Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 02:15 min Ikona Sunrise System 23.09.2016
Rozpoczęta właśnie aktualizacja wprowadza kilka kluczowych zmian w sposobie funkcjonowania algorytmu tak ważnego dla branży SEO.

 

Pingwin 4.0 działa w czasie rzeczywistym

 

Oznacza to, że jeśli np. za pozycjonowanie niezgodne z wytycznymi dotknie nas kara algorytmiczna za spamerski profil linkowy, nie będziemy musieli czekać na kolejne odświeżenie aby odzyskać utracone pozycje. Po usunięciu sztucznych linków musimy poczekać aż roboty Google przeindeksują zmiany, po czym w niedługim czasie* powinniśmy zobaczyć poprawę pozycji.

*oczywiście nie wiemy co dokładnie oznacza „w niedługim czasie” – Google tradycyjnie nie sprecyzował tego terminu

 

Pingwin stał się częścią głównego algorytmu Google

 

Podobnie jak wcześniej Panda, również Pingwin został włączony do głównego algorytmu Google i ponad 200 czynników wpływających na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Zmiana ta jest ważna dla specjalistów od pozycjonowania, ponieważ…

 

Google nie będzie więcej informował o aktualizacji Pingwina

 

Czyli jeśli zauważymy spadki pozycji, nie będziemy mieli pewności, że to akurat kara za spamerski profil linkowy. Konieczna będzie wnikliwsza (a więc bardziej czasochłonna) analiza kondycji strony, aby wskazać te elementy, które wymagają poprawy z punktu widzenia pozycjonowania.

 

Pingwin 4.0 ma działać na większym poziomie szczegółowości

 

Oznacza to, że obniżenie rankingu może nie dotknąć całej strony, ale mniejszych jednostek. Czyli podstron? I tu jest pies pogrzebany – Google z właściwą sobie tajemniczością stwierdził, że większy poziom szczegółowości niekoniecznie dotyczy tylko podstron.

 

Aktualizacja będzie stopniowo wprowadzana na całym świecie, we wszystkich językach

 

Co robić?

 

Jak zwykle z Google – zachować spokój. I obserwować swoje wyniki wyszukiwania. Jeśli w najbliższym czasie pojawią się wahania, należy przeanalizować w pierwszej kolejności profil linkowy swojej strony, zwracając uwagę czy nie zawiera on linków sztucznych, łamiących wytyczne Google.

 

Jednocześnie lepiej nie podejmować gwałtownych ruchów. Algorytm jest na etapie wprowadzania, więc najbliższy okres z punktu widzenia pozycji w wynikach wyszukiwania może być bardzo burzliwy – również dla stron o wzorowym profilu linkowym.

 

Co więcej, w międzyczasie wciąż działają pozostałe algorytmy i czynniki rankingowe. Przy odrobinie „szczęścia” spadek pozycji może być również wywołany np. jakością strony.

 

Algorytm Pingwin – najważniejsze informacje

 

Wprowadzony przez Google po raz pierwszy 24 kwietnia 2012 roku do tej pory doczekał się 6 aktualizacji/odświeżeń. Poprzednia aktualizacja miała miejsce 17 października 2014 roku, a więc niemal 2 lata temu. Obecna wersja oznaczona jest jako Pingwin 4.0.

 

Zadaniem algorytmu jest „oczyszczanie” wyników wyszukiwania ze spamu – ze szczególnym uwzględnieniem witryn, które mają nienaturalny profil linkowy. Celem Pingwina są więc szczególnie te witryny, które kupują linki, uczestniczą w systemach wymiany linków i wykorzystują inne metody pozycjonowania niezgodne z wytycznymi Google dla webmasterów.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 05:20 min 29.12.2016 Zbliża się koniec roku więc i prognoz dotyczących przyszłości SEO, wyszukiwarki i ogólnie „świata technologii” jest coraz więcej. My również przyłączamy się do tego nurtu, dodając swoich kilka groszy w kwestii zmian w branży pozycjonowania. Czy przyszłość opierać się będzie na wyszukiwaniach mobilnych, zlokalizowanych i spersonalizowanych? Czy sztuczna inteligencja i wyszukiwanie głosowe zyskają na znaczeniu? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 02:20 min 09.01.2017 Wykorzystywanie filmów z Youtube w polecanym fragmencie nie jest niczym nowym. Jednak od niedawna, zamiast transkrypcji z wideo, wyszukiwarka Google korzysta z przygotowanego przez twórcę opisu. Dlatego warto zadbać, aby jego treść była przejrzysta, wartościowa oraz zawierała hasła, które mogą wyszukać użytkownicy Google, czy też YouTube. Może to przyczynić się do zwiększenia jego widoczności w sieci. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 01:40 min 20.09.2016 Wygląda na to, że wrzesień jest początkiem dobrej zmiany dla osób posiadających sprzęt mobilny połączony z siecią. Strony z AMP (Accelerated Mobile Pages) ruszyły na podbój głównych wyników wyszukiwania, co jest swoistą zachętą (a właściwie w niedługim czasie może stać się nawet koniecznością) dla właścicieli stron chcących podnieść między innymi UX swojej witryny. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700