdziwy Poznaniak? A może chcecie poznać błędy językowe, jakie popełniacie, ale nie zdajecie sobie z tego sprawy? Wszystkich tych informacji możecie zasięgnąć z tworzonych fanpage’y.

 

 

Reasumując zdecydowanie można stwierdzić, że promocja naszej firmy nie tylko powinna być merytoryczną, ale musi także zawierać odpowiednią dawkę rozrywki, która zapewni naszym fanom chwilę relaksu. Wtedy to nasz fanpage ma szansę na spektakularne powodzenie, zbudzi zainteresowanie klientów.

Na koniec przygotowaliśmy dla wszystkich Poznaniaków zestawienie najciekawszych słów, których nigdy nie wypowiecie. Enjoy!

 

 

1. Impreza na Starym? Zakładam szpilki. Wygoda przede wszystkim! 2. Na Św. Marcinie nie ma oddziału mojego banku. 3. Byłem dziś na kawie w Café Mięsna. Polecam! 4. Dokarmiam gołębie na przystankach Pestki. Wciąż ich tam mało. 5. Swarzędz to nie taka zła opcja na wakacje życia. 6. Nie potrzeba już więcej ścieżek rowerowych. Poznań to nie Amsterdam, żeby rowerami się wozić. 7. Ok, to widzimy się pod pręgierzem. -Gdzie?! 8. Chodzę na Półwiejską pozbierać trochę ulotek. Zawsze fajnie wiedzieć o najnowszych ofertach. 9. Galeria MM przepięknie wpasowała się między otaczające ją kamienice. 10. Nie boję się wyjść na spacer po zmroku na Wildzie 11. Podziwiam architekta nowego dworca PKP. Instalacja schodów ruchomych tylko w jedną stronę to naprawdę nowatorski pomysł!

 

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 00:30 min 16.10.2013 Sunrise System we współpracy z bydgoskimi i poznańskimi szkołami średnimi i wyższymi organizuje cykl otwartych, bezpłatnych warsztatów na temat pozycjonowania. Zajęcia kierowane są do wszystkich osób zainteresowanych tematyką SEM/SEO, w szczególności informatyków i absolwentów kierunków ścisłych wiążących swoją zawodową przyszłość z profesjonalnym marketingiem internetowym. Dla zainteresowanych - możliwość zweryfikowania swoich umiejętności na rozmowie rekrutacyjnej na stanowisko pozycjonera. Czeka kilkadziesiąt etatów na różnych poziomach zaawansowania. Zapraszamy! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:55 min 21.10.2013 Internauci raz po raz zwracają uwagę Yandex, że powinni oni pisać nazwę swojej firmy oraz nazwy swoich serwisów w cudzysłowie. Jako firma poważnie podchodząca do wszystkich uwag swoich użytkowników, oddelegowała ona Lwa Kantora, redaktora działu tekstów, do wyjaśnienia zawiłości i niejasności związanych z prawidłową pisownią nazwy firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:40 min 02.09.2013 Od lat uprzyjemniają korzystanie z największej na świecie wyszukiwarki internetowej. W ważne święta odruchowo sprawdzamy, na jaki pomysł tym razem wpadli twórcy doodli. Czasem są tak wyszukane, że trzeba zasięgnąć pomocy odnośnika do Wikipedii, by odkryć, czego dotyczą. Zawsze jednak tworzone z pomysłem oraz idealnie oddające charakter danego wydarzenia. Idea doodli jest prosta – wywołać uśmiech na twarzy użytkowników. /p> Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700