Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 03:50 min Ikona Sunrise System 22.06.2016

Największym błędem, jaki może popełnić właściciel firmy stawiający pierwsze kroki w prowadzeniu profilu na Facebooku (czy w innych portalach społecznościowych) jest ciągłe publikowanie postów reklamujących ofertę. „Ścianka” to nie billboard reklamowy, ale miejsce, w którym budujemy świadomość i przywiązanie do marki wśród naszych potencjalnych klientów. Warto stosować proporcję, w której 70% postów to oryginalne, własne treści angażujące internautów, 20% to treści udostępniane, a więc ciekawe artykuły branżowe i nowości związane z działalnością, a tylko 10% to treści reklamowe.

 

Jak tworzyć posty?

 

Przede wszystkim należy pisać na tematy powiązane z prowadzoną działalnością, tematyką strony czy bloga. Posty powinny być użyteczne i praktyczne. Wszelkie poradniki, ciekawostki czy zabawne treści będą cieszyć się popularnością.

 

Posty podzielić można na:

– statusy (sam tekst),

– posty ze zdjęciem,

– posty z filmem,

– posty z linkiem.

 

Warto obserwować, który rodzaj postów będzie cieszył się największą popularnością wśród fanów profilu.

 

Znajdź pomysł na post

 

1. Profil w portalu społecznościowym jest dobrym miejscem do odkrywania kulis firmy. Warto odpowiadać na posty pracowników, zamieszczać informacje „z życia firmy”, a nawet ogłoszenia o pracę.

 

2. Reaguj i odpowiadaj na komentarze dodawane przez fanów i followersów. Takie interakcje budują pozytywny wizerunek Twojej marki.

 

3. Publikuj zdjęcia, cytaty, aforyzmy – internauci chętnie się nimi dzielą.

 

4. Wykorzystuj ciekawe statystyki, newsy, zabawne GIF-y czy filmiki. W ten sposób wyróżnisz swój post.

 

5. W postach reklamowych wykorzystuj kolorowe, przykuwające uwagę ilustracje.

 

6. Stosuj call to action, czyli zwroty zachęcające użytkowników do zaangażowania, klikania. Możesz np. prosić o udostępnianie lub oznaczanie użytkowników.

 

Jak często publikować?

 

Można publikować codziennie, o ile oczywiście post jest tego wart. Tworzenie postów na siłę może zniechęcić fanów do obserwowania strony. Interesujące, zapadające w pamięć i angażujące posty mogą pojawiać się 2-3 razy w tygodniu. Tyle w zupełności wystarczy, ale należy robić to systematycznie. W wyborze dni tygodnia lub godzin publikacji warto posiłkować się zakładką „statystyki”, w której znaleźć można dane na temat aktywności fanów profilu.

 

Statystycznie większość profili komercyjnych w Polsce jest aktywna w godzinach roboczych, a więc między 9:00 a 17:00. Ponowny wzrost ilości publikowanych postów zaobserwować można w okolicach godziny 20:00. Godziny publikacji postów zależą od profilu marki i aktywności internautów, do których treści są skierowane.

 

Dla przykładu strony fanpage poświęcone macierzyństwu publikują najczęściej w godzinach porannych, a te poświęcone alkoholom, głównie wieczorem. Najlepiej jest poeksperymentować i samemu sprawdzić, w jakich godzinach najbardziej uda się zaangażować fanów do interakcji z postem.

 

100 000

 

Aż tyle zmiennych może wpływać na liczbę wyświetleń postów na Facebooku. To sprawka bardzo złożonego mechanizmu, określanego jako Edge Rank. Jest to algorytm, który odpowiada za dobór treści wyświetlanych na Facebooku w taki sposób, aby były one jak najbardziej wartościowe dla użytkownika.

 

O doborze treści decydować mogą m.in. autor wpisu, typ treści czy liczba interakcji, a więc komentarzy i kliknięć „Lubię to”. Im częściej podejmujemy jakąś interakcję z danym użytkownikiem bądź typem treści, tym wyższe prawdopodobieństwo, że właśnie takie posty będą się nam wyświetlały.

 

Zasięg określa liczbę osób, do których dotarła treść z profilu. Przeważnie zasięg jest znacznie mniejszy, niż liczba fanów. Żeby go zwiększyć, należy publikować treści na tyle atrakcyjne dla internautów, aby chcieli się nimi dzielić. Z pewnością warto też zaglądać na profile konkurencji, nie tylko po to, aby szukać inspiracji, ale także by przekonać się, jakiego typu posty cieszą się największym powodzeniem wśród ich fanów.

 

Do zmiennych wpływających na zasięg postów zaliczyć można m.in.:

Kategorię Facebook Page – im bardziej wartościowe treści, tym większy zasięg postów.

 

Czas spędzony poza Facebookiem – Facebook mierzy czas, po którym wracamy na niego po kliknięciu w link. Tak więc, im dłużej pozostaniemy poza domeną Facebooka po kliknięciu w link zawarty w poście, tym większy będzie zasięg posta.

 

Kliknięcia w link są bardziej wartościowe niż udostępnienia – przekierowują na stronę www, a więc główną platformę komunikacji z internautami.

 

Pierwsze minuty są najważniejsze – im więcej „lajków” w jak najkrótszym czasie od opublikowania posta, tym jego zasięg będzie większy.

 

Mamy nadzieję, że powyższe wskazówki pomogą Wam w rozpoczęciu prowadzenia własnego fanpage’a. Stosując się do nich i pamiętając jednocześnie o wymaganiach swojej grupy docelowej, wkrótce zyskacie popularność w Social Media. Efekty zależeć będą od spójnych i regularnych działań. Zawsze możesz też skorzystać z pomocy specjalistów oraz wykorzystać płatne możliwości oferowane przez Social Media.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Snapchat wprowadza Memories i zmienia User Experience Ikona 03:40 min 11.07.2016 Tym, czym Snapchat wyróżnia się na tle innych portali społecznościowych jest ulotność prezentowanych treści, która przekłada się na ich większą autentyczność. Znikające po odtworzeniu zdjęcia czy filmy stanowią unikalny zapis chwili, naturalny i spontaniczny. Jednak po wprowadzonych w ostatnich dniach zmianach, wszystko to stało się w znacznym stopniu nieaktualne. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Social Media a (cyber)przemoc Ikona 02:55 min 10.08.2016 Coraz częściej portale społecznościowe stanowią nie tylko platformę dla prowadzonej przez użytkowników komunikacji. Przyjmując na siebie odpowiedzialność społeczną za publikowane treści, podejmują działania na rzecz walki z cyberprzemocą oraz hejtem na tle różnic rasowych czy kulturowych. Próbują również reagować na treści świadczące o problemach użytkowników, proponując im konkretną, dopasowaną do sytuacji pomoc. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Reklama na FB – koniec zasady 20% Ikona 03:50 min 15.06.2016 Kilka dni temu pojawiła się zaskakująca informacja na temat zmian dotyczących grafik reklamowych wyświetlanych w portalu Facebook. Do tej pory obowiązywała prosta, wydawałoby się, reguła "20%" (tyle maksymalnie powierzchni grafiki mógł zajmować umieszczony na niej tekst), która jednak powodowała sporo zamieszania i w praktyce była dla reklamodawców raczej kłopotliwa. Nic więc dziwnego, że zapowiadana rezygnacja z tak jednoznacznie sformułowanego ograniczenia spowodowała spore poruszenie wśród osób prowadzących kampanie reklamowe na Facebooku. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700