In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Jak przygotować i przeprowadzić nieskuteczną kampanię AdWords?
To całkiem proste:
Po pierwsze słowa kluczowe Umieść w kampanii wszystkie słowa, które przyjdą Ci do głowy. Im bardziej ogólne, im bardziej odnosić się będą do innych, prócz Twojej, dziedzin, tym większa szansa, że zapewnią Ci porażkę. Jeśli np. zajmujesz się produkcją bezpiecznych placów zabaw, nie wahaj się użyć frazy „zabawa”, dodaj też „plac”. Frazy bardziej precyzyjne, takie jak choćby „Producent placów zabaw” są niestety zbyt konkretne, ich zastosowanie wiąże się z ryzykiem sukcesu. Pamiętaj też, by nie stosować wyrażeń wykluczających.
Po drugie treści reklam: Pamiętaj, żeby Twoje kreacje w możliwie najmniejszym stopniu odnosiły się do wyrażeń kluczowych w danej grupie reklam. To niemal gwarancja porażki, a o to nam przecież chodzi! Jeżeli utworzysz reklamy, które odpowiadają zapytaniom użytkowników, a co gorsza kierują do odpowiadających im podstron Twojego serwisu, istnieje duże niebezpieczeństwo, że zainteresujesz użytkowników i dostarczysz im tego, czego potrzebują.
Po trzecie: Cele. Niemal całkowitą gwarancję minięcia się z sukcesem zapewnia jego odpowiednie zdefiniowanie. To często stosowany sposób na porażkę. Wystarczy obrać cel, który jest niemożliwy do zrealizowania. To takie proste! Założenia, które mu towarzyszą powinny być nie tylko nieadekwatne, ale też niczym niepodparte. Obierając racjonalne, ambitne, ale wykonalne cele, oparte na doświadczeniu i konkretnej wiedzy, wieszasz nad sobą groźbę ich osiągnięcia.
Po czwarte: Żadnych innowacji. Google co chwilę dostarcza reklamodawcom nowych narzędzi, które mają im ułatwić prowadzenie kampanii, bądź podnieść jej efektywność. Wprowadza również nowe kanały dotarcia do użytkowników i formaty reklam. Jeśli zależy Ci na przeprowadzeniu kampanii, dzięki której skutecznie zmarnujesz zainwestowane środki – wystrzegaj się tych nowości jak ognia.
Po piąte: porządek to Twój wróg. Tylko prawdziwy bałagan na zarządzanym koncie może zapewnić brak przejrzystości, dzięki któremu nawet w chwilach słabości nie będziesz w stanie przeprowadzić dobrej optymalizacji. Jeśli uporządkujesz kampanie i grupy reklam, podzielisz je wg jasnych kryteriów i sprawisz, by struktura Twojego konta była analogiczna do struktury Twojego serwisu, znacznie utrudnisz sobie osiągnięcie minusowego zwrotu z inwestycji.
Sposobów na to, by AdWords ze skutecznego narzędzia do pozyskiwania klientów stał się niszczarką do pieniędzy przeznaczonych na reklamę jest oczywiście znacznie więcej. Listę tę można byłoby rozbudować np. o ignorowanie raportów, czy kwestii mierzenia konwersji. Skupiłem się na pięciu powyższych, ponieważ w mojej ocenie są one stosowane najczęściej.
Chcąc przeprowadzić beznadziejną kampanię, nie musisz odnosić się do wszystkich punktów. W gruncie rzeczy wystarczy konsekwentne przestrzeganie jednej, bądź kilku z powyższych zasad.
Rozszerzenia reklam nie są niczym nowym. To jeden ze sposobów zwiększenia ich widoczności oraz przekazania internautom wielu dodatkowych informacji na temat firmy czy usług. Teraz oprócz standardowych rozszerzeń - linków do podstron, objaśnień, adresowych i połączeń - dostępne są rozszerzenia dynamiczne. Są one automatycznie generowane przez system i odpowiadają kategoriom treści w promowanej witrynie.Czytaj więcej
W Ameryce testowane jest obecnie nowe narzędzie, które stworzono z myślą o pomocy firmom w trafieniu ze swoją ofertą do Klientów. Publikując swoją reklamę w czasie rzeczywistym, dzięki Real-time Ads stworzonym przez Google, w wielu miejscach w sieci na raz i w trakcie trwania ważnego i skupiającego uwagę wielu osób wydarzenia, z pewnością możemy wiele zyskać.Czytaj więcej
Nie ma dziś możliwości prowadzenia kampanii AdWords bez kierowania reklam na urządzenia mobilne. Można co prawda stawką w licytacji próbować „wyłączyć” kampanię na smartfony etc., jednak opcja: dezaktywuj kampanię na urządzenia mobilne – nie jest dziś dostępna. Google wie lepiej i delikatnie acz jednoznacznie sugeruje, aby nie wpadać na pomysł: nie będę kierował na urządzenia mobilne, bo nikt mnie tam nie szuka. Otóż byłby to błąd z kategorii tych niewybaczalnych.Czytaj więcej
Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania?Czytaj więcej